»Akcija je zelo odmevna, a v ospredju niso žrtve nasilja«
Društvo za nenasilno komunikacijo, eden od naročnikov (domnevno) sporne akcije »Znamenja«, za MM predstavlja svojo plat zgodbe.
Gašper Meden
V prvem prispevku smo skupaj s slovenskimi kreativnimi direktorji ugotavljali, da se je pozornost s tematike – povečanega nasilja v družini in partnerskih odnosih, pri čemer se v Društvu za nenasilno komunikacijo (DNK) sklicujejo tudi na statistike – preselila na kampanjo samo. Kot je za MM povedala Katja Zabukovec Kerin, predsednica DNK, so zaradi alarmantnosti in relevantnosti tematike nagovor sporočila razdelili na tri različice, ki izpostavljajo vsako od posameznih oblik nasilja. Z oglasom »Ženska« so izpostavili nasilje v intimno-partnerskih odnosih, v oglasu »Deček« nasilje nad otroki in v oglasu »Dedek« nasilje nad starejšimi. Zapletlo se je z oglasom »Deček«.
Dejstva ostajajo nespremenjena
Namen dopisa ob modrici »očetovo znamenje« je bil po besedah sogovornice s kreativno rešitvijo odražati kontrapunkt splošno znanemu izrazu »materino znamenje« in pozvati k prijavi nasilja. V kampanji so vizualno izpostavili najbolj pogoste žrtve, ki prevečkrat ostanejo tiho. »Zato je bil namen, da opozorimo na tematiko in splošno javnost pozovemo k ukrepanju. Akcija je sicer zelo odmevna, a v ospredju niso žrtve nasilja, ampak užaljeni in prizadeti (večinoma) moški. Dejstva ostajajo nespremenjena – zaradi nasilja v družini so najbolj ogroženi otroci, ženske in starejši ljudje. Najpogosteje jih ogrožajo moški, jih pa seveda ne ogrožajo samo moški. In seveda niso nasilni vsi moški,« pojasnjuje Zabukovec Kerinova.
Komentarji naplavili vse globine mizoginije
Odziv dela javnosti na plakat »Deček«, da gre za osebno blatenje očetov, v društvu razumejo kot neželen učinek komunikacije. Zato so ob zaznavi večjega števila komentarjev oglase nemudoma prelepili, saj je po besedah sogovornice pozornost vzbudila interpretacijo sporočila, da so vsi očetje nasilni. »Slednje ni bil naš cilj, v duhu celovite zasnove kampanje nismo želeli izolirati izbrane skupine in jo izpostaviti, temveč opozoriti na nasilje na enem od primerov. Žal so komentarji naplavili vse globine mizoginije, za katere želimo včasih verjeti, da nima več takšnih razsežnosti. Želimo si lahko le, da bo glasnost ob oglasu 'Deček' vsaj tako močna kot ob naslednjem zaznanem primeru nasilja in njegovi prijavi,« je še povedala sogovornica.