zz
Intervju

PandaChat: Kako postati ključni igralec na svetovnem trgu umetne inteligence?  

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih arhivih, je pred nekaj meseci na mednarodnem dogodku SDC Awards v Londonu prejela nagrado za najboljšo inovacijo s področja UI in strojnega učenja.

O napredni rešitvi in razvoju umetne inteligence smo se pogovarjali s Primožem Cigojem, direktorjem podjetja PC7, ki je razvilo to rešitev. Predstavil jo bo tudi na MM-ovi konferenci o trendih prihodnosti DIGGIT, ki bo 9. maja 2024 v Centru kulture Španski borci v Ljubljani. 

Ali se lahko za naše bralce za začetek predstavite in na kratko opišete svojo karierno pot? 

Že kot otrok sem bil ljubitelj tehnologij. Spomnim se, ko mi je oče pri desetih letih kupil prvi računalnik. Bolj kot igrice me je zanimalo delovanje operacijskega sistema in programov. S pridobljenim znanjem sem nadaljeval svojo pot v podjetju, kjer sem ponujal IT-rešitve različnim podjetjem. Moji prvi dve večji stranki sta bili Zveza računovodij in Slovenski inštitut za revizijo. S slednjim še danes sodelujemo, tako da imamo že kar dolgo skupno poslovno pot. Poleg poslovnega sveta me je zanimal tudi akademski, zato sem po zaključenem študiju odšel na Inštitut Jožef Stefan (IJS), kjer sem delal dobrih 12 let, dokončal magisterij in doktorat. Prav tako sem veliko delal na EU-projektih. Na inštitutu sem se večinoma ukvarjal z raziskavami in razvojem informacijske varnosti, omrežij naslednje generacije, telekomunikacijskih tehnologij, komponent in integriranih sistemov ter storitev in aplikacij informacijske družbe. Pred tremi leti sem se polno zaposlil v svojem podjetju, a sem ostal dopolnilno zaposlen tudi na IJS.

Ste direktor podjetja PC7, ki že 20 let rešuje poslovne izzive na trgu informacijske tehnologije. Vaše poslovanje temelji na reševanju naročnikovih nerešljivih ugank na področju razvoja ali varnosti. S čim vse se ukvarjate? 

Podjetje PC7, ki se ukvarja z informacijsko tehnologijo, se odlikuje po digitalni preobrazbi s poudarkom na umetni inteligenci. Z več kot dvema desetletjema strokovnega znanja na področju razvoja spletnih in mobilnih aplikacij PC7 izdeluje prilagojene rešitve, pri čemer uporablja načela agilnosti za merljive rezultate. Naše stranke prihajajo s področij financ, zdravstva, e-mobilnosti in medijev, pri čemer sodelujemo z vodilnimi v panogi, kot so Landis+Gyr, Iskraemeco, Beatvest (Wisefolio), MIH, WKO, ECE Mobil, Izum, državne institucije in mnogi drugi. Lani smo v podjetju razvili lasten produkt PandaChat, ki s pomočjo umetne inteligence rešuje težave obdelave velikih količin podatkov in njihovo interpretiranje. Naša glavna dejavnost je iskanje inovativnih rešitev za naše stranke, ki se soočajo s kompleksnimi izzivi na področju informacijske tehnologije in varnosti.  

Kako pa je prišlo do ideje o PandaChatu? 

Rešitev PandaChat smo ustvarili po vikendu, ko sem kot hobi projekt izdelal prototip Ask Your Documents (AYD) za predstavitev na lanskem dogodku ViennaUP. Produkt sem predstavil številnim udeležencem, ki so bili navdušeni nad njegovim delovanjem. Po vrnitvi z Dunaja sem ga pokazal še preostalim zaposlenim, ki so bili prav tako navdušeni. V nekaj mesecih je celotna ekipa vložila ogromno truda in znanja, da je Ask Your Documents takrat izgledal resnično vrhunsko. Ker nam ime ni več ustrezalo, smo ga preimenovali v Dataspot, vendar se to ime ni dolgo obdržalo. Na nekem sestanku me je odvetnik opozoril: »Primož, ali imate blagovno znamko registrirano?« Ugotovili smo, da smo brcnili v temo. Prav v tistem tednu je hči gledala risanko Dr. Panda in porodila se je ideja za novo ime – PandaChat. Od takrat naprej s ponosom in veseljem uporabljamo ime PandaChat. PandaChat je namenjen praktično vsem. Rešuje probleme tako v svetu B2C kot tudi B2B. V prvih nekaj mesecih smo pridobili več tisoč uporabnikov z vsega sveta na naši B2C-platformi, vključno z uglednimi fakultetami, kot so Harvard, Stanford in tako dalje, saj takrat ChatGPT, to je bilo poleti 2023, ni omogočal enostavne komunikacije z več datotekami hkrati. PandaChat ni ponujal le komunikacije z besedili, temveč tudi z video- in avdiovsebinami. V poslovnem svetu pa PandaChat omogoča uporabnikom obdelavo velike količine podatkov in njihovo interpretiranje ter izdelavo chatbotov za spletna mesta le z nekaj kliki.  

Kako PandaChat sploh deluje? Kako ste v rešitev implementirali umetno inteligenco? 

Orodje PandaChat je bilo razvito z namenom poenostavitve procesa pridobivanja podatkov. S pomočjo umetne inteligence in velikih jezikovnih modelov je omogočeno pogovarjanje preko dopisovanja z vsemi razširjenimi formati podatkov (Word, PDF, video ...), zasnovan pa je na tehnologiji Retrieval-Augmented Generation (RAG). Uporabniki preprosto nalagajo različne vrste dokumentov, od besedilnih do slikovnih, ki so relevantni za njihova vprašanja. Proces delovanja vključuje dva ključna koraka tehnologije RAG: pridobivanje informacij, kjer sistem identificira relevantne podatke iz naloženih dokumentov, in generacija odgovorov, kjer sistem ustvari odgovor na postavljeno vprašanje. Ključna prednost PandaChata je v tem, da omogoča učinkovito iskanje informacij in pridobivanje relevantnih odgovorov, hkrati pa je zasnovan tako, da je uporabnikom, ki se ne spoznajo na UI, intuitiven in dostopen. Poleg tega PandaChat omogoča tudi ustvarjanje pametnih chatbotov, ki jih lahko uporabniki enostavno integrirajo na svojo spletno stran. Ti napredni chatboti nudijo pomoč strankam, avtomatizirajo odgovore na pogosta vprašanja in izboljšujejo interakcijo s spletnimi obiskovalci. Ta funkcionalnost dodatno širi možnosti uporabe PandaChata, ki omogočajo uporabnikom, da izkoristijo prednosti UI tudi v kontekstu spletnega komuniciranja in podpore strankam. 

Ali ste ob tej rešitvi razvili tudi kakšne druge podobne? 

Da, ob rešitvi PandaChat smo razvili tudi nekaj »side-productov«. Moji možgani se nikoli ne umirijo in sodelavci me dobro poznajo po tekstovnih sporočilih sredi noči, ko ne morem umiriti misli, zato si zapisujem ideje, da jih ne pozabim. Tako se mi je nekega dne med vožnjo v avtu porodila ideja, da bi ustvarili možnost komuniciranja z uporabo umetne inteligence z novičarskimi portali z vsega sveta. Ko sem prišel na kosilo k sodelavcu Urbanu, sem mu vneto razlagal, kako bomo razvili nov produkt. Produkt smo poimenovali po japonski besedi HAI, kar v angleščini pomeni »yes; okay; understood, got it.« – kot razumevanje novic. Ideja je bila, da bi pohitrili prebiranje novic in dobili nepristranski pregled novic. Tudi to je bil vikend projekt, ki se je nato s pomočjo ekipe izkazal za nekaj, kar je zanimalo celo podjetje Baidu, kitajsko multinacionalno tehnološko podjetje. Poleg Hai.news smo ustvarili tudi Hai.surf, ki omogoča živo iskanje po internetu in komuniciranje s pridobljenimi rezultati. Idej je še veliko, vendar se trenutno osredotočamo predvsem na PandaChat, saj je že težko držati tempo, ker imamo veliko konkurence, hkrati pa se tudi trg in zahteve po UI-rešitvah hitro spreminjajo. 

Kako je nagrada na dogodku SDC Awards vplivala na vaše poslovanje? 

Na podelitvi nagrad SDC Awards 2023 v Londonu je bil PandaChat torej izbran za inovacijo leta na področju umetne inteligence oziroma strojnega učenja. Bili smo v družbi velikih večmilijonskih ali celo milijardnih podjetij. Nagrada je nedvomno vplivala na naše poslovanje, naš dosežek je objavil tudi medij Finance, kar je pritegnilo kar nekaj podjetij, ki so želela naročiti storitev PandaChat. Menimo, da tovrstne nagrade dodajajo zaupanje in kredibilnost naši rešitvi. Prav tako na konferencah, kjer predstavljamo produkt, pomaga, saj vzbudi zanimanje poslušalcev. Danes je trg preplavljen z UI-rešitvami in če želiš izstopati, moraš biti drugačen in zaupanja vreden, kar potrjuje tudi pridobljena nagrada. 

zz

Kaj pa stranke? Kako jih pridobivate? 

Stranke pridobivamo na različne načine, kar vključuje udeležbo na konferencah, aktivno izvajanje telefonskih klicev podjetjem, ki predstavljajo potencialne stranke, in objavljanje člankov. Na konferencah in dogodkih vzpostavljamo pomembne poslovne stike, medtem ko s telefonskimi klici aktivno komuniciramo z morebitnimi strankami. Prav tako smo stranke uspešno pridobili s pomočjo objav člankov, ki predstavljajo naše dosežke, in verjamemo, da bo tudi prispevek v vaši reviji pozitivno vplival in prepričal nove partnerje, da se pridružijo naši uspešni zgodbi. 

Glede na to, da smo marketinški medij, ne morem mimo vprašanja, kako skrbite za komunikacijo in marketing? 

Najbolj smo aktivni na družbenih omrežjih, predvsem na LinkedInu. Trenutno še nimamo ločene marketinške ekipe, vendar je ta v pripravi. V podjetju nas je nekaj, ki imamo občutek za dobro predstavitev digitalnega produkta, zato se zahvaljujem naši Sari, ki skrbi za celostno podobo PandaChata, seveda v sodelovanju s preostalo ekipo. Poleg tega se trudimo tudi za vsebinski marketing, kjer delimo koristne informacije in nasvete o informacijski tehnologiji, umetni inteligenci in sorodnih temah. Želimo biti prisotni na različnih platformah, kjer lahko dosežemo svojo ciljno publiko in gradimo odnos z uporabniki in potencialnimi strankami. 

Kaj lahko od PandaChata pričakujemo v prihodnosti? 

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si neprestano prizadevamo, da bi PandaChat postal ključni igralec na svetovnem trgu in olajšal ljudem delo s podatki. V prihodnjem mesecu pripravljamo nekaj revolucionarnega, kar bom lahko razkril za vašo revijo oziroma naredil krajši teaser. Torej, pripravljamo se na to, da bo PandaChat izpolnil prvotno idejo, in sicer zagotavljanje zasebnosti. Razvijamo namizno različico PandaChata, ki bo delovala na vseh operacijskih sistemih neodvisno od interneta in jezikovnih modelov, kot je OpenAI ipd. Torej vaši podatki ne bodo zapustili vašega računalnika. Med temi novostmi izstopa tudi PandaChat Insight, ki bo omogočal analizo in napovedi na podlagi kompleksnih statističnih podatkov z uporabo naravnega jezika. Poleg tega razvijamo inovativno rešitev za avtomatizacijo procesov v klicnih centrih. Nova rešitev bo omogočala strankam, da že med čakanjem na agenta vzpostavijo komunikacijo z virtualnim agentom. Ta virtualni agent bo pridobil osnovne podatke od stranke in poskušal rešiti osnovne težave, kar bo prispevalo k izboljšanju učinkovitosti in zadovoljstva strank. 

Poleg tega se veselimo sodelovanja z Microsoftom, IBM-jem, AWS-jem in drugimi ponudniki oblačnih storitev, saj izvajamo veliko integracijsko delo, da bo možno PandaChat uporabiti tudi znotraj oblačnih storitev podjetij. 

PC7 omogoča finančno podporo za razvoj PandaChata in brez prihodkov iz drugih projektov bi potrebovali pomoč investitorjev že v tej začetni fazi. Del ekipe PC7 uživa v delu pri različnih drugih projektih, tako da bomo verjetno nadaljevali z razvojem bolj naprednih rešitev za druge stranke. Cilj je doseči finančno svobodo in omogočiti ustanovitev raziskovalnega centra, kjer bomo lahko razvijali in uresničevali svoje ideje. Ena od idej je tudi razvoj rešitve, ki bo zaznavala biološke viruse, kljub temu da mnogi trdijo, da je to nemogoče (smeh). 

Kakšno je sicer vaše splošno mnenje o razvoju in bliskovitem porastu umetne inteligence? 

Razvoj umetne inteligence prinaša pozitivne in negativne vidike. Hitro napredovanje UI prinaša inovacije, ki dvigujejo produktivnost v različnih sektorjih. Avtomatizacija omogoča boljše izkoriščanje tehnoloških zmogljivosti, kar izboljšuje uporabniške izkušnje in spodbuja napredek v zdravstvu in raziskavah. Kljub temu pa obstajajo pomisleki glede omejevanja človeške kreativnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz nereguliranega razvoja UI. Etična vprašanja, zasebnost in varnost podatkov so ključni izzivi. Posebej je treba poudariti nevarnost lažnih novic in propagande z uporabo naprednih tehnologij, kot je generiranje videov z umetno inteligenco. Uravnotežen pristop, ki spodbuja inovacije, ob hkratnem spoštovanju etičnih smernic in ustreznih regulativ, je ključen za trajnostni razvoj UI. 

Kako pa bi slovensko tehnološko sceno primerjali s svetovno, še posebej z vidika razvoja UI-rešitev?  

Glede na svojo velikost je slovenska tehnološka scena izjemno razvita, a soočena s specifičnimi izzivi. Eden od ključnih izzivov je odhajanje visoko kvalificiranega kadra v tujino. V naši panogi se pojavlja tudi izziv dela na daljavo, kjer veliko vrhunskih programerjev sicer živi v Sloveniji, a dela za tuja podjetja. Kljub tem težavam pa menim, da smo glede na kader med boljšimi v Evropi, še posebej na področju umetne inteligence. Vidim, da se bo v prihodnosti zanimanje za umetno inteligenco še povečalo. Ključno je, da podjetja izven IT-panoge začnejo bolj fokusirano razmišljati o digitalizaciji poslovanja in uvedbi naprednih tehnologij. Želim si, da bi podjetja, ki niso neposredno povezana z umetno inteligenco, prepoznala pomembnost svojih podatkov in razumela vpliv umetne inteligence na uspešno poslovanje. Umetna inteligenca bo postala sestavni del vsakdana, podobno kot so računalniki in internet. Pomembno je, da se podjetja pripravijo na uporabo umetne inteligence že vnaprej, preden jih konkurenca prisili v to. Zbiranje kakovostnih podatkov je ključno, saj so ti neprecenljivi pri uporabi umetne inteligence. 

Kmalu vas bomo poslušali na odru konference o trendih prihodnosti DIGGIT? Kaj pričakujete od tega dogodka in kaj lahko obiskovalci pričakujemo od vas? 

Zelo sem navdušen nad priložnostjo, da bom stal na govorniškem odru konference Diggit. Pričakujem, da bo konferenca odlična priložnost za izmenjavo idej, spoznavanje trendov v digitalni industriji in razpravljanje o inovacijah, ki nas čakajo v prihodnosti. Poleg tega pričakujem, da bom imel priložnost spoznati in se povezati z drugimi vodilnimi strokovnjaki na področju digitalnih tehnologij. Kar pa lahko pričakujete od mene, je predstavitev inovativnih konceptov in vpogledov v prihodnost digitalne tehnologije. Z veseljem bom delil svoje izkušnje, ideje in vpoglede v to, kako se lahko digitalne rešitve in tehnologije razvijajo, da bodo odgovarjale našim potrebam in izzivom v prihodnosti. Moja želja je, da bi bil moj govor navdihujoč, informativen in koristen za vse udeležence konference.

Intervju

Marko Klemen
25. 05. 2024

Marko Klemen, kreativni direktor za vizualne zasnove v DROM agency, se rad obkroža z vsem…

Sem pripadnik generacije, ki še ni že od otroštva odraščala z vso to tehnologijo, tako da me novi trendi in nove funkcije še vedno zelo fascinirajo,…

Nermina Mašala Kelić
25. 05. 2024

Predsednica žirije letošnjega tekmovanja Sempler, ki nagrajuje najboljše medijske…

Segment, v katerem so družbena omrežja najbolj spremenila delo medijskih agencij, pa tudi vseh drugih, ki delujejo v marketingu, je intenzivna…

Jenni Field
22. 05. 2024

Z Jenni Field, eno od predavateljic na 26. Slovenski konferenci o odnosih z javnostmi, ki…

»V današnjih organizacijah ljudje želijo biti slišani. Želijo čutiti, da njihov glas šteje in da se njihove ideje upoštevajo.«

Naši avtorji