bla
Intervju

»Namesto v plin in celulozo raje vlagamo v kakovostno in koristno vsebino«

V Časniku Finance so napovedali, da bodo s 1. januarjem 2024 ukinili tiskano izdajo dnevnika. O razlogih za takšno odločitev smo se pogovarjali z Juretom Gostišo, direktorjem digitalnega razvoja pri Časniku Finance.

Zakaj odločitev, da ukinite tiskano izdajo dnevnika Finance?

Odločitev sledi naši strateški usmeritvi, da bodo osrednji vir prihodkov Financ prihodki od bralcev, torej naročnine, ki bodo zaradi spremenjenih navad v vedno večjem deležu digitalne. Priprave so se začele že pred desetimi leti. Razvoj vsebine in poslovnega modela sta šla v smer, da bo nekoč, ko bo za to pravi trenutek, mogoč prehod na popolnoma digitalni produkt. To nam je uspelo, pripravljeni smo bili že nekaj časa, vendar za to ni bilo potrebe, saj je bilo izdajanje tiska še dobičkonosno.

Vedno smo pričakovali, da bomo prenehali izdajati tiskani časopis, ko bosta število naročnikov in količina tiskanih oglasov padla pod neko poslovno sprejemljivo mejo. Torej, da bodo razlogi na strani usihajočih prihodkov. Vendar to se ni zgodilo.
Sprožilci so na strani stroškov – v zadnjih dveh letih so se cene papirja, pri proizvodnji katerega se porabi veliko plina, tiska in raznosa več kot podvojile, pri čemer so v prihodnje napovedane še dodatne podražitve.

Če bi želeli še naprej zagotavljati tiskano izdajo, bi jo morali močno podražiti. Naročniki, ki bi to ceno sprejeli, bi s tem le dokupovali drage energente in ostale surovine. Dolgoročno to nima nobenega smisla, namesto v plin in celulozo raje vlagamo v kakovostno in koristno vsebino.

Koliko ste še imeli naročnikov na tiskano izdajo?

Naročnikov, ki so prejemali tiskane Finance od ponedelja do četrtka, smo na začetku novembra imeli 4.150 oziroma 4 odstotke več kot v enakem obobju lani. Ti naročniki predstavljajo dobro četrtino vseh naročnikov. Petkovo revijo Finance Manager, ki je na voljo v naročniških paketih Financ in bo izhajala še naprej, prejema 6.300 naročnikov.

Lahko pričakujemo kakršne koli spremembe z uredniškega vidika?

Spremembe se dogajajo že dolgo, predvsem želimo potiskati v ospredje naše poslanstvo »pomagati podjetnikom, menedžerjem, strokovnjakom…, s pravimi informacijami, znanjem, povezavami biti njihova desna roka«. V to smer bomo nadaljevali, nam bo pa popolna digitalizacija produkta omogočala boljši fokus in izrabo resursev za nadaljni razvoj vsebine in njenega podajanja.
Kljub že dolgoletnemu t. i. »digital first« načinu dela v uredništvu, je produkcija tiskane izdaje zaradi svojih značilnosti – in zakoreninjenosti v procesih in včasih tudi glavah – zahtevala določeno pozornost in energijo širše ekipe. To bomo lahko zdaj še bolj od produkta usmerili k potrebam naših strank. Trenutno denimo vsi novinarji Financ opravljajo intervjuje s strankami, z našimi naročniki, z namenom boljšega razumevanja njihovih potreb. Izsledke bomo uporabili za razvoj vsebine in produkta.

Kako boste ljudi navajali na misel o samo digitalni izdaji?

Kot rečeno, s tem se ukvarjamo že deset let. Velika večina naročnikov Financ že zdaj do vsebine dostopa izključno digitalno. Tudi velika večina tistih, ki še prejemajo tiskane Finance, ima navado spremljati našo vsebino tudi na digitalnih kanalih.  Zavedamo pa se, da je marsikomu še vedno branje na papirju ljubše od branja na večjih in manjših zaslonih, še posebej, če gre za nekoliko daljše in bolj poglobljene tekste. Tudi zato bo v okviru naročnine na Finance še naprej izhajala petkova revija Finance Manager, ki jo v tiskani obliki trenutno prejema okoli 6.300 naročnikov, vsi naročniki pa imajo to vsebino seveda na voljo tudi na spletni strani Finance.si ali v mobilni aplikaciji.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji