peterc
Intervju

Ko luksuz dobi popolnoma nov pomen

V Brdih, v naselju Kojsko, nastaja butična zgodba, ki piše novo poglavje v slovenskem vinskem turizmu. Milena in Uroš Peterc, ki sta, kot pravita, obšla pol sveta v iskanju pravega pristana, sta na tega na koncu vendarle naletela v Sloveniji.

peterc1V Kojskem sta kupila posestvo in v zadnjih letih vse moči usmerila v nastanek butičnega hotela. A posestvo Peterc je veliko več kot to; ustvarila sta številne inovativne turistične produkte, kot sta »pisarna med vinogradi« in »posvoji trto«, s katerimi si želita uživaškim gostom ponuditi edinstveno izkušnjo, zaradi katere se bodo vedno znova vračali. Z zakoncema smo se pogovarjali o tem, kako ustvarjata to posebno butično doživetje.

Milena, vi ste bili med drugim zaposleni v agenciji za športni marketing S.V.-RSA (zdaj Sport Media Focus, op. p.), Uroš, vi pa ste tolmač za Evropsko unijo. Od kod odločitev, da kupita posestvo v Brdih in odpreta butični hotel?

Ko sva se bližala in tudi prečkala magično mejo štiridesetih, sva se odločila, da je to zadnja priložnost za korenito spremembo v življenju. V bistvu neke vrste protistrup krizi srednjih let! Oba sva bila preveč vpeta v delovni vsakdan, v drvenje od pogodbe k pogodbi, v hitenje z enega letala na drugega, iz enega kovčka v drugega. Življenje je postajalo zastrašujoče sosledje vikendov, oba pa sva začutila željo po ustvarjanju nečesa otipljivega, resničnega, nečesa, kar ni imaginarni uspeh, merjen zgolj v številkah, indeksih in besedah. Ideja je zorela dve leti, obšla sva dobesedno pol sveta v iskanju pravega pristana. In na koncu sva pristala v Brdih – mešanica naključja in usode.

Takšen projekt zahteva veliko časa in finančnih sredstev. Koliko časa sta vložila v urejanje posestva?

Pet let je minilo od trenutka, ko sva prvič vrgla oko na posestvo v Kojskem, do trenutka, ko smo se vselili. Prvega pol leta je šlo za vse formalnosti okrog nakupa nepremičnine, nato skoraj leto in pol za ves proces od idejnega osnutka do gradbenega dovoljenja in začetka gradnje oziroma v našem primeru rekonstrukcije, dozidave in novogradnje, vse v enem. Sama izvedba del je bila izredno zahtevna, saj sva sama prevzela ves inženiring projekta, ki ga je časovno in finančno vodila Milena celi dve leti. Danes, ko že skoraj leto dni uživamo plodove tega trdega dela, se zdi, da je minilo bliskovito. A z razlogom se takšnim podvigom reče življenjski projekt, saj te pogosto prisilijo v premikanje meja lastnega znanja, potrpežljivosti in vztrajnosti. Ponotranjila sva dragoceno modrost, da se nič resnično velikega in merodajnega v življenju ne zgodi brez koraka onkraj območja udobja, brez uresničevanja »nemogočega«.

Komu ste zaupali skrb za notranjo opremo hiše in sob?

Ker hiša nosi naše ime in naš družinski grb, sva bila odločena, da mora biti ta hiša tudi neke vrste ogledalo naju. Zato sva se projekta zelo lotila sama, zelo premišljeno in preudarno, na temelju nekaj ključnih načel oziroma vodil: uravnotežiti razkošno z uporabnim, estetsko z udobnim, starinsko s sodobnim, z velikim poudarkom na detajlih, vse to pa povezati v celoto, ki predstavlja skoraj neopazno mešanico starega in novega, družinske zgodovine in sedanjosti, a hkrati odraža najin osebni okus za dizajn in umetnost, najin življenjski slog in najini osebnosti.

peterc logo

Logotip posestva Peterc vključuje družinski grb in tri stebre, na katere so se naslonili pri snovanju svoje zgodbe: vino, umetnost in kulturo.

Po čem si bodo po vajinem mnenju gostje najbolj zapomnili vajino posestvo? Kaj je njegova razlikujoča prednost?

Naša razlikujoča prednost je prav v tem, da nisva iz Brd, sva »forešta«, kot so naju poimenovali domačini. Midva vidiva, doživljava in predstavljava Brda malo drugače.

Naši trije stebri, vino, umetnost in kultura (»Wine. Art. Culture.«) so naša DNK.

Naj jih podrobneje pojasniva. Uživanje in potrošnja vina se spreminjata, zato želimo našim gostom omogočiti korak naprej v odnosu do vina, kjer vino dobi globlji pomen, postane več od zgolj pitja dobre kapljice. Želimo, da naši gostje začutijo, da so del vinske zgodbe, ki se jih dotakne tudi na osebni ravni. Zato smo, na primer, razvili koncept vinskega conciergea namesto klasičnega sommelierja. Torej osebo, ki izobražuje, svetuje, usmerja in spodbuja gosta, je njegov osebni vinski asistent in vodnik. Ponujamo razmislek o vinu, vpogled v različne perspektive dojemanja vina. Imamo vinsko karto, ki jo je pripravila ženska, ter karto po moškem izboru; eden je zapisan metodi WSET, drugi metodi AIS; eden je vinski profesionalec, drugi velik ljubitelj vina, ki pa se z vinom ne ukvarja komercialno. Vinarji so tehnični in strastni, predstavljajo vino skozi optiko terroirja in svojega trdega dela, mi pa predstavljamo vino tudi skozi drugačno prizmo, skozi spodbudo, da lahko sami sebi zaupate, da veste, kaj okušate in doživljate. Ste kdaj pomislili, da vino nima okusa le po sadju ali zeliščih, ampak ima okus tudi po romantičnem vikendu, po smehu in veselju, ki ga doživiš s prijatelji, po prvem poljubu na poroki? Vino je torej tudi zelo osebna izkušnja, ne samo skupek tehničnih lastnosti in podatkov.

Umetnost je človeška esenca in midva jo doživljava povsod. Umetnost življenja, umetnost pitja vina, umetnost kuhanja in prehranjevanja, umetnost branja, umetnost v predmetih, v zgodovini, v preživljanju prostega časa. Umetnost bivanja pri nas.

S kulturo pa imava v mislih kulturo vinskega turizma, kulturo vina, kulturen odnos do soljudi, kulturo spoštovanja okolja, lokalnih običajev, kulturo spoznavanja novega, drugačnega, kulturo kot višja raven življenja. Zato podpiramo kulturo pitja, načelo odgovornega uživanja alkohola. Osmišljamo tudi kulturo dobrega spanja, t. i. sleep wellness.

Predvsem pa se zavzemava za nov, višji standard vinskega turizma, ki je več kot zgolj degustacija in ogled kleti ter obisk gostilne. Je uživanje življenja, ki stremi za novimi spoznanji.

Korona obdobje turističnim ponudnikom ni naklonjeno. Kaj sta vidva počela v zadnjem letu in ali vama je to močno prekrižalo načrte glede odprtja?

Absolutno nama je prekrižala načrte, saj bi morali biti po načrtu že lep čas odprti. Po drugi strani pa nama je to obdobje omogočilo, da sva se še bolj posvetila detajlom, da bova še bolje pripravljena na goste. Razvila sva tudi nekaj novih produktov in se v tem obdobju osredotočala na promocijske aktivnosti.

V svoji ponudbi imata tudi zanimiv paket za delo na daljavo, ki sta ga poimenovala delo med vinogradi. Se je do zdaj že kateri gost odločil za to možnost?

Ljudje so že resno naveličani dela od doma. Za posameznika je rutina te vrste skrajno duhamorna in ves čas motijo »domači« dražljaji. Sprememba okolja, kjer lahko delaš v varnem mehurčku, kjer ni treba skrbeti za hrano ali pranje perila, razmišljati, ali bo zmanjkalo tonerja v tiskalniku in prevzemati paketa sredi spletnega sestanka, je še kako dobrodošla. Obenem pa se po koncu delovnega dne lahko sprostite ob rekreaciji v slikoviti naravi, se odločite za vinsko izobraževanje, morda kuharski tečaj, ali pa preprosto uživate v popolnem miru in se posvetite knjigi, ki vas že dolgo čaka ali pa ste jo našli v naši knjižnici. Posebej velja omeniti tudi poudarek, ki ga na posestvu Peterc dajemo kakovostnemu spancu. Veliko ljudi je v času korone izgubilo kakovosten spanec in se srečalo z nespečnostjo, ta pa kvari koncentracijo in delovno kondicijo. Vse to prispeva k slabši učinkovitosti in posledično slabšim rezultatom. Naša specializirana trenerka je na voljo, da pri tej težavi pomaga. Z njeno asistenco so dnevno na voljo treningi sproščanja in ozaveščanja skozi gibanje, ki blagodejno pripomorejo k uspešnemu spopadanju s stresom in zakrčenostjo telesa.

Konec aprila je za skupino svojih zaposlenih našo možnost dela na daljavo ali »pisarno med vinogradi« rezerviralo prvo podjetje, ki je prepoznalo prednosti tovrstnega dela in njegove odlične učinke, saj bo poleg spremembe okolja to ob spoštovanju vseh ukrepov tudi priložnost za tako nujno osebno interakcijo s sodelavci, ki jo vsi najbolj pogrešajo. Delovna skupina za kakovostno delo in doseganje odličnih rezultatov potrebuje homogenost. Vsak posameznik pa potrebuje navdih, kondicijo in dobro telesno počutje, vse to ponovno najde pri nas.

Paket sva skrbno zasnovala po lastnih izkušnjah v gospodarstvu in diplomaciji, skupaj sva zaobjela vse potrebe, ki sva jih prepoznala sama, in ustvarila recept za popoln pobeg od službenega vsakdana, ki pa vas vseeno ohranja v produktivnem stiku z delom.

Zanimiva je tudi možnost najema trte. Ali lahko pojasnita, za kaj gre pri tem?

V želji, da bi odnos do vina dvignila na višjo raven, sva ustvarila produkt »posvoji trto«, ki ponuja drugačno, bolj poglobljeno doživljanje vina. Posvojitelj trte preko poslanih fotografij redno spremlja svojo trto skozi letne čase, od zimske rezi in vezanja trte, do prvih pomladnih brstov, preko bujne rasti listov in poganjkov, ki kljubujejo vremenu, do prvih grozdov, ki se skozi poletje razvijejo v zlatorumene sadeže, ki jih jeseni skrbno ročno potrgamo, po želji tudi s pomočjo posvojitelja trte, ki je vabljen na slavnostni dogodek trgatve. Po njej se začne drugi del te zgodbe v kleti, kjer vinar, lahko v družbi posvojitelja, bdi nad celotnim večmesečnim procesom fermentacije, pretakanja, zorenja v sodih, in šele potem pride na vrsto trenutek, ki je večini prvi stik z vinom: stekleničenje in etiketiranje. Tu spet pridejo na vrsto posvojitelji, saj za vsako posvojeno trto prejmejo steklenico s svojo personalizirano etiketo. Celoten opisan cikel lahko vsak posvojitelj intenzivno spremlja pri vseh korakih, če to želi. Involviranost v proces si vsak posvojitelj določa sam. Predvsem pa želimo po tej poti krepiti zavest o tem, kako dolg, zapleten in vsebinsko raznolik je delovni proces, ki na koncu privede do steklenice vina, koliko spremenljivk in točk preloma, pogosto brez povratka, je v tem ciklu, in da za dobro vino z razlogom, veseljem in spoštovanjem odštejemo nekaj več. Na voljo je tudi bolj uživaški del botrstva, kjer so vključene degustacije vina pri nas in pri vinarju ter vrsta drugih ugodnosti.

peterc2

Ponujata tudi možnost članstva v klubu najemnikov trte. Kakšne ugodnosti namenjata članom?

Vsak posvojitelj trte postane član tega kluba. Vsi člani imajo ekskluziven dostop do naših posebnih ponudb, med drugim podaljšan vikend paket po posebni ceni, brezplačno degustacijo vin na našem posestvu in vodeno degustacijo vin v kleti Ferdinand, popust pri nakupu vin Ferdinand, možnost sodelovanja na trgatvi, pripravljamo pa še druge ugodnosti, s katerimi bomo postopno širili ponudbo in obveščali javnost preko naših družbenih omrežij ter mesečnih novičnikov.

Kako se povezujeta z lokalnimi dobavitelji hrane in pijače?

Skrbno izbirava vse naše dobavitelje in trdno verjameva v moč sodelovanja z lokalnimi vinarji, sadjarji ter drugimi pridelovalci in proizvajalci. Poudarek je na trajnosti, ohranjanju narave in ustvarjanju dodane vrednosti v lokalni skupnosti.

Imata tudi lastna vina Peterc. Ali jih pridelujete že dlje časa ali pa sta z njimi začela, odkar sta prevzela posestvo?

Skoraj lastna! Ko sva kupila posest, se je seveda kar iskrilo ob romantični misli na lastno vino, ki ga od začetka do konca pridelaš sam, in to povrh vsega še v vinogradu, ki na taisti parceli stoji že vsaj zadnjih 250 let, ko je bilo Kojsko še del avstrijskega imperija in je tu v sosednji graščini gospodoval grof Rudolf Coronini. A kmalu pride spoznanje, da je pridelati kakovostno grozdje in napraviti odlično vino vse prej kot enostavno. Zahteva celega človeka in izjemno veliko časa, znanja, talenta in izkušenj. Zato naš vinograd rebule obdeluje odličen vinogradnik in vinar Matjaž Četrtič, lastnik kleti Ferdinand, ki je garant za to, da so vina z etiketo Peterc resnično avtentičen izraz naše lege, ki se bohoti z neposrednim razgledom na morje in prepišno mikroklimo, ki zahteva malo škropljenja.

Kot ste omenili, imate celo ekipo za vina, od vašega hišnega vinarja do sommelierke in concierga, pri izboru hrane pa sodelujete s kreatorko hrane Grušo Zorn. Kako ste jih pritegnili na svojo stran?

Z vsemi omenjenimi smo se srečali predvsem v skupni viziji gostu ponuditi nekoliko drugačno izkušnjo, ki sloni na odličnosti. Vsak od njih je mojster svojega poklica, pritegnil jih je najin perfekcionizem in želja po ustvarjanju novega, drugačnega: vinski concierge, posvojitev trte, koncept »za našo mizo«, »moška« in »ženska« vinska karta, in še marsikaj se pripravlja. V obdobju po koronakrizi bo treba marsikaj na novo osmisliti, ustvarjati nove oblike doživljanja. Povprečnost ne bo dovolj. Beseda luksuz dobiva popolnoma nov pomen. Od nekdaj verjameva v moč povezovanja najboljših z najboljšimi in s takšno ekipo samozavestno zreva v prihodnost.

peterc3

Milena, vi ste bili strokovnjakinja za marketing in organizacijo dogodkov. Kako boste svoja znanja uporabili pri trženju vaše destinacije?

Vsakdo, ki je kdaj aktivno delal v marketingu in dosegal pomenljive rezultate, ve, da se zakonitosti v tem svetu nenehno spreminjajo, zato je ključno nenehno iskanje novih znanj, še posebej ob prehodu iz ene panoge v drugo. Moje izkušnje do zdaj so bile v segmentih prestižnih modnih znamk in pozneje športnega marketinga ter upravljanja sponzorstev za najboljše slovenske športnike in njihove pokrovitelje. Popolnoma drugačen svet od butičnega turizma in vina, zato je bilo potrebno ogromno nadgrajevanja znanj, za kar je šel ves prosti čas med gradnjo objekta. Za začetek je bilo seveda potrebno opraviti poglobljeno vinsko izobraževanje. Temu je sledil še mikromaster iz menedžmenta mednarodnih luksuznih blagovnih znamk v turizmu na Hong Kong Polytechnic, kjer je bila prva lekcija, da nikoli ne uporabljaj besede luksuz!

Vinski turizem je panoga, ki je v Sloveniji presenetljivo še popolnoma v povojih in to kljub temu, da imamo večstoletno tradicijo vinarstva. Oddajanje sob v vinorodni deželi in organiziran ogled vinskih kleti še ni strateško zasnovan vinski turizem. Nastavki so odlični. Predpostavke imamo vse. Kot že rečeno, je najina vizija, ki temelji na vsem pridobljenem znanju in konec koncev tudi dolgoletnih osebnih izkušnjah v tujini, da se lahko legitimno postavimo ob bok najprepoznavnejšim vinskim destinacijam na svetu. Vinski turizem ni samo degustacija in ogled kleti ali vinograda. Valorizirati je potrebno vse tisto, kar definira tako opevani pojem »terroir«. Tu ima regija Brda izjemen potencial, saj je redkokje na tako malem prostoru skoncentrirane toliko odličnosti in hkrati raznolikosti. Vinarji so svoj del domače naloge že v veliki meri opravili, saj so že dobri dve desetletji v svetovni eliti in načrti za naprej so še bolj smeli. Tudi sama destinacija Brda, občina in zavod za turizem vlagajo izjemne napore v sistematično promocijo in mednarodno prepoznavnost. Rezultati so več kot odlični. Zdaj pa je na nas, ponudnikih turističnih nastanitev, da naredimo korak naprej, da bo gost deležen ponudbe, za katero mu zmanjka časa, ne pa da mu postane dolgčas. Dodana vrednost v tem segmentu je nadpovprečna, tudi tipičen gost je daleč od povprečnega turista po dnevni porabi in razpoložljivem dohodku. Ne nazadnje je tudi razpršenost ponudbe po manjših objektih v pokoronskih časih izjemna prednost za osveščenega gosta, ki išče varno okolje. Butičnost ponudbe, ki jo promovira Slovenska turistična organizacija, se je tako izkazala za zadetek v polno. Ob vseh teh pozitivnih predpostavkah in izkušnjah, skupaj z novo pridobljenimi znanji, bomo gradili na pojmu vinskega turizma kot veznega člena vsega najboljšega, kar lahko ponujamo tako mi sami kot destinacija Brda.

peterc4

Na posestvu Peterc posebno pozornost namenjajo kakovostnemu spancu. Z asistenco njihove specializirane trenerke so gostom dnevno na voljo treningi sproščanja in ozaveščanja skozi gibanje, ki blagodejno pripomorejo k uspešnemu spopadanju s stresom in zakrčenostjo telesa.

Na kakšen način goste seznanjate z novo turistično destinacijo? Komunicirate večinoma na družbenih omrežjih ali pa boste oglaševali tudi v drugih medijih?

Imamo premišljen in strateško zastavljen marketinški splet. Trenutno smo v fazi pripovedovanja zgodbe, storytellinga, saj je prav naša zgodba naš najmočnejši komunikacijski adut. Tu igrajo močno vlogo družbena omrežja in aktivnosti odnosov z javnostmi. Pozneje načrtujemo tudi povezovanje z ambasadorji posestva Peterc, ki bodo našo zgodbo ciljnim skupinam, tudi izven Slovenije, sporočali skozi svojo prizmo, kot svoje doživljanje. V naslednjih fazah pa načrtujemo tudi oglaševanje v izbranih medijih.

Ali pri marketingu sodelujete tudi s katero od oglaševalskih agencij?

Sicer se spogledujemo z nekaj možnostmi, a iščemo predvsem strokovnjake s področja vinskega turizma, kar pa je kar izziv.

V Brda zahaja tudi veliko italijanskih gostov. Boste oglaševali tudi v Italiji?

Tu je potrebno izpostaviti zanimivo specifiko, namreč italijanski gostje so v Brdih izrazito dnevni gostje, redkokdaj tu prespijo, sploh več dni. V prvi fazi pričakujemo predvsem goste iz Slovenije in Avstrije, tudi Hrvaške, nato pa nekako v koncentričnih krogih naprej, predvsem v oddaljenosti enega dneva vožnje z avtom, saj velika večina gostov v Brda pride v lastni režiji. V zadnjih letih pred koronakrizo je bilo tudi veliko gostov iz držav Beneluksa in Francije. Šele po sprostitvi letalskega prometa pričakujemo ponovno goste iz bolj oddaljenih krajev, predvsem severne Amerike in bolj oddaljenih evropskih držav.

Gostom torej ponujate butična doživetja. Kateri gostje bodo najbolj uživali, ko vas bodo obiskali? Oziroma drugače rečeno, kakšne goste ste imeli v mislih, ko ste snovali posestvo?

To je gost, ki je v prvi vrsti radoveden, željan novih znanj in spoznanj. Gost, ki ima kaj povedati in želi kaj slišati. Gost, ki uživa v zajtrku do popoldneva in ki ga ne preseneti penina pri zajtrku. Gost, ki ga zanima, kaj jé in kaj pije. Gost, ki uživa življenje, ki živi po načelu »le najboljše je dovolj dobro«. Gost, ki ne meri uspeha svojega oddiha po številu praznih steklenic. Gost, ki se vrne domov z novo zgodbo in se k nam vrne po novo zgodbo. Gost z veliko začetnico.

peterc5

Članek je bil objavljen v spomladanski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prenesete na svoj računalnik ali telefon.

484

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

moynihan
09. 10. 2021

Med številnimi uglednimi mednarodnimi govorci na festivalu kreativnosti Zlati boben bo…

Neuspeh se pogosto stigmatizira in redko slavi kot učna izkušnja. Posledično mnogi odrasli in otroci nimajo zdravega odnosa do neuspeha ali tveganja.

roman
08. 10. 2021

Ob tridesetletnici delovanja agencije Votan komunikacije smo se pogovarjali z njenim…

Filozofije, ki stoji že 30 let, tako kot ne menjaš konja, ki zmaguje, ne gre spreminjati. Pri nas je na prvem mestu kultura, tako v medčloveških kot…

škrabec 2
06. 10. 2021

»Če bi v Evropi za 10 % povečali delež na novo zgrajenih hiš iz lesa, bi količino CO2…

Prepričani smo, da lahko preko paviljona predstavimo tip lesene gradnje, ki vsebuje vsa trajnostna načela, se zmore prilagajati še tako zahtevnim…

Naši avtorji