zmai
Aktualno

»Našla sem svoje poslanstvo«

Mlada slovenska oblikovalka Neli Štrukelj je ustanoviteljica blagovne znamke Zmai, pod katero izdeluje modne torbe iz »zmajeve kože«.

Prepoznavno teksturo je dosegla z edinstvenim postopkom izdelave, ki združuje lasersko izrezovanje z ročnim sestavljanjem, zgolj z zatikanjem in brez šivanja.

Kot pravi Neli Štrukelj, ne zna prav dobro razložiti, od kod izvira njena strast do oblikovanja. V Sežani, kjer je odraščala, ni imela nobenega stika z modo, pa tudi nihče v družini ni umetnik ali oblikovalec. »Je pa bila v meni vedno neka ustvarjalna in raziskovalna žilica, ki sem jo v mlajših letih izražala s plesom, risanjem in kreativnim ustvarjanjem. Na Naravoslovnotehniško fakulteto sem prišla kot neobrušen kamen, vendar polna zagona in strasti, ki me še danes žene naprej,« pove z nasmehom.

zmai neli

»Pri znamki Zmai smo radi obkroženi z lepoto, ki se rodi iz vrednot in ne iz nečimrnosti,« pravi Neli Štrukelj, prva slovenska modna oblikovalka, ki se ji je uspelo uvrstiti v finale ameriškega natečaja za neodvisne oblikovalce torb (Independent Handbag Designer Awards) v kategoriji za najboljšo okolju prijazno torbo (Best Green Handbag). Je tudi prejemnica študentske fakultetne Prešernove nagrade in nagrade za perspektivno mlado oblikovalko na Elle Style Awards ter prejemnica posebne omembe žirije na razstavi Balkan Design Competition za kolekcijo okolju prijaznih torb.

Blagovna znamka Zmai je »zrasla« iz njene magistrske naloge, v okviru katere je raziskovala načine, kako oblikovati okolju prijazen izdelek. Iskanje odgovorov na dileme trajnostnega oblikovanja jo je pripeljalo do razvoja torb iz modularnih enot. Razvila je inovativen način izdelave, ki združuje računalniško modeliranje, lasersko izrezovanje in ročno sestavljanje ter je edinstven v svetu torb. Njen cilj je najti idealno kombinacijo funkcionalnosti, estetike in trajnosti. »Gre za modo, ki ne zahteva kompromisov,« pojasni Štrukljeva, ki dodaja, da je trajnostno oblikovanje njena strast že od študentskih let in da je vesela, da so te vrednote vedno bolj opazne tudi na svetovni ravni in v celotni modni industriji.

Navdih je dobila iz slovenske legende o zmaju

Pri oblikovanju blagovne znamke jo je vodila slovenska legenda, ki pravi, da je v Postojnski jami živel strašen zmaj, ki so se ga vsi bali. Prestrašeni prebivalci so na pomoč poklicali iznajdljivega Jakoba, ki je zmaja premagal, njegovo junaško in neustrašno dejanje pa je bilo nagrajeno s prav posebno torbo, sešito iz zmajeve kože. 

»Zmajeva koža«, ki jo uporabljajo pri znamki Zmai, je prav posebna, saj so vse njihove torbe izdelane iz visokokakovostnega veganskega usnja. »Tako sem se odločila, ker si želim oblikovati izdelke, ki so prijazni do živali in narave. Z željo, da bi zmanjšali ogljični odtis, vse materiale kupujemo pri slovenskih ali italijanskih dobaviteljih. Vsako leto se udeležim tudi sejma v Milanu in iščem rešitve za še bolj etične in trajnostne materiale, ki bi jih lahko vključila v svojo kolekcijo,« pravi sogovornica, ki je predvsem modna oblikovalka, a se je na svoji ustvarjalni poti preizkusila v številnih vlogah, ki so povezane z ustvarjanjem in kreiranjem. 

»V nekem obdobju sem zelo uživala v tem, da sem lahko svojo kreativnost izražala na različne načine in širila svoja obzorja. Zelo me je veselilo ustvarjanje kostumografij za gledališke in plesne predstave, oglase in videospote. Za razvijalca mobilnih iger oz. aplikacij sem ustvarjala serijo modnih ilustracij. Kot članica zadruge Zoofa sem fotografirala modne zgodbe naših skupnih kolekcij ter oblikovala in urejala spletno stran. Za razne naročnike sem oblikovala celostne grafične podobe in  promocijsko gradivo ter ustvarjala vzorce za tisk,« našteje. Kot dodaja, je vesela, da je pridobila tako raznolike izkušnje z različnih kreativnih področij, vendar želi zdaj svojo pozornost usmeriti zgolj na znamko torb Zmai. Našla je svoje poslanstvo in tako vso svojo energijo vlaga v ta projekt.

zmai torbica

Med barvami je najbolj prodajana črna, čeprav veliko pozornosti dobijo tudi bolj izstopajoči barvni odtenki. Lokalno proizvedene torbe nastajajo v lastni proizvodni enoti v Sežani, ki jo ekipa znamke rada poimenuje kar »zmajevo gnezdo«. Vsak korak izdelave torb je premišljeno načrtovan z mislijo na okolje, lokalno skupnost in zaposlene.

Torbe, ki so lepe in hkrati praktične

Torbe so na voljo v različnih velikostih, barvah in modelih, med katerimi sta najbolj priljubljeni velika in mala torba Zvezda. Obe sta odlična izbira za vse, ki želijo imeti torbo posebnega videza ter hkrati zahtevajo, da je torba izrazito funkcionalna in primerna za različne priložnosti. Med barvami je še vedno najbolj prodajana črna, čeprav veliko pozornosti dobijo tudi bolj izstopajoči barvni odtenki. »Naše stranke pri torbi najbolj cenijo to, da ta hkrati zadovoljuje njihovo željo po lepem in posebnem modnem dodatku, zahtevo po vsakodnevni praktičnosti in težnjo po trajnostnih nakupnih odločitvah,« pravi Štrukljeva, ki izpostavi tudi svojega osebnega favorita. »Prav gotovo je to nahrbnik! Prvega sem si naredila, ko sem šla v New York na podelitev nagrad najboljšim oblikovalcem torb. Res je zelo poseben in to so opazili tudi v najprestižnejših modnih trgovinah na Peti aveniji in od prodajnega osebja sem dobila veliko komentarjev in pohval. Zaradi svoje unikatne zmajeve teksture je izstopajoč modni dodatek, ki da luksuzen pridih vsaki opravi, hkrati pa je izrazito praktičen in uporaben. Zame je idealna izbira, saj je zelo prostoren in vanj lahko spravim vse, kar potrebujem za ves dan, poleg tega pa ima veliko žepov, da so najnujnejše stvari vedno pri roki. Najpomembnejše pa je seveda, da imam vedno proste roke in me nikoli ne ovira pri kolesarjenju, hoji ali plesu,« doda.

Berlin jo je prevzel

Že dve leti živi in ustvarja v Berlinu. Kot pravi, jo je tja vedno nekaj »vleklo«. Ko so ji odobrili prošnjo za rezidenco, je šla tja na krajši obisk z namenom, da spozna ljudi, najde primerno mesto za razstavo in vzpostavi stike, pri čemer se je zgodila ljubezen na prvi pogled. »Takoj sem se počutila zelo doma in mesto me je s svojo barvito in živahno energijo povsem prevzelo. Selitev je bila postopna, dolgotrajna in polna izzivov. Bilo je težko pustiti vse za sabo in začeti znova. Brez podpore prijateljev in partnerja bi verjetno vmes obupala. Zdaj sem vesela, da sem se odločila za ta korak, saj mi Berlin ponuja veliko priložnosti za osebni in poslovni razvoj,« pravi.

Kot modno poznavalko jo vprašam, kako bi opisala modni slog Berlinčank in kako bi ga primerjala z modnim slogom Slovenk. Kot odgovarja, je takšna primerjava skoraj nemogoča, saj »slovenski« modni slog ne obstaja, prav tako pa nikakor ni mogoče poenotiti raznovrstnosti slogov, ki jih lahko opazimo v Berlinu. »Mogoče je prav to ključna razlika – multikulturna metropola, kot je Berlin, je kot kotel, v katerem se mešajo ljudje različnih narodnosti, kultur, religij, spolne usmerjenosti, prepričanj in seveda posledično tudi slogov oblačenja, ki so zato veliko bolj pestri kot v manjših mestih. Tudi če bi na ulico šli oblečeni v pižamo, pustni kostum ali perilo, ne bi zbudili veliko pozornosti, saj so ljudje navajeni vsega. Prav zaradi tega si tu ljudje upajo bolj drzno izraziti svoj slog, saj se ne bojijo, da bi jih obsojali ali se nad njihovimi odločitvami zgražali,« nam je še povedala.

zmai zvezda

Torbe Zmai so na voljo v različnih velikostih, barvah in modelih, med katerimi sta najbolj priljubljeni velika in mala torba Zvezda.

 

Članek je bil objavljen v spomladanski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prenesete na svoj računalnik ali telefon.

483

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

čad
18. 09. 2021

Industrija srečanj nikoli več ne bo takšna, kot je bila pred covidom-19, je prepričan…

»Naj poudarim, da smo kreativna industrija, ne pa logistična. Naročniki kupujejo naše kreativne rešitve in ne logističnih, ki jih lahko vsakdo…

balazic
11. 09. 2021

Koronakriza je za vedno spremenila vedenje potrošnikov, je prepričan Toni Balažič,…

»Mislim, da je eden od ključnih dejavnikov uspeha v moji karieri prav to, da sem marketingar. In to takšen marketingar, ki želi razumeti marketing…

bla
08. 09. 2021

Za Lucijo Lepšina, tekstopisko v Agenciji 101 in predavateljico na Akademiji UDO, so…

Vsako omrežje je svoj svet in ključno je, da se to vzame v zakup

Naši avtorji