enzo
Intervju

Vključenost in znanje sta med bistvenimi elementi uspeha

Kot smo poročali, je Atlantic Droga Kolinska ponovno postala oglaševalec leta. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali s predsednikom uprave družbe Enzom Smrekarjem.

Med drugim smo ga vprašali, kako zagotavljajo stalno marketinško osredotočenost vsakega zaposlenega v podjetju, zakaj je zanje tako pomembno, da prispevajo k dvigovanju standardov tržnokomunikacijske stroke in kako močne so njihove blagovne znamke izšle iz zadnje, »koronakrize«. Pri vsem tem Smrekar v prvi vrsti izpostavlja močno osredotočenost na potrošnika kot tudi zaposlene, ki so najbolj navdušeni ambasadorji podjetja.

Kot pravite, trženjsko razmišljajo v prav vseh funkcijah v Atlantic Drogi Kolinski, od računovodstva do proizvodnje. Bi lahko vsem, ki delujejo v marketingu, podali nasvet, kako naj si tudi sami v svojih podjetjih prizadevajo za tolikšno marketinško osredotočenost? Kaj vse je potrebno, da trženjsko razmišljanje (p)osvojijo prav vsi zaposleni v podjetju?

Za začetek je pomembno, da so zaposleni v celotni verigi seznanjeni s strategijo blagovne znamke. Pri nas jim preko skupinskih predstavitev in kanalov interne komunikacije razložimo vsebino strategije, glavne atribute blagovne znamke, ciljne skupine in načrte ter jih tako vključimo in pritegnemo. V vseh fazah razvoja izdelka oblikujemo multifunkcijske ekipe, ki zagotavljajo prepotreben »pogled od zunaj«. Testiranja okusov, dizajnov, različnih variant novega izdelka ali primerjanje s konkurenco, ki jih izvedemo med našimi zaposlenimi, nam ob strukturiranih vprašalnikih priskrbijo dragocene informacije za naše projekte.

Ob pomembnih velikih novostih, kot so redizajn blagovne znamke, novi izdelki ali novi trgi, najprej znotraj podjetja ustvarimo močna čustva, navdušenje, pričakovanje, ki se potem prelijejo tudi navzven. Ob redizajnu Cockte smo najprej pripravili zares bleščeč in nepozaben dogodek za 1500 zaposlenih v Atlanticu, ki še danes živi v spominih in pogovorih. To notranje kolektivno navdušenje smo potem lahko prenesli tudi na svoje poslovne partnerje in potrošnike.

Naši zaposleni se vključujejo tudi med ambasadorje naših blagovnih znamk. To pomeni, da vsako četrtletje prejmejo paket novih izdelkov katerega koli programa Atlantic Grupe, vsebino delijo s svojimi družinami ali prijatelji in nam vrnejo izpolnjene vprašalnike.  Pomembno pa k trženjskemu razmišljanju pripomore tudi sistem notranjega izobraževanja, ki, med mnogimi drugimi, nudi tudi modul Marketing za nemarketingaše, ki je vedno polno obiskan. Najbrž sta tudi vključenost in znanje tudi tukaj glavna gradnika zmagovalne formule.

Člani komisije za podelitev nagrade oglaševalcu leta so še posebej izpostavili prispevek Atlantic Grupe k razvoju stroke. Bi lahko pojasnili, zakaj je za vaše podjetje tako pomembno, da dviguje standarde v tržnem komuniciranju v Sloveniji na splošno?

Preprosto – v to verjamemo in tako živimo! Smo družbeno odgovorno podjetje in družbeno odgovornost jemljemo resno in odgovorno, zato želimo prispevati k dvigovanju kakovosti dela tudi v oglaševalski stroki. Bolj kot je to okolje strokovno, višja je raven znanja, boljših sodelavcev se lahko nadejamo, močnejša je konkurenca in večje so možnosti za rast in razvoj. Verjamemo, da je za boljši skupni standard nujno višanje dodane vrednosti, pot do tega pa vodi preko ustreznega grajenja in upravljanja močnih blagovnih znamk.

Da vrhunske blagovne znamke cvetijo in ohranjajo naklonjenost potrošnikov tudi v slabših, celo kritičnih gospodarskih razmerah, ni skrivnost. Kako ste s svojimi paradnimi konji, blagovnimi znamkami Argeta, Donat Mg, Cockta in Barcaffe, ki jih pri SOZ še posebej izpostavljajo kot znamke z odlično tržno komunikacijo, prebrodili koronakrizo in kako ji boste kos tudi še vnaprej? Bi tudi tu imeli kakšen nasvet za druga podjetja, da bodo iz krize izšla čim bolj neokrnjena?

Kot kažejo uradno objavljeni podatki, kriza ni pomembno vplivala na naše poslovanje. Pri nekaterih blagovnih znamkah, kot je Argeta, je rast celo dvoštevilčna in ta trend se nadaljuje. Verjamemo, da je to posledica tako dolgoročnega sistematskega dela kot tudi naše senzibilnosti pri razumevanju potrošnika. Ne pravimo zaman, da je potrošnik v osrčju našega poslovanja in zato spremembe v navadah in pričakovanjih potrošnika hitro zaznavamo, še pomembneje pa je, da smo se na te spremembe sposobni zelo hitro odzvati. Vlaganja v trženje ne zmanjšujemo, sposobni pa smo hitrih prehodov med strateškimi in taktičnimi rešitvami trženjskega spleta.

Nasveti so zelo nehvaležno delo, saj moramo pri tem vedno upoštevati specifike posameznih industrij ter vseh drugih dejavnikov, ki opredeljujejo konkretno blagovno znamko. Nekako pa se vključenost in znanje tudi tokrat ponujata kot dva izmed bistvenih elementov uspeha.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji