
Tor Myhren: »Umetna inteligenca ne bo ubila oglaševanja, ampak ga tudi rešila ne bo«
Mednarodni festival kreativnosti Cannes Lions je danes svoja vrata uradno odprl z nastopom Tora Myhrena, podpredsednika za tržno komuniciranje pri Applu, podjetju, ki so ga organizatorji že drugič imenovali za kreativnega oglaševalca leta.

Simona Kruhar Gaberšček
Tor Myhren, ki je tokrat tretjič nastopil na glavnem odru Kanskih levov in je po besedah organizatorjev tudi med najbolje ocenjenimi govorci, je uvodoma izpostavil, da se tudi polje kreativnosti izjemno hitro spreminja. »Algoritmi postajajo vedno pametnejši, logičnio ampak logika ni vedno pot do človeških src. Mora omogočiti, da nekaj začutite in ljudje so pri tem veliko boljši od strojev,« je zatrdil. Človeški stik je tisti, ki blagovnim znamkam omogoči, da jih ljudje vzljubijo. »Ne me razumeti narobe, umetna inteligenca je nekaj najbolj osupljivega, kar smo kot človeštvo kdaj koli uspeli razviti. Smo pa s tem tudi povzročili veliko disruptivnost v vsaki industriji, in naša ni nobena izjema,« pravi Myhren in nadaljuje: »Naj vam najprej zaupam dobro novico. Umetna inteligenca ne bo ubila oglaševanja. Slaba novica pa je, da umetna inteligenca oglaševanja ne bo rešila.«
V nadaljevanju je Myhren predstavil nekaj Applovih projektov, ki so nagovorili določeno človeško pomanjkljivost – in jo s pomočjo tehnološke kreativnosti pomagali olajšati, kot je na primer slušni pripomoček na novem iPhonu. »Ne morete ponarediti človeških čustev; ne morete jih hliniti, saj ni nič bolj avtentičnega od njih,« je prepričan.
»Zasebnost. To je iPhone.«
Poleg moralnega kompasa po besedah Myhrena Applu veliko pomeni tudi zasebnost (»What happens on your iPhone, stays on your iPhone,« je eno od oglasnih sporočil, s katerimi je ponazoril Applovo zavezo). »Obrtniška spretnost pri snovanju oglasov je še vedno izjemnega pomena,« je pospremil Applov, po njegovih besedah malce »creepy« oglas, v katerem sporočajo prav o pomenu zaščite podatkov.
Serija Severance v resničnem svetu
Apple je seveda del popularne kulture in vedno na čelu trendov. Tako so 14. januarja 2025 je na newyorški glavni železniški postaji predstavili nenavadno promocijsko akcijo za drugo sezono serije Severance pretočne platforme AppleTV. V stekleni kocki, opremljeni kot pisarna podjetja Lumon Industries, so se pojavili igralci Adam Scott, Britt Lower, Zach Cherry in drugi kot liki iz serije. V inštalaciji so izvajali monotone pisarniške naloge – tipkali, čistili preproge, počeli vsakdanje opravke – in tako ustvarili občutek distopične realnosti, ki je presenetila mimoidoče in pritegnila številne opazovalce in posnetke na družbenih omrežjih.
»To je bilo res zabavno leto in rad bi se zahvalil našim osupljivim ekipam in izjemnemu kreativnemu talentu, pa tudi našima agencijama Media Arts Lab in OMD, ker so tako odlični partnerji že 24 let,« je po prikazanih oglasih izjavil Myhren, na koncu pa ponovno poudaril pomen »človeške« kreativnosti: »Vi imate nadzor, UI vam zgolj pomaga (angl. »You drive, Ai rides shotgun.«)