tam tam
Intervju

TAM-TAM bo prvič podelil nagrade za najboljše plakate  preteklega leta

Družba TAM-TAM letos praznuje 35 let delovanja. Ob tej priložnosti smo se z Damjanom Korenom, direktorjem in partnerjem, pogovarjali o Mestni 5ki – novih nagradah za najboljše plakate preteklega leta.

Zakaj ste se po 35 letih odločili, da začnete podeljevati nagrade, ki ste jih poimenovali Mestna 5ka?

Praznovanje 35 let delovanja se nam je zdelo pravi trenutek, da obeležimo vlogo mestnega plakata tudi z nagrado. Mestna 5ka je sicer že več let naša redna rubrika, v kateri tedensko izpostavljamo pet izbranih kreativ kot najboljše primere komuniciranja v javnem prostoru. Nagrade so logična nadgradnja tega formata – način, da se zahvalimo vsem, ki s svojo vsebino in vizualno odličnostjo sooblikujejo mestni plakat in proslavimo tiste, ki so s svojim delom izstopali ter presegli pričakovano.

Kaj je njihov namen?

Namen nagrad je spodbuditi kakovostno, spoštljivo in premišljeno komuniciranje v javnem prostoru. Mestni plakat ima moč sooblikovati našo skupno izkušnjo mesta, zato želimo nagraditi naročnike in ustvarjalce, ki z njim ravnajo odgovorno, ustvarjalno in z občutkom za okolje, v katerega posegajo.

Boste imeli tudi posebno žirijo za izbor najboljših plakatov?

Da, vse kategorije ocenjuje petčlanska strokovna žirija, ki združuje različna znanja in poglede na vizualno komuniciranje. Poleg mene so v njej vodja službe za komuniciranje Muzeja in galerij mesta Ljubljane Nejc Kovačič, kreativna direktorica in konceptualna umetnica Petja Selan, oblikovalka in umetniška direktorica Martina Kokovnik in izr. prof. dr. Jure Ahtik z Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani.

Po kakšnem kriteriju boste izbrali najboljše med najboljšimi?

Nagrade Mestna 5ka bodo podeljene v petih kategorijah, ki pokrivajo različne funkcije in razsežnosti mestnega plakata. Od tiste, ki najbolje obvešča in povezuje skupnost, do tiste, ki najbolj občuteno, pronicljivo ali duhovito odseva duh časa in družbe.

Vsaka kategorija ima svoje zakonitosti, skupni imenovalec pa je kakovostno komuniciranje. Pri presoji bomo upoštevali jasnost sporočila, izvirnost ideje, vizualno dovršenost, primernost za javni prostor ter vpliv, ki ga plakat doseže v mestnem okolju. Ne iščemo zgolj lepih podob, temveč dela, ki razmišljajo. Dela, ki prispevajo h kulturni krajini mesta in krepijo pomen javnega prostora kot skupnega prostora.

Bi rekli, da bo ta iniciativa na neki način konkurirala Outstandingu?

Obe iniciativi resda nagrajujeta komuniciranje v zunanjem prostoru, a pristopata z različnih zornih kotov. Outstanding izpostavlja inovativnost in kreativno moč oglaševanja, Mestna 5ka pa se osredotoča predvsem na kulturne in družbene vsebine ter poudarja vlogo mestnega plakata kot medija, ki vzpostavlja dialog z lokalnim okoljem.

Razlika med formo medija in vsebino je dovolj velika, da je prostora za obe nagradi več kot dovolj. Ne bi rekel, da gre za konkurenco – prav nasprotno, verjamem, da lahko oboji prispevamo k dvigu standardov in kulturi komuniciranja v javnem prostoru.

Zmagovalce nagrad Mestna 5ka bodo razkrili 15. oktobra 2025 v Stari mestni elektrarni v Ljubljani.

Intervju

miran
14. 11. 2025

Z Miranom Razorškom, generalnim direktorjem podjetja WOOP!, smo se pogovarjali o sanjah o…

ChatGPT je rekel: Že od začetka smo imeli v mislih tudi tuje trge, z zbranimi izkušnjami pa smo ugotovili, da lahko povsem samozavestno konkuriramo…

tuškej
07. 11. 2025

Objavljamo intervju z Mitjem Tuškejem, strategom in partnerjem v skupini Formitas, ki je…

Dober občutek je, da tvoje delo prepozna tisti del strokovne javnosti, ki si mu v svojem delu najbolj predan.

Komotar
03. 11. 2025

In ta strast je razvidna iz vsake minute pogovora s Cirilom Komotarjem, najbolj…

Moja vloga kot ustvarjalca vsebin je v bistvu precej sebična, saj hočem biti sam zadovoljen s tem, kar objavim. Imam res veliko srečo oziroma…

Naši avtorji