slovenski turizem
Aktualno

Zgodbe, kjer sta v ospredju domačnost in gostoljubje

V zadnjem v nizu člankov na temo »obujanja« turizma po epidemiji, predstavljamo tri zgodbe slovenskih ponudnikov, ki stavijo na to, da bodo slovenskim gostom ponudili »nekaj več«.

Slovenci, razmišljajte široko

Apartmaji & wellness Skok Mozirje, v sklopu katerega so Medena vas, apartmajska hiša, wellness in Restavaracija Gaj, so bili v vseh segmentih popolnoma zasedeni, zaradi pandemije in ukrepov pa so se razmere močno spremenile, čemur so morali prilagoditi in spremeniti usmeritev. V sezonskem terminu so prejšnja leta imeli večinoma tuje goste, ki jih bo letos precej manj, zato so se že v času pandemije usmerili na slovenske goste preko slovenskih turističnih agencij, sindikatov in društev. Zanje so pripravili pakete, ki poleg nočitev, vključujejo tudi pol- in polni penzion. »Prav zaradi celostne ponudbe smo lani odprli Restavracijo Gaj, saj smo želeli s kulinarično ponudbo svojim gostom omogočiti celoten paket. Pričakujemo, da bo velik del slovenskih gostov koristil vrednotnice in s tem pomagal slovenskemu turizmu preživeti v teh težkih časih,« razmišlja direktor Anže Ruden.

Želijo izstopati iz povprečja

Največ marketinških aktivnosti izvajajo preko družbenega omrežja Facebook. »V prvi polovici maja smo na primer uspešno zaključili nagradno igro z bogatimi nagradami – prva nagrada je bil paket v Medeni vasi Beeland. Z odzivom smo zelo zadovoljni, predvsem pa se je pokazalo, da ljudje komaj čakajo, da ponudniki nastanitvenih in gostinskih objektov ponovno odpremo svoja vrata in sprejmemo goste. V občini imamo postavljenih nekaj plakatov z našo ponudbo, svojo prepoznavnost pa bomo še povečali s plakatom na avtocesti Ljubljana – Celje. Plakat bo nekoliko drugačen, saj želimo s tem izstopati iz povprečja,« pravijo.

skok1

skok2

Turizem ni le tisto, kar vidimo

V letošnjem letu si obetajo največ domačih gostov, ki so jih vedno imeli veliko. Določen delež poletnih rezervacij tujih gostov, med katerimi so pretežno Nizozemci, Hrvati, Avstrijci in Nemci, še ni preklicanih, kar jim daje določen optimizem, da se bo trenutno stanje sprostilo in vrnilo na obdobje pred pandemijo.

Slovenske goste spodbujajo z aktivnostmi, kakor so že omenjena nagradna igra, s katerimi jih seznanjajo s svojo ponudbo. Prav tako jih spodbujajo z brezplačnim bazenom, prostorom za druženje, igriščem za odbojko, vsako leto pa dodajajo tudi novosti; v kratkem bodo ponudbo nadgradili z apartmajem na skednju in avtokampom. Slovenske goste pozivajo, naj razmišljajo široko. »Turizem namreč ni le tisto, kar vidimo, temveč je veriga posameznikov in podjetij. Če pogledamo primer neke restavracije, vidimo objekt s strežnim osebjem, kuharji in preostalimi zaposlenimi. Če pogledamo podrobneje, so v sistemu tudi dobavitelji, serviserji, lokalni kmetje in drugi. Torej, če ima restavracija goste, bodo vsi v verigi nekaj imeli od njih. Če pa gostov ni, sistem ne more delovati,« zaključi Ruden.

skok3

Lansko leto so odprli tudi Restavracijo Gaj, saj so želeli s kulinarično ponudbo svojim gostom ponuditi celoten paket.

skok4

Medena vas je kraj za vse, ki si želijo drugačnosti, udobja in sobivanja z naravo. Zlasti za družine z otroki bo to nepozabna pustolovščina.

Upad števila nočitev bo vsaj 50-odstoten

V B&B Pr' Gavedarjo iz Podkorena so imeli v preteklih sezonah večinoma (približno 60 odstotkov) tuje goste. »Teh to poletje najbrž ne bo k nam, zato predvidevamo, da bo upad števila nočitev najmanj 50-odstoten,« pravi lastnica Martina Gregori. Na vprašanje, kako so se pripravljali na »pokoronsko« obdobje, pove, da je bila prva priprava seveda odvisna od tega, kaj je od njih zahtevala država glede na preprečevanje nadaljnega širjenja okužb. »Drugi, zahtevnejši del pa je, kako bomo goste privabili k nam. Za zdaj zniževanja cen nimamo v mislih, bomo pa uredili paketno ponudbo in se povezali še z drugimi ponudniki na trgu, pri čemer pa se zastavlja vprašanje, koliko jih bo sploh preživelo to obdobje. Hkrati bomo povečali aktivnosti v marketingu, kjer se bomo osredotočili predvsem na oglaševanje neposredno uporabnikom in na pojavnost v medijih, kjer bo to mogoče. Oglaševali bomo predvidoma na družbenih omrežjih in na iskalniku Google, predvsem pa se bomo osredotočili na naše redne goste in na vse, ki so pri nas že bivali,« je za MM povedala Gregorijeva.

gavedar1

Hiša, v kateri so tako imenovane 'sobe z zgodbo' Pr’ Gavedarjo, je že sto let v lasti družine. Ohraniti družinsko in slovensko tradicijo in kulturno dediščino je bila pri obnovi njihova prioriteta.

gavedar2

Sodobni elementi, ki so jih uporabili pri izdelavi pohištva, imajo elemente kulturne dediščine in se prepletajo z unikatnim tekstilom slovenske modne oblikovalke Almire Sadar.

gavedar3

Sobe z zgodbo Pr' Gavedarjo so tudi ponosen imetnik certifikata trajnosti Green Key.

gavedar4

»Slovenske goste bomo k obisku spodbujali predvsem z novo paketno ponudbo, z zagotovilom, da je pri nas varno, in z zgodbami, ki so že tako del naše ponudbe,« pravi Martina Gregori.

Bohinj je spet tisti »stari«

Pac je podjetje, ki ponuja štiri vrste namestitev – Hostel pod Voglom, Hostel Pr' Budkovič, Kočo Suha in apartmajsko hišo ob Savici. Poleg tega omogočajo izposojo športne opreme, otroške tabore v naravi, teambuildinge in različne športne programe. V tem času se Katarina Đurđević, ki je skupaj z možem Borutom Jurkovičem lastnica podjetja, sprašuje predvsem, kakšno naj bi bilo sploh videti »pokoronsko« obdobje. »Takšnega turističnega navala, kot smo ga imeli zadnja tri leta, seveda ne moremo pričakovati. Kar pravzaprav sploh ni slabo, saj je bil naval turistov zadnje poletne sezone nevzdržen – tako z ekološko-naravovarstvenega vidika kakor tudi za zaposlene v turizmu,« razmišlja.

Poudarja, da kljub temu ostajajo optimisti in se počasi pripravljajo na poletni prihod slovenskih gostov. »Do tega bo v primeru zajezitve koronavirusa vsekakor prišlo. Že prvi vikend po sprostitvi občinskih zapor je prišlo na obisk veliko slovenskih gostov in naslednji vikend jih je bilo še enkrat več. Zato poletna sezona v Bohinju ni vprašljiva, ob predpostavki, da ne bo novega vala okužb, seveda,« meni Đurđevićeva.

pac1

Ponudba bo morala biti še bolj kreativna

Zaveda se, da se bodo morali turistični ponudniki v »pokoronskem« obdobju za vsakega gosta zelo potruditi in mu ponuditi nekaj več. Sami se bodo potrudili, da bo ponudba še bolj kreativna, kot so jo imeli doslej. »V našem primeru bomo pri športnih aktivnostih, kot so vodena doživetja z e-kolesi, rafting, vodeni sup izleti, sup joga in veslanje v kanuju ob sončnem zahodu, oblikovali manjše skupine. Tako bo doživetje bolj osebno in za gosta bolj kakovostno. Prav tako smo imeli v času te dolge 'koronapavze' dovolj časa za nove ideje in programe, ki jih bomo vključili v našo ponudbo,« pravi.

Z marketinškimi aktivnostmi bodo letos v prvi vrsti nagovarjali slovenske goste, še posebej v prvi fazi, dokler se meje spet ne odprejo. Nagovarjali jih bodo preko družbenih omrežij in oglaševali preko ključnih besed na iskalniku Google. Pripravili so tudi novo spletno stran, ki smiselno zaokrožuje njihovo celostno ponudbo.

Prišli bodo tisti, ki so pogrešali mir

Do koronakrize so imeli nastanitvene kapacitete v poletnih mesecih skoraj 90-odstotno zasedene. Od tega je bilo preko 60 odstotkov organiziranih skupin (šolskih in otroških skupin ter tujih zaključenih skupin), ki v zadnjem času svoje rezervacije v glavnem odpovedujejo, kar nekaj rezervacij pa je še aktualnih. Pravijo, da so to predvsem individualni gostje in družine iz Evrope, ki za zdaj rezervacij še ne odpovedujejo. »Slovenski gostje nas poznajo in se že na splošno vračajo, kar nam zelo veliko pomeni. Dejansko je veliko naših stalnih gostov v zadnjem času zmotila prevelika poletna gneča in so se je morda naveličali ter zato poiskali kakšne bolj mirne kotičke, ki pa jih je bilo dejansko vedno manj. Menim, da se bodo tudi ti gostje vrnili, saj se vračamo v čas izpred desetih let, ko je bilo v Bohinju dejansko bolj prijetno. Današnji obiskovalci omenjajo, da je Bohinj spet tisti 'stari', bolj tih in umirjen. Tudi meni je takšen bolj všeč,« zaključi sogovornica.

pac2

V Hostel pod Voglom je že v preteklih sezonah prišlo veliko slovenskih gostov, za katere predvidevajo, da jih bodo obiskali tudi to poletje.

pac3

pac4

Turistični ponudniki se bodo morali v »pokoronskem« obdobju za vsakega gosta zelo potruditi in mu ponuditi nekaj več. Sami se bodo potrudili, da bo ponudba še bolj kreativna, kot so jo imeli doslej.

 

 

 

 

Intervju

a1
24. 09. 2020

Po mnenju Matjaža Vračka, direktorja prodaje zasebnim uporabnikom v A1 Slovenija, se bo…

luka bajs
21. 09. 2020

Luka Bajs, kreativni direktor v agenciji Grey Ljubljana, ki je že drugič zapored prejel…

supernova rudnik
09. 09. 2020

Čez nekaj ur bodo predstavniki Supernove Group tudi uradno položili temeljni kamen, ki…

Naši avtorji