Patagonia
Aktualno

Patagonia: »Smrtno resno si želimo rešiti naš planet«

Patagonia je ena od najbolj občudovanih blagovnih znamk na okoljevarstvenem področju. O njihovih prizadevanjih je v Cannesu govoril Tyler LaMotte, njihov direktor marketinga za regijo EMEA.

Spomnimo, Yvon Chouinard, legendarni ustanovitelj Patagonie, je dobitnik letošnje nagrade LionHeart, ki jo organizatorji mednarodnega festivala kreativnosti Cannes Lions podeljujejo posameznikom ali organizacijam, ki so svoj položaj izkoristili za uvajanje pomembnih pozitivnih sprememb v svetu. Chouinard je Patagonio, blagovno znamko oblačil za športe na prostem, kot sta pohodništvo in plezanje, ustanovil leta 1973. Znamka torej letos praznuje že svojo 50. letnico in ves ta čas, kot je na odru Kanskih levov poudaril Tyler LaMotte, ostajajo zavezani kakovosti. Pri tem je izpostavil Chouinardovo izjavo: »Kar največjo pozornost namenjamo kakovosti izdelkov, ki jo opredeljujemo kot vzdržljivost, minimalno uporabo naravnih virov, večuporabnost, nezastarelost in kot lepoto, ki se porodi iz absolutne primernosti nalogi.« In dodal: »Kakovost ni le gumb na srajci; je v vsem, kar počnemo. Kakovost je v tem, kako ravnamo z našimi zaposlenimi in našimi kupci. Kakovost se nanaša tudi na zgodbe, ki jih pripovedujemo.«

Kot pravi, je zgodbičenje njihovo najmočnejše orodje za povečevanje ozaveščenosti ljudi. »Nimamo tradicionalnega marketinga, ampak se osredotočamo na dolgoročni uspeh naših sporočil, ki sledijo trem ciljem. To so ugled, verodostojnost in poslanstvo reševati naš planet,« je poudaril. Leta 2021 so namreč spremenili svojo izjavo o poslanstvu, ki se zdaj glasi: »Naš posel je rešiti naš planet.« (»We're in business to save our planet.«) »Na ta način smo v svoje poslanstvo dodali občutek nujnosti; da moramo planet reševati zdaj. Vso svojo energijo smo usmerili v to, da smo se poglobili v temeljne vzroke težav, s katerimi se soočamo zaradi podnebne krize. Ali kot je rekel naš ustanovitelj: 'Smrtno resno si želimo rešiti naš planet.'« je pripovedoval LaMotte.

Postanite lastniki oblačil in ne zgolj njihovi potrošniki

Verjetno vsi, ki delujete v marketingu, poznate legendarne Patagonijine oglase, v katerih kupce pozivajo k preudarni potrošnji. S takšnimi pozivi bodo nadaljevali tudi v prihodnosti, saj so prepričani, da lahko vsak posameznik prispeva k zmanjševanju svojega ogljičnega odtisa, če bo oblačila kupoval le takrat, ko jih nujno potrebuje, ali pa bo svoja stara oblačila dal popraviti. V ta namen so zasnovali tudi akcijo »Boljše kot novo« (»Better than new«), s katero so po besedah LaMotta želeli tudi modno industrijo kot enega od največjih onesnaževalcev na planetu prisiliti, da začne razmišljati drugače. »Kupce izzivamo, naj razmislijo, ali resnično potrebujejo nov jopič ali pa ga lahko kupijo iz druge roke oziroma popravijo. Ne morete si predstavljati, na koliko nasmejanih obrazov naletimo, ko dobijo nazaj svojo priljubljeno jakno, na kateri je bilo treba le popraviti zadrgo ali katero drugo malenkost. Ljudje imajo radi svoja oblačila.«

In to je še eno dojemanje, ki si ga želijo spremeniti. Kot pravi LaMotte, smo, ko gre za oblačila, zgolj impulzivni potrošniki, ne pa lastniki. »Pomislite, kako se vedete kot lastnik svojega doma. Spoštujete ga, cenite in odgovorno skrbite zanj. Toda do oblačil nimate takšnega odnose; ne cenite jih in nimate težav s tem, da jih zavržete. Zato želimo, da ljudje postanejo lastniki oblačil v tem pomenu besede,« pravi LaMotte.

Zemlja je naš edini deležnik

Ob svoji 50-letnici so že začeli z obširno oglaševalsko akcijo, v kateri tudi sami sebe preizprašujejo, kako naprej. »Zemlja je zdaj naš edini deležnik,« je nedavno izjavil Yvon Chouinard in v tem duhu bo potekalo tudi Patagonijino nadaljnje ozaveščanje ljudi. »V središče naših prizadevanj postavljamo zavestno potrošnjo. Pri tem smo se osredotočili na tri stebre: preprostost (simplicity), moč ljudi (human powered) in odpornost (resilience). Smo aktivistična blagovna znamka in se borimo s podnebno krizo. Imamo odgovornost, da ščitimo naš planet,« pripoveduje LaMotte in pri tem pokaže enega od oglasov, na katerem je slogan »Ne Mars – naša naloga je, da rešimo naš domači planet«.

»Če se strinjamo ali ne, imamo samo en planet, in to je Zemlja. Ob našem jubileju smo se še posebej osredotočili na varstvo oceanov in to izpostavili v akciji 'Varujmo oceane, da bodo oni varovali nas',« je še povedal. Oceani namreč absorbirajo kar četrtino vsega ogljikovega dioksida, ki ga proizvedemo ljudje, a jih močno ogroža ribolov s pridneno vlečno mrežo. To je ena od najbolj škodljivih praks za oceane, saj uničuje ekosisteme morskega dna, spodbuja pretiran ribolov in ubija tudi druge živali, od želv do morskih psov. Ima tudi ogromen vpliv na podnebje, saj uporaba vlečne mreže na morskem dnu porabi več goriva in proizvede štirikrat več emisij kot druge vrste ribolova.

»Brez zdravega okolja ni ne deležnikov, ne zaposlenih, ne kupcev in ne posla. Tudi to je eden od razlogov, zakaj si tako močno želimo prispevati k reševanju podnebne krize,« je sklenil LaMotte.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji