amazon
Aktualno

Slovenija kot oglaševalska destinacija

Slovenija je zanimiva tako za domače kot tudi tuje produkcijske hiše in oglaševalce. Ne gre le za kombinacijo cenovne ugodnosti in veliko naravno-kulturnih danosti na majhnem prostoru, temveč tudi rezultat načrtne promocije države kot filmske lokacije.

Pred tednom dni smo pisali o odmevnem Amazonovem božičnem oglasu. Pri nas je bil še toliko bolj odmeven zato, ker so ga posneli na različnih lokacijah v Ljubljani. Izbira lokacije je zanimiva tudi ob upoštevanju dejstva, da so božični oglasi »tradicionalno« del obdobja, ko predvsem trgovci kažejo oglaševalske mišice in seveda vabijo k prazničnemu zapravljanju. Amazon je za letos postavil visoke standarde. 

Kot bomo ugotavljali v tokratni temi tedna, je Slovenija zaradi cenovne ugodnosti in razgibanega terena ter različnih danosti na majhnem prostoru zelo zanimiva tudi za tuje oglaševalce in produkcijske hiše. Pri tem Slovenska turistična organizacija (v sodelovanju z drugimi institucijami) tujim producentom nudi različne oblike podpore. Rezultat so številni oglasi, namenjeni globalnemu trgu, a z močnim slovenskim pečatom. Kratek izbor najdete na koncu prispevka.

V Ljubljani želijo oživiti Filmsko točko MOL

Ker je najbolj aktualen prav oglas največjega svetovnega spletnega trgovca, smo se najprej pozanimali pri Mestni občini Ljubljana, koliko in kako so sodelovali pri takšnem projektu ter ali Ljubljano oglašujejo kot lokacijo za snemanje oglasov in filmov. »V povezavi s predmetno zadevo smo produkcijski hiši in ne Amazonu po izpeljavi upravnega postopka izdali odločbo za zaporo in rabo javne površine. Produkcijska hiša je morala po predmetni odločbi plačati vse takse in predhodno tudi elaborat javnemu podjetju,« so nam sporočili iz Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet MU MOL. Iz Oddelka za kulturo pa so nam odgovorili, da je MOL naklonjena snemanjem, ki pomenijo promocijo mesta kot turistične destinacije. »V Strategiji razvoja kulture v MOL 2020-2023 smo si zadali, da bomo oživili Filmsko točko MOL, se tesneje povezali s Slovenskim filmskim centrom ter vzpostavili učinkovit sistem obveščanja in promocije za končne uporabnike – filmske producente. Slovenski filmski center s trženjem filmskih lokacij izvaja dejavnosti filmske komisije, ki je namenjena promociji Slovenije kot filmske lokacije.« Ta tujim producentom in režiserjem nudi podporo z informacijami, iskanjem primernih lokacij za snemanja in pri navezovanju stikov s slovenskimi podjetji in posamezniki. V Ljubljani načrtujejo oživitev Filmske točke in z aktivno promocijo mesta in filmskih lokacij povečati število filmskih projektov v mestu, hkrati pa načrtujejo vzpostavitev podpore dokumentarnim in kratkim filmskim projektom, ki se dogajajo v Ljubljani.

Predstavitev Slovenije tudi na kanskem filmskem festivalu

Pri Slovenski turistični organizaciji (STO) so nam potrdili, da Slovenijo v okviru svojih aktivnosti oglašujejo tudi kot privlačno filmsko destinacijo. Poudarjajo, da lahko filmi, oglasi in videospoti pomembno pripomorejo k povečanju prepoznavnosti Slovenije in njenih naravnih lepot, kar lahko gledalce spodbudi k obisku naše dežele. Snemanje oglasov in filmov pa posledično vpliva tudi na prenočitve in potrošnjo v destinaciji snemanja. »Slovenijo kot odlično destinacijo za snemanje televizijskih filmov različnih zvrsti, televizijskih oglasov ali oglasov, ki se predvajajo na družbenih omrežjih, odkrivajo številne produkcijske hiše in veseli nas, da se je tudi eden od največjih in najbolj prepoznavnih spletnih trgovcev na svetu, Amazon, odločil za snemanje božičnega oglasa v Sloveniji, natančneje v Ljubljani.« 

STO pri promociji Slovenije kot filmske destinacije tesno sodeluje s Slovenskim filmskim centrom. Z njim so tako sodelovali pri nastanku posebne tematske brošure, namenjene predstavitvi Slovenije kot filmske destinacije. »S Filmskim centrom smo se dogovorili tudi za implementacijo nacionalnega in turističnega znaka »I feel Slovenia« na vseh tiskovinah Slovenskega filmskega centra, pri čemer so publikacije eno od najpomembnejših promocijskih orodij na specializiranih filmskih sejmih. Skupaj se predstavljamo že več let filmskim ustvarjalcem na mednarodnem filmskem festivalu v Cannesu, tudi v okviru novinarske konference, ki jo pripravljamo skupaj s Filmskim centrom. Decembra lani je  Filmski center Slovenije v sodelovanju z STO Slovenijo kot privlačno filmsko destinacijo drugo leto zapored predstavil v Londonu na mednarodno priznanem sejmu za promocijo filmskih lokacij FOCUS,« dodajajo. 

Možnost 25-odstotnega povračila stroškov tujim producentom

V STO poudarjajo, da na odločitev filmskih producentov o izbiri naše dežele kot filmske lokacije pozitivno vpliva tudi dejstvo, da od jeseni 2017 Republika Slovenija omogoča tujim filmskim producentom, ki snemajo film na ozemlju Slovenije, do 25 odstotkov povračila vseh stroškov projekta, nastalih na ozemlju Slovenije. »Ta pravica do denarnega povračila je pozitivno vplivala na rast števila snemalnih dni v Sloveniji in dolgoročno prinaša pozitivne gospodarske, finančne in promocijske učinke ter dolgoročno krepi prepoznavnost Slovenije kot turistične destinacije,« so povedali.

Številne delavnice za promocijo filmskih lokacij

Marca 2018 je STO izvedla tudi posebno delavnico s predstavniki turističnih destinacij na temo filmskega turizma in promocije slovenskih filmskih lokacij v povezavi s turizmom. Na delavnici so se udeleženci seznanili s prednostmi in priložnostmi, ki jih ponuja filmska industrija za razvoj turizma, predstavljeni so bili praktični nasveti, kako najbolje izkoristiti potencial, ki ga snemanje filmov prinaša in na kakšen način učinkovito podpreti prihod filmskih ekip v destinacije. »Na STO bomo tudi v prihodnje sodelovali pri predstavitvi Slovenije kot odlične filmske destinacije, saj se zavedamo vplivnosti filmske industrije v globalnem merilu, ko pojavnost Slovenije kot filmske kulise pozitivno vpliva tudi na promocijo Slovenije kot turistične destinacije,« so povedali v STO.

Nekaj oglasov tujih blagovnih znamk, ki so bili posnete v Sloveniji.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji