Slovenski trgovci pripravljeni na »zimo«
V tokratni temi tedna smo se posvetili maloprodaji. Čeprav je na obzorju novi »lockdown«, so slovenski trgovci mirni. Okrepljeni s spoznanji iz prvega vala pandemije koronavirusa prilagajajo tudi svoje oglaševalske aktivnosti.
Gašper Meden
Magzter
V prvem prispevku smo pisali o »pretresih« v panogi maloprodaje, ki jih je povzročila pandemija koronavirusa. Vendar pa je o pretresih oziroma spremembah »čez noč« mogoče govoriti le v kontekstu, da so bile te spremembe dejansko v teku že nekaj časa. Pandemija jih je le zelo pospešila. Kot ugotavlja tudi futurist Brian Solis, govorec na včerajšnjem predavanju v organizaciji MM-a, je ključ do preživetja (ali pa zmage, kar vam je ljubše) dejavnik, ki je v pogonu že vrsto let. Tako je, govora je o digitalizaciji in razumevanju digitalno ozaveščenih in veščih potrošnikov. Poti nazaj v »normalno« ni več; zaprtje trgovin in nakupovalnih središč očitno (p)ostaja ustaljen pojav.
Tega se zavedajo tudi slovenski trgovci. Zaprtje trgovin ob nedeljah in morebitno zaostrovanje varnostnih ukrepov v povezavi s pandemijo koronavirusa zanje pomeni kvečjemu preusmeritev oglaševalskih sredstev. To pa je odlična novica za slovenske medije in agencije. Trgovci so namreč največji oglaševalci v Sloveniji. Ob tem je ključno poudariti še dejstvo, da nimajo le največjih oglaševalskih proračunov, temveč so ti v nepredvidljivem »koronaletu« deležni tudi najmanjših nihanj. Ne nazadnje je trgovina ena od tistih panog, ki se je po začetnem šoku (beri: prvem valu koronavirusa) najhitreje pobrala. Tudi oglaševalsko, kar je seveda dobro.