znamenje
Aktualno

»Akcija je zelo odmevna, a v ospredju niso žrtve nasilja«

Društvo za nenasilno komunikacijo, eden od naročnikov (domnevno) sporne akcije »Znamenja«, za MM predstavlja svojo plat zgodbe.

V prvem prispevku smo skupaj s slovenskimi kreativnimi direktorji ugotavljali, da se je pozornost s tematike – povečanega nasilja v družini in partnerskih odnosih, pri čemer  se v Društvu za nenasilno komunikacijo (DNK) sklicujejo tudi na statistike – preselila na kampanjo samo. Kot je za MM povedala Katja Zabukovec Kerin, predsednica DNK, so zaradi alarmantnosti in relevantnosti tematike nagovor sporočila razdelili na tri različice, ki izpostavljajo vsako od posameznih oblik nasilja. Z oglasom »Ženska« so izpostavili nasilje v intimno-partnerskih odnosih, v oglasu »Deček« nasilje nad otroki in v oglasu »Dedek« nasilje nad starejšimi. Zapletlo se je z oglasom »Deček«.

Dejstva ostajajo nespremenjena

Namen dopisa ob modrici »očetovo znamenje« je bil po besedah sogovornice s kreativno rešitvijo odražati kontrapunkt splošno znanemu izrazu »materino znamenje« in pozvati k prijavi nasilja. V kampanji so vizualno izpostavili najbolj pogoste žrtve, ki prevečkrat ostanejo tiho. »Zato je bil namen, da opozorimo na tematiko in splošno javnost pozovemo k ukrepanju. Akcija je sicer zelo odmevna, a v ospredju niso žrtve nasilja, ampak užaljeni in prizadeti (večinoma) moški. Dejstva ostajajo nespremenjena – zaradi nasilja v družini so najbolj ogroženi otroci, ženske in starejši ljudje. Najpogosteje jih ogrožajo moški, jih pa seveda ne ogrožajo samo moški. In seveda niso nasilni vsi moški,« pojasnjuje Zabukovec Kerinova.

Komentarji naplavili vse globine mizoginije

Odziv dela javnosti na plakat »Deček«, da gre za osebno blatenje očetov, v društvu razumejo kot neželen učinek komunikacije. Zato so ob zaznavi večjega števila komentarjev oglase nemudoma prelepili, saj je po besedah sogovornice pozornost vzbudila interpretacijo sporočila, da so vsi očetje nasilni. »Slednje ni bil naš cilj, v duhu celovite zasnove kampanje nismo želeli izolirati izbrane skupine in jo izpostaviti, temveč opozoriti na nasilje na enem od primerov.  Žal so komentarji naplavili vse globine mizoginije, za katere želimo včasih verjeti, da nima več takšnih razsežnosti. Želimo si lahko le, da bo glasnost ob oglasu 'Deček' vsaj tako močna kot ob naslednjem zaznanem primeru nasilja in njegovi prijavi,« je še povedala sogovornica.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji