bla
Vpogled

Nadaljnja rast naložb v digitalno oglaševanje

Raziskava iPROM-a in Valicona napoveduje, da bodo v Sloveniji naložbe v digitalno oglaševanje v letu 2021 zabeležile 8-odstotno rast, oglaševalci pa bodo v povprečju zanj namenili okrog pol milijona evrov.

Večji proračuni in naložbe

Sodeč po ugotovitvah raziskave* povprečni proračun za digitalno oglaševanje znaša dobrega pol milijona evrov (8 odstotkov več kot leta 2020), proračun za zakup prostora v digitalnih medijih pa skoraj 400 tisoč evrov, kar je 14 odstotkov več kot leta 2020. Največ naložb (27 odstotkov) oziroma približno 136.700 evrov na oglaševalca bodo podjetja namenila za prikazno oglaševanje. Ta delež je po navedbah raziskovalcev. skoraj enak kot lani Drugi je e-mail marketing z 21 odstotki (107.800 evrov), ki mu sledi oglaševanje v družbenih medijih s 16 odstotki (80 tisoč evrov).

iprom

Največjo spremembo v primerjavi s preteklim letom po ugotovitvah raziskave predstavlja upad naložb v oglaševanje v iskalnikih, ki so lani predstavljale 18-odstotni delež digitalnega oglaševalskega kolača, letos pa 11 odstotkov. Tudi s strateškega vidika letos oglaševalci največ računajo na prikazno oglaševanje (94 odstotkov podjetij) in oglaševanje v družbenih medijih (94 odstotkov podjetij). Podobno kot v letu 2020 sledijo iskalni marketing (83 odstotkov), e-poštni marketing (80 odstotkov) in marketing s pomočjo vplivnežev (61 odstotkov).

bla

Največji adut digitalnega oglaševanja je učinkovitost

Kot glavni razlog za naložbe v digitalno oglaševanje sodelujoči v raziskavi navajajo učinkovitost, takšnega mnenja je 73 odstotkov sodelujočih. Na pomembnosti je pridobila tudi skladnost z zakonodajo, kar zelo pomembno navaja 65 odstotkov sodelujočih. Po pomembnosti so izpostavili še evalvacijo oglaševalske akcije (58 odstotkov), transparentnost (54 odstotkov), komunikacijo s potrošniki (52 odstotkov), napredno ciljanje (51 odstotkov) ter možnost optimizacije v realnem času (50 odstotkov).

bla

Po besedah Simon Cetina, partnerja v družbi iPROM, analize podatkov raziskav v obdobju 2019-2021 kažejo na stalno letno povečanje naložb podjetij v digitalno oglaševanje, ki so se v luči lanskoletnih razmer na trgu celo okrepile in so presegle napovedi oglaševalcev v pričetku leta 2020. »Lani smo namreč z raziskavo zaznali 29-odstotno rast investicij v zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih, letošnja raziskava pa je pokazala, da je bila dejanska rast 31-odstotna. Glede na rezultate raziskave bodo po moji oceni letos naložbe v digitalno oglaševanje v Sloveniji presegle 90 milijonov evrov, že drugo leto pa lahko pričakujemo, da bomo dosegli prelomnih 100 milijonov evrov,« je povedal Cetin.

bla

*raziskavo sta družbi izvedli letos med marcem in junijem, sodelovalo pa je 225 slovenskih odločevalcev na področju oglaševanja in trženja.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji