convenience store
Aktualno

Maloprodaja: vnovični »lockdown« ne bi pretirano vplival na oglaševalske proračune

Zaprtje trgovin ob nedeljah in morebitno zaostrovanje varnostnih ukrepov v povezavi s pandemijo koronavirusa za slovenske trgovce pomeni kvečjemu preusmeritev sredstev.

9. maja 2020 smo objavili prispevek »Kako so trgovci »čez noč« prilagodili svoja oglasna sporočila«, katerega rdeča nit je dejstvo, da so trgovci čas »izkoristili« predvsem za to, da so svojim kupcem sporočili, da je skrb zanje na prvem mestu. Zavrtimo čas za skoraj pol leta naprej, ko nas čaka ponovna zaostritev varnostnih ukrepov. Še pred tem smo v Sloveniji uzakonili zaprtje trgovin ob nedeljah. Zato nas je zanimalo, kako bo to in pa morebitna vnovična ustavitev javnega življenja vplivalo na oglaševalske proračune.

Mercator: V danih razmerah komunicirajo predanost kupcem

Zaprtje trgovin ob nedeljah ne vpliva na Mercatorjevo oglaševanje in sredstva, ki jih namenjajo oglaševanju in komunikaciji s kupci. Še naprej bodo sporočali o novostih in prednostih, ki jih nudijo kupcem, in predvsem o storitvah, ki spremljajo njihov življenjski slog in so še posebej prikladne v trenutnih razmerah; in sicer so to M sken, M pay, brezstično plačevanje s Piko in spletni nakupi z dostavo na dom. Kot je za MM povedala Viktorija Radojević Mavrič, izvršna direktorica področja marketinga, v primeru »lockdowna« ne gre toliko za prerazporeditev kot za vsebinsko prilagoditev oglaševanja oziroma komunikacije s kupci. »Mercator kot sistem v aktualnih razmerah komunicira predvsem svojo predanost kupcem, da jim stojimo ob strani, da bomo poskrbeli za kakovostne izdeke, za primerno založenost in ponudbo, prilagojeno situaciji in njihovim potrebam. Da bomo vedno našli pravo rešitev in da se kupci na Mercator lahko zanesejo,« pojasnjuje sogovornica.

Lidl Slovenija: Prilagojen medijski »razrez«

V Lidlu Slovenija bodo še naprej ohranjali nespremenjeno raven prisotnosti na izbranih komunikacijskih kanalih. So pa prilagodili medijski »razrez« med promocijskimi, akcijskimi, »imidž« in informativnimi vsebinami. »Rebalans sredstev pri nas poteka enkrat letno. Zaradi situacije s koronavirusom smo posledično precej zmanjšali vlaganja v dogodke in aktivacije, ki smo jih načrtovali letos, več pa smo ga namenili aktivnostim na digitalnih kanalih,« prerazporejanje oglaševalskegaproračuna ob morebitnem »lockdownu« komentira Anita Srac, vodja marketinga v Lidlu Slovenija. 

Tuš: Večjih prilagoditev ne načrtujejo

Oglaševalski proračun se v Tušu, tako kot za vsa druga področja v podjetju, oblikuje na letni ravni in deloma sproti prilagaja, poudarja Danijela Lakičevič, direktorica marketinga v Tušu. Sprememb na njegovo višino zaradi nedeljskega zaprtja trgovin ne načrtujejo. »V Tušu s svojimi oglaševalskimi aktivnostmi sledimo našim obstoječim in potencialnim kupcem. Večjih prilagoditev ne načrtujemo, kvečjemu bo šlo za korekture znotraj aktivnosti, kjer povečujemo sredstva digitalnih komunikacijskih kanalov,« pojasnjuje Lakičevičeva.

Eurospin: Varnostni ukrepi ne vplivajo na oglaševalski proračun

Zaprtje trgovin ob nedeljah ne vpliva bistveno na Eurospinov oglaševalski proračun. »Že ob prvem zaprtju trgovin ob nedeljah naše trgovine niso beležile upada prometa. Velika večina trgovin je pozicioniranih izven velikih nakupovalnih centrov, kar se je izkazalo kot prednost ob zaprtju trgovin ob nedeljah,« je povedala Natalija Pagon, vodja marketinga v Eurospinu. V prvi vrsti upajo, da sploh ne bo prišlo do ponovnega »lockdowna«, saj je gospodarstvo utrpelo že dovolj škode. Če pa bomo priča ponovnemu »zapiranju« gospodarstva, pa to po besedah sogovornice ne bo dosti vplivalo na oglaševalski proračun. »Večina našega oglaševalskega proračuna je namenjena oglaševanju na televiziji ter distribuciji in tisku letakov, zato tudi ob ponovnem 'lockdownu' ne bomo bistveno prerazporejali našega oglaševalskega proračuna, bo pa ta zagotovo vplival na komunikacijsko strategijo oglaševanja,« dodaja.

Hofer: Zavedamo se svoje odgovornosti

V Hoferjevi službi za odnose z javnostmi poudarjajo, da se dobro zavedajo svojega širšega vpliva na gospodarstvo in odgovornosti. Pri odločitvah tako razmišljajo tudi o posledičnem vplivu na partnerje – agencije, medije, tiskarje in tako naprej. »Pomembnost tovrstnega zavedanja je že ob prvi razglasitvi epidemije izpostavila Slovenska oglaševalska zbornica, ki je v sporočilu medijem izpostavila ključne izzive, s katerimi se sooča panoga, hkrati pa nas oglaševalce pozvala k podprtju z oglaševanjem v slovenskih medijih. Že takrat smo se pri Hoferju odločili, da oglaševanje naših predhodno zastavljenih kampanj pustimo v veliki meri nespremenjeno. Vse aktivnosti, ki smo jih izvajali v času prvega vala, smo tako raje kot odpovedali preusmerili na spletne kanale.« Kot primer izpostavljajo kampanjo »1, 2, 3, gremo!«, ki se je po njihovem opažanju »praktično čez noč« preobrazila v spletno vadbo, ki je bila podpornikom na voljo v zavetju doma, dostopna pa je bila na brezplačnih digitalnih kanalih.

Spar Slovenija: Kakršne koli napovedi so preuranjene

Iz Spara Slovenija so nam sporočili, da bodo novelo zakona o trgovini dosledno upoštevali in se prilagodili danim razmeram. »Kakršne koli napovedi so na tej točki prerane, zato v danem trenutku težko ocenjujemo, kako bo nedeljsko zaprtje trgovin vplivalo bodisi na naše poslovanje bodisi na oglaševalske aktivnosti. Verjamemo pa, da se bomo tudi v prihodnje uspešno prilagajali danim okoliščinam ter upravičili zaupanje naših kupcev,« odgovarjajo v službi za odnose z javnostmi.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji