maloprodaja
Aktualno

Maloprodaja: zdaj je čas za inovacije

V tokratni temi tedna se bomo posvetili trgovini oziroma maloprodaji. Spremembe v panogi so v koronakrizi dobile takšen pospešek, da so med drugim dobile ime digitalni darvinizem.

Če ste v preteklih letih vsaj bežno spremljali MM, ste verjetno zasledili pojem »apokalipsa maloprodaje«. Kot posledico drugačnih nakupnih navad označuje oziroma napoveduje množična zapiranja fizičnih trgovin, predvsem nakupovalnih središč, nekoč simbola potrošništva. No, ta simbol dobiva pomembno predpostavko – digitalno. »Trgovci za krizo krivijo pandemijo koronavirusa. Toda digitalni trend je v teku že nekaj časa in  dejstvo je, da jih je bilo veliko popolnoma nepripravljenih. Zdaj je čas za inovacije,« je v zapisu povedal Jean Thomas, direktor marketinga modne znamke Pomelo.

Prihodnost fizičnih trgovin je v koronakrizi še bolj nejasna

Futurist in digitalni antropolog Brian Solis, ki ga bomo pri MM-u na spletnem predavanju gostili ta četrtek,  po drugi strani opozarja, da disrupcija maloprodaje ni fenomen, ki bi nastal »čez noč«. V nastajanju je bil zadnjih 20 let. Tudi v MM-u smo poročali o trendu, da se v ZDA zapirajo številna »tradicionalna« nakupovalna središča, po drugi strani pa na primer spletni velikan Amazon  napoveduje odprtje več fizičnih trgovin. Samo v ZDA naj bi letos zaprli 13 tisoč fizičnih trgovin. Skratka, pravzaprav trenutno ni nič novega ali celo nenapovedanega, le da je v slogu smučarskih skakalcev dobilo vzgonski veter. »Ne le, da imajo trgovci digitalno ozaveščene tekmece v obliki Amazona in blagovnih znamk, ki prodajajo neposredno potročnikom (D2C, op. p.). Apokalipsi dodajte še pandemijo in tekmovanje se zdi skorajda nepošteno,« opaža Solis.

Ne, ne gremo nazaj na »normalno«

Solis opozarja, da je bilo časa za prilagoditev na »digitalno potrošništvo« več kot dovolj. Internet je v splošno uporabo prišel leta 1993. Z Amazonom se je leta 1994 začel vzpon spletne prodaje. Družbena omrežja so svoj pohod začela leta 2006. iPhone je spremenil svet leta 2007, Uber pa je dobesedno pripeljal spremembe leta 2009. No, ni pa še prepozno za dolgoročnejše spremembe.

Solis omenjeno vidi kot priložnost za ponovno nastavitev, t. i. reset. Poti nazaj v »normalno« ni več, kot sicer zmotno razmišljajo številni direktorji. »Ne gremo nazaj v normalno. Niti si tega ne bi smeli želeti. Številni standardi od prej so nas kvečjemu ovirali,« je prepričan Solis. Številni vidika »normalnega« zanj tako pomenijo zgolj sistemske ovire.

Digitalni darvinizem in 10 let razvoja v 90-ih dneh

T. i. reset za Solisa pomeni predvsem (ponovno) spoznavanje potrošnika. Začasna zaprtja trgovin so dala velik zagon spletnim nakupom. Ker so ljudje dali prednost varnosti, so se seveda obrnili na splet. Prihodki iz digitalnih nakupov so se močno povečali in se bodo še, dokler je pandemija v teku. »Pomen digitalnega se bo le še povečal, z njim pa vedenje potrošnikov, pričakovanja in vrednote, ki se vedno bolj oddaljujejo od tradicionalne maloprodaje,« je prepričan. Rezultat? 10 let razvoja spletne prodaje se je po mnenju Solisa zgodilo v 90-ih dneh. Sam temu pravi digitalni darvinizem, saj se s tehnologijo spreminjajo oziroma razvijajo tudi trgi in družba. A kot poudarja, imamo pri tem izbiro. Smo v edinstvenem trenutku, ko lahko ponovno razmislimo o maloprodajnem prostoru in konceptih, vključno z izkušnjo na malih zaslonih.

Rešitev? Inovacije. Solis v luči tega svetuje:

  • Inovacija se začne z »osebno transformacijo«. Brez drugačnega pogleda vas in vaših sodelavcev do inovacij pač ne more priti.
  • Obdajte se z ločeno skupino inovatorjev. Tradicionalno razmišljanje lahko ponudi le tradicionalne in predvsem omejene rezultate.
  • Podrobno preučite svoje kupce. Pri tem bodite potrpežljivi pri njihovih odzivih na spremembe. Solis opozarja, da nove nakupne potrošne navade postanejo avtomatske po 66-ih dneh.

Več pa na ekskluzivnem predavanju »Prihodnost blagovne znamke v dobi covida-19«. V sodelovanju z Zavarovalnico Triglav ga organiziramo 22. oktobra ob 17. uri. Več informacij najdete tukaj.

Intervju

katarina klemenc
28. 11. 2020

Z mag. Katarino Klemenc, direktorico korporativnega komuniciranja Novartisa v Sloveniji…

snapchat
16. 11. 2020

Tako trdi Samuel Bevan, mednarodni vodja za nove trge in poslovne rešitve pri Snapchatu,…

timotej gala
14. 11. 2020

Httpool letos praznuje že dvajsetletnico delovanja in ob tej priložnosti smo se…

Naši avtorji