Na Krasu »Toskana«, v Alpah »Švica«, v Ljubljani »Praga«
Slovenija kot oglaševalska destinacija produkcijskim hišam nudi na majhnem prostoru zelo raznoliko kuliso. Istočasno pa je lahko majhnost tudi težava. Pri slovenskih produkcijskih hišah smo se pozanimali, kje vidijo prednosti Slovenije pa tudi slabosti.
Gašper Meden
V eni uri iz Ljubljane v Alpah ali na morju
»Slovenija ponuja tujim produkcijam nešteto možnosti in priložnosti za snemanje oglasov. Je dobra naravna kulisa, predvsem pa ima gromozansko prednost, da lahko iz centra v uri dosežeš Alpe, morje, ravnico in gozdove. Manjka urbanosti, ampak Trst tudi ni tako daleč,« nam je v intervjuju povedal Gregor Vesel, ki dela za produkcijsko hiš Kinomotel.
Majhnost kot prednost in slabost
Glavni adut Slovenije v produkcijski hiši Squareme vidijo v njeni raznolikosti. »Je kot Evropa v malem, kjer smo z le eno uro vožnje iz prestolnice lahko v Alpah, ob morju, v vinogradih ali gozdovih. Kot taka je nedvomno zanimiva tudi tujcem, ki lahko na Krasu snemajo »Toskano«, v Alpah »Švico«, v Ljubljani »Prago« in tako naprej,« ugotavlja Sebastjan Oblak, vodja produkcije v Squareme. Majhnost Slovenije pa je zanj po drugi strani predstavlja tudi slabost, saj lahko hitro zmanjka novih snemalnih lokacij, ki se slej ko prej začnejo ponavljati.
Zelo dobra povezovalna destinacija
V produkcijski hiši Studio7 vidijo Slovenijo kot logistično zelo prijazno destinacijo, ki ponuja infrastrukturo in raznovrstno okolje, ki lahko streže široki paleti najizbirčnejših mednarodnih naročnikov. »Poleg preproste logistike in cestne infrastrukture, ki omogočata, da v enem dnevu snemanje lahko poteka v dveh ali celo treh zelo različnih okoljih, povezuje tudi druge oglaševalsko eksotične sosednje države, kot so Italija, Avstrija ter Hrvaška,« so povedali. Slovenija zadnje sicer ponuja zelo velik spekter snemalnih lokacij. »Ali jih je dovolj pa je vprašanje kreativnega pristopa danim lokacijam. Kako ves ta nabor pretvoriti v smiselno celoto, pa v zadnjih letih lahko opažamo v vedno več oglasih svetovno znanih režiserjev, ki jih pri nas gostijo slovenske »servis« produkcije.«
Rdeča nit prvega prispevka v seriji o Sloveniji kot oglaševalski destinaciji je dejstvo, da naravne danosti in cenovna dostopnost še ne pomenijo interesa tujih produkcijskih hiš in s tem vrhunskih »izdelkov«. Tako kot pri »običajnem« turizmu je tudi pri filmskem oziroma snemalnem turizmu pomembna načrtna promocija države in sodelovanje nacionalnih in lokalnih institucij. Za Slovenijo so se med drugim odločili Amazon, Ferrari, Audi in številni drugi.