Z rdečim »fičkom« v Portorož
Na 4. ZooMMinarju smo se z Uršo Mivšek Sitar, direktorico digitalne agencije April 8, pogovarjali o njeni samostojni podjetniški poti, ustanovitvi lastne agencije in »specializaciji« za turistični marketing.
Gašper Meden
Ko se združita ljubezen do potovanj in delo
Urša Mivšek Sitar se je po dolgoletnem vodenju ljubljanske pisarne oglaševalske agencije AV studio podala na samostojno pot in spomladi 2018 z Joštom Košakom soustanovila agencijo April 8. Kot pravi, je iskala priložnost na področju učinkovitostnega marketinga, ki za razliko od »kreative« temelji na podatkih in merljivosti. Agencija je zelo hitro našla svojo nišo, in sicer turistični marketing. Ta danes agenciji prinaša polovico prihodkov, drugo polovico pa predstavljajo storitve s kar največjo možno mero merljivosti rezultatov, in nakupovalni marketing. »Prav vsi v agenciji smo zaljubljeni v potovanja. Ko združiš delo s tistim, kar te veseli, je to po mojem mnenju eden od večjih uspehov v življenju,« usmerjenost agencije ponazori Mivšek Sitarjeva. Poudarja, da se digitalna naravnanost ekipe močno ujema s panogo turizma, ki je po njenih izkušnjah zelo naklonjena preizkušanju novih (digitalnih) konceptov in učinkovitosti. »V turizmu si zelo enostavno postaviš cilje, izvajaš aktivnosti in spremljaš učinkovitost,« ugotavlja. Med naročniki agencije so danes med drugim destinacije Maribor, Rogaška Slatina, Portorož, Piran in Izola ter hoteli LifeClass in Atlantida. »S pridobivanjem izkušenj in ustvarjanjem skupnih zgodb se področje našega delovanja le še širi in tako še bolj uživamo pri svojem delu,« se nasmehne.
Projekt, s katerim se uči tudi konkurenca
S sodelavci so drugi rojstni dan delovanja agencije April 8 (ki je bil 8. aprila, seveda) zaradi omejitvenih ukrepov praznovali na daljavo in predvsem delovno. Obeležili so ga namreč s predstavitvijo bloga MARTU, ki se osredotoča na – vsaj do nadaljnjega – zelo perečo temo, to je marketing v turizmu v času pandemije. Na njem uporabniki najdejo najnovejše informacije iz sveta turističnega marketinga ter prebirajo nasvete in izkušnje iz prve roke – od tega, kako se slovenske destinacije spopadajo s trenutno krizno situacijo, do študij primerov in pogleda v prihodnost potovanj. »Spoznali smo, da bo treba pridobiti dodatno znanje in spremljati dobre prakse. Ugotovili smo, da se moramo tudi sami še veliko naučiti in iskati pozitivne primere. Zakaj ne bi tega ponudili kot vsebino, ki bi bila koristna vsem?« izhodišče bloga pojasnjuje Mivšek Sitarjeva. Ob tem je izpostavila njegovo vsenamenskost. Na njem se namreč lahko »učijo« vsi, vključno s tekmeci.
Nostalgična plat Portoroža
V okviru zoMMinarja je agencija premierno predstavila tudi novo komunikacijsko akcijo za destinacijo Portorož in Piran. Sogovornica pri tem izpostavlja dva vidika. »Prvič, po mojem mnenju nam je uspelo trenutne okoliščine združiti v zaključeno celoto. In drugič, celotno akcijo, od kreativne zasnove do predstavitve, smo izpeljali v desetih dneh,« je zadovoljna. Ob tem je poudarila, da morajo zaradi hitrosti (vsakodnevnih) sprememb vsi v turizmu delovati hitro in agilno. »Še vedno opažamo, da so nekatere zadeve v Sloveniji še vedno prezapletene. Veliko je čakanja. Zdaj ni časa za to.« Akcija tako izhaja tudi iz dejstva, da v Sloveniji turistični ponudniki precej bolj nagovarjajo slovenske goste. V primeru akcije so tako želeli poudariti »nostalgično« plat Portoroža. »Vsak se spomni, kako je šel nekoč z avtomobilom po stari cesti v Portorož. Vozili smo se po Črnem Kalu, jedli sendviče, bili so veliki zastoji, številni avtomobili so 'zakuhali'. Ti spomini in nostalgija predstavljajo čustveno vez z našo obalo,« pojasnjuje.
A kot je poudarila v nadaljevanju, Portorož je zaradi naložb v infrastrukturo, ki omogoča tudi petzvezdična doživetja, nekaj popolnoma drugega, kot se ga spominjamo iz svoje mladosti. »S čustvenim uvodom smo želeli pritegniti ljudi in prikazati, da je Portorož še veliko več.« Poosebitev čustvenega naboja je tako postal rdeči »fičko«, ki je v središču televizijskega oglasa in številnih aktivacij, akcija pa vključuje še radijske oglase, zunanje oglaševanje in spletno oglaševanje.
Krčenje proračunov lahko pomeni tudi krčenje nepotrebnih vsebin
V luči pogovora o odzivu turistične panoge in ponudnikov na recesijo je Mivšek Sitarjeva poudarila dva izziva za prihodnost, ki bi koristila vsem deležnikom. Prvi je dejstvo, da se turizem kot ena od najbolj prizadetih panog sooča (in se bo tudi v prihodnje) z velikimi rezi marketinških proračunov. To se bo poznalo tako pri samih promocijskih aktivnostih kot tudi spletnih mestih. »Z omejenimi proračuni ne bo več prostora za odvečno prepričevanje ali obsežnejše kreativne rešitve, ampak se bo treba znajti na učinkovit način in pripravljati vsebine, ki bodo dosegle svoj namen. Te pa bodo od primera do primera drugačne,« je prepričana. Eden od (marketinških) izzivov pri snovanju spletnih strani je tako tudi združevanje ponudnikov na eni platformi oziroma strani destinacije. »Izziv je, kako bi se ponudniki združili in se predstavili kot skupnost, znotraj katere bi iskali konkurenčne prednosti. Torej, kako se povezati in skupaj nastopati.«