bla
Aktualno

Umrl avtor legendarnega Nikejevega oglasa »Just Do It«

David Kennedy (1939–2021) je z Danom Wiednom leta 1982 ustanovil agencijo Wieden+Kennedy, danes največjo neodvisno agencijo na svetu. Soustvaril je nekaj ikoničnih oglasov za Nike, Coca-Colo in Hondo.

Od naftnih polj do oglaševalske ikone

Leta 1939 rojenemu Davidu Kennedyu se je – tako kot njegovim staršem – obetala kariera v naftni industriji, kar pa je »presekal« z študijem umetnosti na Univerzi v Boulderju v ameriški zvezni državi Kolorado. Pozneje se je preselil v Chicago, kjer je kot umetniški direktor delal v agencijah Young & Rubicam, Leo Burnett, Needham in Benton & Bowles. Iz Chicaga ga je nato poklicna pot vodila v Portland (Oregon), kjer je v agenciji McCann-Erickson spoznal poznejšega poslovnega partnerja Dana Wiedna. Leta 1982 sta ustanovila Wieden+Kennedy, in sicer v domači kleti brez telefona (poslovne klice sta partnerja opravljala v bližnji govorilnici).

Njun prvi naročnik je bila takrat še precej nepoznana lokalna blagovna znamka športne obutve Nike. Vse ostalo je (oglaševalska) zgodovina. Wieden+Kennedy je postala največja in najuspešnejša neodvisna agencija s pisarnami po vsem svetu, njihov prvi oglas »Just Do It« pa oglaševalska ikona z verjetno najbolj prepoznavnim sloganom vseh časov. Agencija z Nikejem sodeluje še danes, kar je sploh eno od najdaljših sodelovanj v oglaševanju. V luči uspeha tako naročnika kot agencije pa je zanimiv citat, ki ga je izrekel Dan Wieden leta 2015 o svojih začetkih. »Začeli smo kot ladja norcev (agencijo sta ustanovila na 1. april, torej na dan norcev, op. p.) in verjamem, da nam je zato tudi uspelo. Bili smo naivni in neumni, ampak včasih neumnost lahko obrneš sebi v prid. Ko začneš verjeti svoji historični modrosti, nisi neumen. Si mrtev,« je povedal Wieden.

Izbrani oglasi Davida Kennedyja:

484

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

moynihan
09. 10. 2021

Med številnimi uglednimi mednarodnimi govorci na festivalu kreativnosti Zlati boben bo…

Neuspeh se pogosto stigmatizira in redko slavi kot učna izkušnja. Posledično mnogi odrasli in otroci nimajo zdravega odnosa do neuspeha ali tveganja.

roman
08. 10. 2021

Ob tridesetletnici delovanja agencije Votan komunikacije smo se pogovarjali z njenim…

Filozofije, ki stoji že 30 let, tako kot ne menjaš konja, ki zmaguje, ne gre spreminjati. Pri nas je na prvem mestu kultura, tako v medčloveških kot…

škrabec 2
06. 10. 2021

»Če bi v Evropi za 10 % povečali delež na novo zgrajenih hiš iz lesa, bi količino CO2…

Prepričani smo, da lahko preko paviljona predstavimo tip lesene gradnje, ki vsebuje vsa trajnostna načela, se zmore prilagajati še tako zahtevnim…

Naši avtorji