alja horvat
Aktualno

Ilustratorka, ki osvaja svet z živimi barvami

Alja Horvat je mlada umetnica, ki je nase opozorila s potiski skodelic ob 50-letnici Barcaffèja, za seboj pa ima že vrsto sodelovanj z domačimi in tujimi blagovnimi znamkami.

Pravi, da se ne želi opredeliti le kot ilustratorka ali oblikovalka, ampak jo veseli ustvarjanje na splošno. »Sama se nerada kategoriziram, rekla bom le, da rada ustvarjam. Najbolj srečna sem, ko lahko počnem več različnih kreativnih stvari in zelo težko bi se osredotočila na eno samo. Nekje sem prebrala, da se ljudem s kreativno miselnostjo zdi zelo mučno početi iste stvari vedno znova in verjetno to drži tudi zame,« pravi 23-letna Alja Horvat, ki je rada ustvarjala že kot majhno dekletce. »Spomnim se, da sem že kot majhna deklica zelo rada brskala po družinskih albumih in iskala fotografije, ki bi bile zanimive za prerisovanje. Prav tako smo imeli doma ogromno revij z različnimi kreativnimi projekti in vsako sem prelistala najmanj desetkrat,« se spominja. Približno v sedmem razredu osnovne šole je vedela, da se bo vpisala na srednjo šolo za oblikovanje, saj jo je vedno zanimalo le oblikovanje in risanje. Tako je že »od nekdaj« vedela, da bi rada počela nekaj kreativnega.

O selitvi v tujino (trenutno) ne razmišlja

Iz domačega Maribora jo je študentska pot vodila na Naravoslovnotehniško fakulteto v Ljubljani, kjer je študirala grafično oblikovanje, ko je pred dvema letoma diplomirala, pa se je preselila nazaj v Maribor. Kljub izjemno uspešni karieri, ki jo je zgradila v zadnjem času, pravi, da o selitvi v tujino trenutno ne razmišlja, saj ji je življenje v Sloveniji všeč. »Osebno mi veliko pomeni bližina ljudi, ki jih imam rada. Imam tudi psičko, ki bi jo, če bi se odselila v tujino, preveč pogrešala. Na srečo pa danes živimo v dobi družbenih omrežij in Skypa in lahko projekte tudi za mednarodne naročnike izpeljem tudi, če živimo na različnih koncih sveta. Kar pa mi je zelo všeč, je to, da lahko za kakšen projekt odpotujem za teden ali dva kam drugam in se nato vrnem domov,« še pove.

Sodelovanja so dolgotrajen proces

Prvi od večjih projektov, s katerim je širšo javnost opozorila nase, je bilo sodelovanje s podjetjem Causebox, ki svojim naročnicam pošilja skrbno izbrane izdelke s področja lepote, modnih dodatkov in dodatkov za dom. »Causebox ima svojo bazo v Los Angelesu in posebnost tega sodelovanja je bila med drugim tudi ta, da sem pri njih v podjetju preživela 10-dnevno rezidenco, kjer smo delali še pri drugih projektih. Prav tako je bilo sodelovanje s Causeboxom eno od večjih tudi zato, ker imajo veliko bazo naročnic oziroma jih pozna zares velika skupina ljudi,« pripoveduje sogovornica.

alja causebox

Na vprašanje, kako pride do sodelovanja s svetovno priznanimi modnimi znamkami, odgovori, da umetnike, kot je sama, znamke največkrat opazijo na družbenih omrežjih, včasih pa njihovo pozornost pritegne kakšen projekt, ki ga ustvari za katero drugo blagovno znamko. »Vsa moja začetna sodelovanja so izhajala predvsem z družbenih omrežij, vendar ko imaš za seboj že nekaj uspešnih projektov, te večinoma podjetja opazijo preko njih in pristopijo do tebe, ker bi radi ustvarila nekaj podobnega. Sama tega sicer še nisem preizkusila, vendar mislim, da ni nič narobe, če ustvarjalec tudi sam pristopi do kakšne blagovne znamke in ji ponudi sodelovanje, če začuti, da bi na ta način lahko k čemu prispeval,« še doda.

Sama na tovrstna sodelovanja gleda kot na dolgotrajen proces, kar pomeni, da prvo sodelovanje z določenim velikim podjetjem ne pomeni nujno, da te bo izstrelilo med zvezde ali vrtoglavo povečalo tvojo prepoznavnost. »Večinoma te ljudje prepoznajo po različnih projektih in ne le po enem samem. Res pa je, da so mogoče kakšni projekti, ki so bolj prepoznavni, vendar pa doslej še nisem doživela tega, da bi se moja prepoznavnost tako zelo povečala samo zaradi enega sodelovanja. Mogoče je sodelovanje z Barcaffèjem še najboljši približek temu,« razmišlja.

Med ljubše in prepoznavnejše projekte uvršča še sodelovanje z modno znamko Anthropologie, s katerimi je ustvarila modno kolekcijo, veliko pa je sodelovala tudi s podjetjem Urban Outfitters, za katero je ravno pred kratkim ustvarila ekskluzivno kolekcijo ilustracij. Eno od njenih ljubših sodelovanj je tudi s špansko modno blagovno znamko CeliaB, za katero je leta 2019 ustvarila potiske za oblačila, letos pa je sodelovala pri njihovi kolekciji za leto 2021.

celia b

Ustvarja svojo kolekcijo oblačil

Glede na to, da veliko sodeluje z modnimi znamkami, bi lahko sklepali, da je velika modna navdušenka, a pravi, da mode oziroma trendov ne spremlja preveč. Je pa že od nekdaj navdušena predvsem nad potiski na oblačilih. »Zelo so mi všeč dela Josefa Franka in Williama Morrisa, ki sicer nista ustvarjala potiskov primarno za oblačila, ampak bolj za pohištvo in notranje oblikovanje, vendar pa so mi njuna dela v velik navdih. Prav tako je pred kratkim H & M ustvaril linijo oblačil z vzorci Williama Morrisa, ki je bila čudovita,« je navdušena. Za naročnike s področja mode je doslej ustvarjala le potiske, trenutno pa se posveča tudi lastni kolekciji. Tudi tokrat bo oblikovala oblačila, a bo vseeno bolj osredotočena na vzorce.

Brez Instagrama ne gre

Alja Horvat je zelo aktivna na Instagramu, kjer ima več kot 61.000 sledilcev. Prepričana je, da so družbena omrežja v tem času nuja. »Mislim, da je danes zelo težko, da podjetje ne bi imelo profila na družbenih omrežjih. Seveda se najdejo izjeme, kjer podjetja ne potrebujejo takšne prisotnosti, ko gre večina priporočil iz ust do ust. Vendar pa imamo predvsem v panogi oblikovanja zelo veliko prednost, da je večina družbenih omrežij zelo vizualno naravnana, tako da je aktivnost na njih skorajda samoumevna. Ker večina ljudi tam preživi ogromno časa, je pomembno, da sem tudi sama aktivna na njih.«

Pazi tudi, da ves čas sledi trenutnim trendom in dogajanju v družbi; v času pandemije je na primer poslikala tudi maske. »Maske z mojimi motivi pravzaprav prodaja spletna trgovina Society6, kar pomeni, da so celotno produkcijo mask in tudi pošiljanje prevzeli oni. Sama se v izdelavo mask nisem podala, moji so le vzorci. Sledenje trendom in dogajanju v družbi je pomembno že z marketinškega vidika, kljub temu pa mislim, da se na trende ne bi smeli opirati oziroma jim slepo slediti. Predvsem v ilustraciji vidim, da danes ogromno ljudi sledi določenemu trendu, kar pa na dolgi rok ni dobro. Kar je pomembno, je to, da med množico ljudi izstopaš, in če slepo slediš trendom, je to težko,« opozarja.

Poskuša živeti v trenutku

Verjetno je tudi to, da je ustvarila slog, ki je zelo prepoznaven zanjo, prispevalo k dejstvu, da so njeno nadarjenost opazili tudi pri reviji Forbes, kjer so jo uvrstili na svojo znano lestvico »30 pod 30«, torej med trideset najboljših umetnikov in umetnic na svetu, starih manj kot 30 let. Kot pravi, je občutek, da si na Forbesovi lestvici, resnično nekaj posebnega, sama pa to vidi kot nekakšno potrdilo, da nekaj dela prav.

In kakšni so njeni načrti za prihodnost? »Trenutno poskušam predvsem živeti v trenutku in se ne preveč obremenjevati s tem, kar se bo zgodilo v prihodnosti. Včasih sem razmišljala samo o tem, kaj želim doseči in kaj vse želim narediti, zato pa pozabila uživati v procesu. Zdi se mi, da tudi ko ti vse to uspe, vseeno ne doživiš več tako velikega zadovoljstva, ker že spet le razmišljaš o vseh drugih načrtih, ki jih imaš. Upam edino, da bom v prihodnosti še vedno delala to, kar delam zdaj,« zaključi.

alja barcaffe

Intervju

kolster
26. 10. 2020

Danski marketinški aktivist Thomas Kolster, znan po vzdevku Mr. Goodvertising, je…

atkv
21. 10. 2020

V času širjenja covida-19 se je še bolj jasno izkazalo, kako močno je digitalizacija na…

medja
19. 10. 2020

»Ne moremo preprečiti podjetjem, da proizvajajo 'sranje', lahko pa pomagamo…

Naši avtorji