bla
Aktualno

Umrl avtor legendarnega Nikejevega oglasa »Just Do It«

David Kennedy (1939–2021) je z Danom Wiednom leta 1982 ustanovil agencijo Wieden+Kennedy, danes največjo neodvisno agencijo na svetu. Soustvaril je nekaj ikoničnih oglasov za Nike, Coca-Colo in Hondo.

Od naftnih polj do oglaševalske ikone

Leta 1939 rojenemu Davidu Kennedyu se je – tako kot njegovim staršem – obetala kariera v naftni industriji, kar pa je »presekal« z študijem umetnosti na Univerzi v Boulderju v ameriški zvezni državi Kolorado. Pozneje se je preselil v Chicago, kjer je kot umetniški direktor delal v agencijah Young & Rubicam, Leo Burnett, Needham in Benton & Bowles. Iz Chicaga ga je nato poklicna pot vodila v Portland (Oregon), kjer je v agenciji McCann-Erickson spoznal poznejšega poslovnega partnerja Dana Wiedna. Leta 1982 sta ustanovila Wieden+Kennedy, in sicer v domači kleti brez telefona (poslovne klice sta partnerja opravljala v bližnji govorilnici).

Njun prvi naročnik je bila takrat še precej nepoznana lokalna blagovna znamka športne obutve Nike. Vse ostalo je (oglaševalska) zgodovina. Wieden+Kennedy je postala največja in najuspešnejša neodvisna agencija s pisarnami po vsem svetu, njihov prvi oglas »Just Do It« pa oglaševalska ikona z verjetno najbolj prepoznavnim sloganom vseh časov. Agencija z Nikejem sodeluje še danes, kar je sploh eno od najdaljših sodelovanj v oglaševanju. V luči uspeha tako naročnika kot agencije pa je zanimiv citat, ki ga je izrekel Dan Wieden leta 2015 o svojih začetkih. »Začeli smo kot ladja norcev (agencijo sta ustanovila na 1. april, torej na dan norcev, op. p.) in verjamem, da nam je zato tudi uspelo. Bili smo naivni in neumni, ampak včasih neumnost lahko obrneš sebi v prid. Ko začneš verjeti svoji historični modrosti, nisi neumen. Si mrtev,« je povedal Wieden.

Izbrani oglasi Davida Kennedyja:

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji