plakati
Aktualno

Sporni plakati, zaradi katerih se nekaterim »obrača želodec«

Ta teden so družbena omrežja (predvsem Facebook) preplavili ogorčeni odzivi na plakate, ki pozivajo k #ostanidoma.

Na enem od njih je zapisano: »Draga babi, tako zelo te imam rada, da ne pridem na obisk«, kar je razjezilo številne uporabnike Facebooka. »Kdo bo tožil naročnika?« se je spraševala ena od njih, »Ob takih plakatih se mi obrača želodec,« je komentirala druga, tretja pa je zapisala »Nikoli si ne bi oprostila, če zaradi virusa ne bi obiskala babice. Ne bo živela večno in izgubljenih stikov/objemov ne bomo nadomestili.«

plakat korona

Duhove je (raz)buril še en plakat, na katerem je upodobljena igra Človek ne jezi se, pod njo pa so ustvarjalci zapisali »Človek, ne druži se«. Nekdo je štirim poljem, na katerih stojijo figurice, dodal še štiri, tako da je igra dobila podobo svastike, kar je prav tako mnoge razjezilo.

plakat figovec

 

plakat korona3

Fotografije so izvzete iz konteksta

Za odziv na sporna plakata smo prosili TAM-TAM Inštitut (zavod za vizualno kulturo), kjer pravijo, da so posamezne fotografije plakatov, ki krožijo po družbenih omrežjih, izvzete iz konteksta. »Plakat »Človek, ne druži se« je le eden od dvajsetih plakatov, ki so trenutno razstavljeni v Plakatni galeriji Figovec na Slovenski ploščadi v Ljubljani. Gre za razstavo, ki je postavljena v času »obletnice« koronavirusa, kot opomnik, kaj se nam je dogajalo pred letom dni,« je pojasnila Tamara Smolej, vodja oddelka za odnose z javnostmi v TAM-TAM-u.

Kreativna dela so nastala v okviru Plaktivatovega javnega poziva slovenski oglaševalski stroki v prvem valu epidemije (marca in aprila 2020) z namenom, naj s kreativnostjo pomagajo zmanjšati negativne posledice koronavirusa, okrepiti sporočila zdravstvenih strokovnjakov in ljudem na preprost način sporočiti, da v boju proti koroni niso sami. V projektu so sodelovale številne slovenske oglaševalske agencije, oblikovalke in oblikovalci ter študentke in študentje. »Plakati so na spletu krožili že pred časom in spodbudili pozitivne odzive, zato nam ni poznan nenaden vzgib odzivov, ki jih te dni sprožata omenjena plakata,« pravi Tamara Smolej, ki dodaja, da je ta projekt lani celo prejel tri nagrade WEBSI.

 

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji