bla
Vpogled

Trendi, ki bodo zaznamovali družbena omrežja v letu 2022

Dinamika iz letošnjega leta se bo nadaljevala tudi v letu 2022. Tehnološki razvoj se ne bo upočasnil, kar pa za upravljavce družbenih omrežij in zaposlene v digitalnem marketingu predstavlja še večji izziv.

Izkušeni brazilski strokovnjak za digitalni marketing Tiago 'Tito' Ribeiro, ki je bil med drugim vodja inovacij v agencijah J. Walter Thompson Peru in Biedermann | McCann, konec vsakega leta objavi napovedi digitalnih trendov, ki močno zaznamujejo tudi družbena omrežja. Do zdaj so se njegov napovedi izkazale za relativno točne, zato mu le prisluhnite. Še bolj pa – kot svetuje Ribeiro – prisluhnite naročnikom in zaposlenim. Tudi z osredotočenostjo za inovacije boste težko zgrešili.

Dan po koronavirusu: spremembe v algoritmih in spletni prodaji

V luči škode, ki jo je povzročil koronavirus, se bodo podjetja osredotočila na kratkoročne rešitve. Zato za leto 2022 Ribeiro napoveduje, da bo spletna prodaja osrednji fokus platform, ki bodo kmalu ponudile svoje različice spremembe algoritmov in možnosti nakupovanja, vključno s prenosi v živo. Na primer, na fotografijah temeljujoča platofrma Pinterest jo je napovedala za prvo polovico leta 2022. Twitter naj bi prav tako testiral funkcijo nakupovanja. Skupni znesek spletne prodaje naj bi se v naslednjih petih letih povzpel na 532 milijard evrov, tako da se podjetjem še kako splača odpreti to »fronto«.

Sinergija ekip in pomembnost dobrega vodje

Pandemija je zamajala tudi način dela, ki je v veliki meri postal hibriden. Zato je Ribeiro prepričan, da bo leto 2022 leto strukturne reorganizacije. Predvsem agencije in marketinški oddelki podjetij bodo morali več vlagati v nove talente. Pri tem bodo zelo pomembni strateški vodje, da se bo lahko ekipa izognila pogostim napakam, ki jih običajno delajo ekipe digitalnega marketinga. Ekipe bodo morale delovati kot eno in člane ekipe lahko dobro poveže le pravi vodja. Sicer zvestobe kupcev ne bo, fluktuacija zaposlenih pa velika. »Zaposlujte prave talente in stavite na izkušene ljudi, saj bo leto 2022 dobro leto za digitalni marketing. Prisluhnite zaposlenim in naročnikom. To bo bolj pomembno kot kdaj koli prej. Močna in enotna ekipa, ki deluje v sinergiji, bo ključna.«

Nova pričakovanja ali ko prideta v ospredje TikTok in LinkedIn

Potreba po videovsebinah naj bi se še povečala, predvsem v realnem času. Vsekakor velik izziv za vse upravljavce družbenih omrežij, saj so nove platforme, kot sta TikTok in LinkedIn, postale močno orožje za doseganje mlajše publike. Ribeiro opozarja tudi na povečano uporabo in uporabnost QR-kod, ki je močno pridobila na veljavi na trgih Kanade in Azije. Uporabnikom ob skeniranju pomaga do dodatnih informacij, posebnih ponudb in ekskluzivnih vsebin.

Močnejši medorganizacijski marketing, kjer prodajo poganja tehnologija

Ena od največjih dilem današnjih podjetnikov in menedžerjev je razumeti, kam se usmeriti in kako pomembne so dobre strategije v spletnem in fizičnem okolju. Navidez preprosta naloga, a ugotoviti potrebe ciljnega občinstva ni tako preprosto. Eden od virov za raziskave so družbena omrežja. Personalizirana ponudba, novi izdelki, dobri odnosi z naročnikom in osredotočenost na inovacije za Ribeira narekujejo pravo pot. Pri medorganizacijskem marketingu tehnologija in umetna inteligenca lahko zelo pomagata podjetjem pri širjenju dejavnosti. Pri marketingu končnim potrošnikom je dober primer tega Amazon, ki je med drugim začel odpirati fizične tudi trgovine.

Prav način sodelovanja z vplivneži

Ribeiro poudarja, da sodelovanje z vplivnežem ne pomeni najeti največjega zvezdnika kot svojega ambasadorja, temveč gre za ustvarjanje skupnosti in odnosov. Pri definiciji KPI-jev kot ključno izpostavlja pomen dobre zgodbe, sicer denar mečete stran. Sodelovati si tako želite z vaši znamki primernim vplivnežem, ki zna »zgodbariti« in vzpostaviti skupnost. »Zapomnite si, da to ni delo za pripravnike. Če bo to urejal nekdo z omenjenim znanjem, ste 'opleli',« svetuje Ribeiro. Ob tem kot ključno navaja še zavedanje, da večina ljudi sledi osebnostim in ne slavi oziroma zvezdništvu. Skratka takšnim, katerim se sami počutijo bližje.

Ponovni marketinški začetek – konec piškotkov, začetek FLoC

Spremembe tehnoloških velikanov glede vaorvanja podatkov najbolj zadeva programatično oglaševanje. Konec piškotkov za digitalno oglaševanje pomeni priložnost njegovega ponovnega rojstva. Google obljublja izboljšanje izkušnje z oglasi preko lastne različice za sledenje Federated Learning of  Cohorts (FLoC), kar naj bi bila po Ribeirovih besedah nov sistem za razvrščanje skupin podatkov. »Ni veliko specifik, katere skupine podatkov se bodo ustvarile,« opozarja. Za konec poudarja, da bodo morali tako strokovnjaki kot podjetja spremeniti paradigmo, inovirati in sodelovati z usposobljenimi posamezniki. 

496

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

luka bajs2
24. 09. 2022

Z Luko Bajsom, ki s svojo ustvarjalnostjo že več kot desetletje prinaša pozitivne…

»V zadnjem času tudi pri slovenskih naročnikih opažam željo po sodelovanju na festivalih. Vmes me je že postalo strah, da festivali postajajo samo…

ghada
21. 09. 2022

Ghada Wali je mlada egiptovska oblikovalka, ki je v regiji Bližnjega vzhoda že globoko…

Kdor nima zgodovine, nima prihodnosti. Ustvarjam dela, ki predstavljajo to, kar sem in od koder prihajam. Svetovno prepoznavnost sem si pridobila z…

bla
20. 09. 2022

Jernej Smisl bo 1. oktobra 2022 postal direktor Pristopovega oddelka za korporativno…

Predvsem pa sem ponosen, da partnerji Pristopa vidijo v mojih izkušnjah in ambicijah osebo, ki bo pripeljala korporativno svetovanje in poslovno…

Naši avtorji