epp
Aktualno

EPP: Oglaševanje v Sloveniji 1990–2020

Marketing magazin je izdal prvi del knjige Oglaševanje v Sloveniji 1990–2020. V prvem delu knjige se avtor knjige, Marjan Novak, posveča obdobju od leta 1990 do leta 2005.

V knjigi je predstavljen razvoj komunikacijske industrije v Sloveniji od leta 1990 do leta 2005. Imena, agencije, mediji, razpisi, nagrade, premiki … Vse, kar je zaznamovalo začetno obdobje oglaševanja in bolj svobodne medijske krajine v novi, mladi državi.

Drugi del knjige Oglasi: Oglaševanje v Sloveniji 1990–2020, ki bo pokrival obdobje od leta 2005 do leta 2020 bo izšel predvidoma junija 2021. 

Odlomek iz knjige:

Kreativnost?

Leta 1991 je potekala peta podelitev nagrad Epica; nagrade urednikov in novinarjev marketinških in oglaševalskih revij, ki si jo je izmislil naš, tudi moj, prijatelj Andrew Rawlins. Podelitev teh nagrad smo v Sloveniji gostili trikrat. Slovenijo sta v Parizu zastopala Meta Dobnikar in Jure Apih. Glavno nagrado Epice je prejela Milka Pogliani, ki še danes redno zahaja v Slovenijo, in sicer za oglas za kavbojke Levi’s. Med vidnejšimi je bila tudi slavna serija oglasov Oliviera Toscanija za Benetton.

Slovenci? Dela so prijavili Studio Marketing (cigarete 91), Futura (slovenski plebiscit,

Slovenske novice, Vinakoper), Massa (Lipa) ter TV Slovenija (3x3). Dve deli – cigarete 91 in Vinakoper – sta prišli v ožji izbor.

Leta 1992 je bilo na Epico iz Slovenije prijavljenih 11 del. Štiri so prišla v ožji izbor (Luna, Imelda 8000, RTV Slovenija in Ošlaj design).

Leta 1992 so slovenske agencije kar nekaj del poslale tudi na Cannes Lions. Imelda 8000 je na festival, ki je tega leta prvič sprejemal tudi tiskane oglase in plakate, poslala oglas Droge Portorož za Ketchup Droga (režija: Iztok Aberšek, direktor fotografije: Peter Bratuša). Luna je na tekmovanje poslala dela za West (Tobačna Ljubljana), pri katerih so sodelovali Marko Rogač (kreativni direktor), Milan Pajk (fotograf), Mitja Milavec (režiser) in Miran Šircelj (direktor projekta). Prav tako je Luna prijavila plakat »Petka«. (Renault), pri katerem je kot kreativni direktor sodeloval Janez Rakušček, oblikovalec pa je bil Matevž Medja. Agencija Pro-Focus je prijavila video oglas »Attache« Oglas je režiral danes že pokojni velikan gledališča Tomaž Pandur, ki je napovedal, da bodo dobili zlato nagrado. Niso je; v ožji izbor se je uspelo uvrstiti le Luni z oglasom »Test the West« Jure Apih je v poročilu iz Cannesa med drugim zapisal: »Naj se repenčimo in ponašamo, kolikor hočemo, dokler se kdo med nami iz Cannesa ne vrne z vsaj bronastim levom, smo vredni malo ali nič.«

Knjigo, ki obsega 250 strani, je oblikoval vrhunski kreativni direktor in oblikovalec desetletja Žare Kerin. Urednica izdaje je Simona Kruhar Gaberšček.

Knjigo v prednaročilu lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Cena obeh knjig je 69,00 EUR.

Cena posamezne izdaje je 39,00 EUR.

Po želji lahko naročite podpisani avtorski izvod. 

naslovkaTakole približno bo videti naslovnica knjige.

484

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

moynihan
09. 10. 2021

Med številnimi uglednimi mednarodnimi govorci na festivalu kreativnosti Zlati boben bo…

Neuspeh se pogosto stigmatizira in redko slavi kot učna izkušnja. Posledično mnogi odrasli in otroci nimajo zdravega odnosa do neuspeha ali tveganja.

roman
08. 10. 2021

Ob tridesetletnici delovanja agencije Votan komunikacije smo se pogovarjali z njenim…

Filozofije, ki stoji že 30 let, tako kot ne menjaš konja, ki zmaguje, ne gre spreminjati. Pri nas je na prvem mestu kultura, tako v medčloveških kot…

škrabec 2
06. 10. 2021

»Če bi v Evropi za 10 % povečali delež na novo zgrajenih hiš iz lesa, bi količino CO2…

Prepričani smo, da lahko preko paviljona predstavimo tip lesene gradnje, ki vsebuje vsa trajnostna načela, se zmore prilagajati še tako zahtevnim…

Naši avtorji