mojedelo
Aktualno

Spremembe na trgu dela in v načinu dela v Sloveniji

Izbruh koronavirusa je od večine podjetij zahteval hitro in temeljito reorganizacijo dela.

Pri zaposlitvenem portalu MojeDelo.com pravijo, da je v tem trenutku o splošni krizi na trgu dela še težko govoriti, saj je stanje v gospodarstvu večinoma še v pričakovanju poteka dogodkov. »Prezgodaj je tudi še za splošno oceno, kakšno bo stanje na trgu dela po koncu samoosamitvenih ukrepov, saj je to odvisno tudi od vladnih ukrepov za pomoč gospodarstvu. V nekaterih najbolj prizadetih sektorjih bodo delovna mesta v veliki meri odvisna prav od pomoči države,« pravijo.

Zaposlovanje večinoma obmirovalo

Kot pravijo, stanje na trgu dela že pred epidemijo ni bilo rožnato in ponekod so že pred tem napovedovali odpuščanja. S krizo ob izbruhu koronavirusa pa je povpraševanje po novih delovnih mestih upadlo v večini panog. »Največji upad povpraševanja po novih delovnih mestih je zaslediti v gostinstvu, turizmu, avtomobilski in letalski industriji, v nepremičninskem sektorju, pa tudi pri nekaterih osebnih storitvah, kot so storitve za nego telesa. Izjemno velik upad v ponudbi delovnih mest je prisoten tudi v medijih, ki so močno odvisni od oglaševanja in prodaje, ter na področju študentskega dela,« so povedali pri MojeDelo.com.

Porast povpraševanja po delovnih mestih pa je moč opaziti na področju socialnih storitev – išče se predvsem dodatno pomoč pri oskrbi v domovih za starejše –, raste pa tudi povpraševanje po kadrih na področju dostave pošiljk, razvoza hrane, v trgovinah z živili, v spletni prodaji, pri skladiščnem poslovanju in v transportu.

Kako so se na zajezitvene ukrepe odzvali delodajalci v Sloveniji?

Na razmere, povezane s koronavirusom, so se morala podjetja odzvati izjemno hitro in povsem prilagoditi delo na področjih, kjer je to mogoče. V Mercatorju pravijo, da morajo biti kot sistemsko pomembno podjetje in eden od ključnih dejavnikov za preskrbo prebivalstva vedno pripravljeni tudi na možne zaostrene razmere, kot so vremenske ujme ali nesreče. Enako velja tudi za primer epidemije. »Zato imamo vedno pripravljen krizni načrt in različne scenarije poteka dela, da se lahko odzovemo hitro in učinkovito. Od vsega začetka sodelujemo s strokovnimi institucijami in se koordiniramo tudi znotraj dejavnosti trgovine. Tako smo hitro prilagodili številne procese: predvsem smo pozorni na zaščitne ukrepe v maloprodaji in logistiki. Sodelavci, pri katerih delovni proces to dopušča, pa delajo od doma. Zato zdaj ključni delovni procesi potekajo relativno normalno, seveda ob zelo dobrem odzivanju in sodelovanju zaposlenih,« so za Moje delo povedali pri družbi Mercator.   

Hiter odziv z varnostnimi protokoli

Tudi pri podjetju Spar imajo izdelane varnostne protokole in tako so nemudoma sestavili posebno ekipo, s pomočjo katere redno uvajajo vse potrebne spremembe in z njimi seznanjajo tako zaposlene kot tudi kupce in druge javnosti. »V prvi vrsti nam je pomembna varnost zaposlenih v trgovinah in distribucijskem centru. Za to skrbimo prvenstveno z zagotavljanjem zaščitne opreme v najkrajšem možnem času, informiranjem zaposlenih o samozaščitnih ukrepih in priporočilih NIJZ ter svetovanjem glede različnih situacij, ki se pojavljajo na dnevni ravni. Zaposlenim na delovnih mestih, ki to dopuščajo, smo omogočili delo od doma, sestanki pa potekajo preko videokonferenc in drugih medijev,« so povedali v Sparu.

Stik s strankami preko klicnega centra in dežurnih komercialistov

Na Vzajemni so že nekaj časa pred razglasitvijo pandemije ustanovili skupino za ravnanje v posebnih okoliščinah in sprejeli preventivne ukrepe za zaščito in varovanje zaposlenih. Določene zaposlene (na primer zavarovalne zastopnike, ki imajo stik s strankami) so poslali na čakanje, za dela, ki jih je možno opravljati od doma, pa so že predhodno zagotovili, da lahko ti procesi nemoteno delujejo. V tem času ohranjajo tudi stik s strankami, in sicer preko klicnega centra in dežurnih komercialistov na sedežih poslovnih enot.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji