j
Intervju

Umetna inteligenca kot navdih kreativcem

Agencija Pristop in filantropska platforma Truhoma sta za projekt »Make AI-Generated Art, Not Human-Generated War« osvojili bronasto nagrado Epice. O pomenu nagrade, projektu in njegovih učinkih smo se pogovarjali ekipo Pristopa.

Zakaj je po vašem mnenju projekt vreden nagrade?

Žirija je verjetno prepoznala nujnost odziva na vojno v Ukrajini na drugačen in preprost način – z uporabo vsem dostopnega generatorja umetne inteligence, ki spreminja besedilo v podobe. Pri tem se je slednje izkazalo za uporabno in presenetljivo orodje, a kar je še pomembneje – umetna inteligenca je dokazala, da lahko postane navdih za ustvarjanje novih protivojnih del uporabnikov iz vsega sveta.

Bronasta nagrada Epice za omenjeni projekt je tudi edina nagrado za Slovenijo na tem tekmovanju. Kaj pa pomeni nagrada vam?

V prvi vrsti je novica o sami nagradi priložnost, da se Truhoma predstavi širši mednarodni in domači javnosti in spodbudi k 100-odstotnim transparentnim donacijam vsem v stiski. Z vidika kreativcev pa je nagrada s tako uglednega festivala seveda vedno dobrodošla spodbuda za ustvarjanje vznemirljivih novih projektov.

Ali boste projekt v prihodnje nadgrajevali?

Akcija ima zaradi uporabe umetne inteligence neomejen potencial in tako nas veseli, da so se našemu vabilu k ustvarjanju protivojnih podob odzvali številni ustvarjalci. Z iniciativo bomo nadaljevali tudi v prihodnje in tako poskrbeli za širjenje osrednjega sporočila kampanje.

Ali je družbena odgovornost trend ali bolje rečeno prihodnost oglaševanja?

Na nek način je družbena odgovornost že sedanjost oglaševanja. To dokazujejo številni projekti, ki skozi vse leto in ne le v prazničnem času izpostavljajo pomembnost pomoči in solidarnosti.

Kakšna pa je po vašem mnenju vloga agencije pri tovrstnih, družbeno odgovorno obarvanih projektih?

Glavna vloga agencije je, da prepoznava lastno znanje kot orodje za zaznavanje družbeno pomembnih tematik, ki jih prevaja v relevantne in opazne rešitve. S tem ne le ozavešča, temveč pripomore k resnični pomoči – včasih tudi s pomočjo umetne inteligence.

Intervju

miran
14. 11. 2025

Z Miranom Razorškom, generalnim direktorjem podjetja WOOP!, smo se pogovarjali o sanjah o…

ChatGPT je rekel: Že od začetka smo imeli v mislih tudi tuje trge, z zbranimi izkušnjami pa smo ugotovili, da lahko povsem samozavestno konkuriramo…

tuškej
07. 11. 2025

Objavljamo intervju z Mitjem Tuškejem, strategom in partnerjem v skupini Formitas, ki je…

Dober občutek je, da tvoje delo prepozna tisti del strokovne javnosti, ki si mu v svojem delu najbolj predan.

Komotar
03. 11. 2025

In ta strast je razvidna iz vsake minute pogovora s Cirilom Komotarjem, najbolj…

Moja vloga kot ustvarjalca vsebin je v bistvu precej sebična, saj hočem biti sam zadovoljen s tem, kar objavim. Imam res veliko srečo oziroma…

Naši avtorji