zzz
Intervju

»Prihodnost pripada tistim, ki znajo razmišljati strateško«

V sodelovanju med agencijo Herman & partnerji in podjetjem KEK Komunikacije je nastala nova avtorska izobraževalna platforma PRAXA. Več o njej sta nam zaupala člana ekipe Katja Kek in Nik Prebil.

Kako se je rodila ideja za PRAXO? Kje ste zaznali vrzel v obstoječih izobraževalnih programih, ki vas je spodbudila k razvoju lastne platforme?

Ideja za PRAXO je v nastala iz prakse – iz našega vsakodnevnega dela z vodstvi, vodji in komunikatorji, ki se v različnih organizacijah soočajo z vedno bolj kompleksnimi izzivi. Pravzaprav je nastala iz preproste, a bistvene dileme: ali je danes »dobro« še dovolj dobro – ali šteje le odličnost?

V svetu, kjer se razmere spreminjajo iz dneva v dan, se namreč vse pogosteje srečujemo z vprašanjem, kako z znanjem in izkušnjami dohajati ritem sprememb ter jih hkrati voditi. Ob tem smo opazili, da številni vodje in komunikatorji pri svojem delu ostajajo sami z vprašanji – brez prostora za izmenjavo izkušenj, brez priložnosti za soočenje z realnimi situacijami in brez varnega okolja, kjer bi lahko znanje preverili v praksi. Sočasno pa smo prepoznali še nekaj dragocenega: vsak posameznik nosi delček izkušenj, znanja ali uvida. Ko te drobce povežemo in si jih delimo med seboj, pridobimo vsi. Sharing is caring.

Zato smo želeli s programom PRAXA ustvariti prostor, kjer se srečujeta znanje in praksa – prostor, ki udeležence pripravi na resnične situacije in jim pomaga razviti samozavest, strateško jasnost ter sposobnost odločanja v kompleksnem okolju. Menimo, da je strokovno deljenje izkušenj in povezovanje ključ do gradnje odličnosti v slovenskem komunikacijskem prostoru.

Učenje skozi izkušnjo je osrednji del koncepta PRAXA – kako je to konkretno videti v praksi? Lahko navedete primer, kako se udeleženci učijo iz resničnih situacij?

Učenje skozi izkušnjo je srce PRAXE. Program dopolnjuje klasična predavanja, saj udeleženci aktivno delajo, razmišljajo, odločajo, se pogovarjajo in se soočajo z izzivi, ki posnemajo realne situacije iz poslovnega, političnega in družbenega okolja.

V ospredje postavljamo izkušnje: simulacije, v katerih udeleženci v realnem času sprejemajo odločitve, vodijo ekipe in komunicirajo pod pritiskom. Takšna izkušnja bo intenzivna, a prijetna in varna – podobna simulatorju, ki ga piloti uporabljajo pri usposabljanju. Omogoča preizkus delovanja v zahtevnih okoliščinah brez tveganja za »trdo pristajanje« ter udeležence opremi s praktičnostjo, jasnostjo in samozavestjo, ki jim bodo koristila pri vsakdanjem delu.

PRAXA se bo sproti prilagajala potrebam udeležencev in organizacij ter trenutno vključuje tri oblike izobraževanj. Odprta izobraževanja (t. i. Masterclass) so namenjena tistim, ki želijo hitro in učinkovito nadgraditi svoje znanje skozi intenzivne, praktične delavnice z resničnimi primeri, ki jih lahko takoj prenesejo v svoje delo. Programi za podjetja in organizacije so zasnovani po meri posamezne organizacije in temeljijo na konkretnih izzivih iz njihovega okolja, kar omogoča razvoj znanj, orodij in skupne komunikacijske kulture. Individualni programi in mentorstva pa ponujajo osebno usmerjen razvoj, prilagojen ciljem posameznika, ter omogočajo krepitev samozavesti, vodstvene prisotnosti in strateškega vpliva pod vodstvom izkušenih strokovnjakov.

Velik poudarek namenjamo tudi izboru predavateljev, izkušenih strokovnjakov, ki s strukturirano povratno informacijo in sproščenim pristopom spodbujajo osebno rast udeležencev. Ti predavatelji bodo skozi različna izobraževanja drugačni, raznoliki, a predvsem izkušeni.

Programi, kot sta Upravljanje tveganj in izrednih situacij ter Upravljanje javnih zadev, so precej specifični; kako ste izbrali ti prvi dve temi in kaj pričakujete, da bodo udeleženci odnesli od pilotnih izvedb?

Za začetek smo izbrali dve področji, za kateri smo na podlagi izkušenj presodili, da sta za komunikatorje in vodstva danes ključni. Gre za vsebine, ki so bodisi med najpogostejšimi in hkrati najbolj zahtevnimi (na primer vodenje in upravljanje v izrednih razmerah) ali pa za tista, pri katerih se v organizacijah razmeroma omejeno, nesistematično in nestrukturirano razvijamo (na primer upravljanje javnih zadev). Oboje pa je sestavni del sodobnega okolja, v katerem delujemo.

Pri obeh pilotnih izvedbah pričakujemo, da bodo udeleženci pridobili konkretna orodja, metode in izkušnje, ki jih bodo lahko takoj prenesli v svoje delo. Preko izkustvenega učenja pa želimo, da si bodo gradili in krepili samozavest, kredibilnost, strateški vpogled in sposobnost delovanja v zahtevnih razmerah. Ne nazadnje si želimo, da se o naši stroki, pripetljajih in dobrih rešitvah pogovarjamo odprto.

Upravljanje tveganj, t. i. Masterclass: Obvladovanje neobvladljivega bomo izvedli že 5. novembra 2025 v hotelu Grand Plaza v Ljubljani, prijave so že odprte in nekaj mest je še na voljo. Drugo izobraževanje iz upravljanja deležnikov in javnih zadev pa bo v nekoliko razširjenem obsegu predvidoma potekalo konec januarja.

Kako vidite vlogo PRAXE pri dolgoročni krepitvi kompetenc komunikatorjev in vodij v Sloveniji?

S PRAXO želimo dolgoročno prispevati k razvoju novega standarda odličnosti v komuniciranju in vodenju v slovenskem prostoru. Gre za program, ki ne uči le tehnik komuniciranja ali vodenja, ampak krepi temeljne kompetence prihodnosti – strateško razmišljanje, odločnost, odpornost, samozavest in integriteto.

Kot smo zapisali v manifestu PRAXE, verjamemo, da prihodnost pripada tistim, ki znajo razmišljati strateško, odločati z jasnostjo in ostati zbrani, ko okoliščine postanejo nepredvidljive. V času hrupa šteje sposobnost, da vidiš širšo sliko in deluješ premišljeno. Voditeljstvo razumemo kot odgovornost do dejanj, komunikacijo pa kot ključno orodje, ki ustvarja zaupanje in premika stvari naprej. In tovrstna izobraževanja oz. praktična izkustva bodo pri tem ključna. Brez njih enostavno ne bo šlo.

Zato smo ustvarili PRAXO – prostor, kjer se teorija preverja v praksi, kjer se znanje prevede v izkušnjo in kjer udeleženci razvijajo sposobnosti, ki jih lahko uporabijo takoj. PRAXA ni le izobraževanje, temveč povabilo k premiku v miselnosti: od dobrega k odličnemu.

Intervju

miran
14. 11. 2025

Z Miranom Razorškom, generalnim direktorjem podjetja WOOP!, smo se pogovarjali o sanjah o…

ChatGPT je rekel: Že od začetka smo imeli v mislih tudi tuje trge, z zbranimi izkušnjami pa smo ugotovili, da lahko povsem samozavestno konkuriramo…

tuškej
07. 11. 2025

Objavljamo intervju z Mitjem Tuškejem, strategom in partnerjem v skupini Formitas, ki je…

Dober občutek je, da tvoje delo prepozna tisti del strokovne javnosti, ki si mu v svojem delu najbolj predan.

Komotar
03. 11. 2025

In ta strast je razvidna iz vsake minute pogovora s Cirilom Komotarjem, najbolj…

Moja vloga kot ustvarjalca vsebin je v bistvu precej sebična, saj hočem biti sam zadovoljen s tem, kar objavim. Imam res veliko srečo oziroma…

Naši avtorji