z
Aktualno

Spletni nakupi: Rast družbenih omrežij in segmenta C2C

Kakšna so najnovejša vedenja in pričakovanja slovenskih spletnih kupcev?

E-shopper barometer (raziskava s strani Geopost, katerega del je tudi DPD Slovenija) se že osmo leto zapored osredotoča na trende in navade e-nakupovanja. Aktualna izdaja je pokazala, da skoraj polovica vseh slovenskih spletnih kupcev nakupe opravlja zelo redno, enkrat mesečno. Hkrati so ugotovili, da je odstotek vseh spletnih kupcev v Sloveniji za nekaj odstotnih točk manjši kot drugod po Evropi. Raziskava kaže tudi na to, da 11 odstotkov manj sodelujočih meni, da z e-nakupi prihranijo čas, a kljub temu 72 odstotkov Slovencev še vedno nakupuje preko spleta. V spletno košarico največkrat dodajo čevlje, sledijo izdelki, povezani z lepoto in zdravjem, ter modni izdelki.

Družbena omrežja – novi nakupovalni raj

Nakupovanje preko družbenih omrežji je postalo stalnica tako med slovenskimi kot tudi evropskimi spletnimi kupci. Družbena omrežja tako razvijajo nove funkcije, ki omogočajo, da se na platformah proda vedno več. Raziskava E-shopper barometer je tako pokazala, da 82 odstotkov slovenskih rednih spletnih kupcev uporablja družbena omrežja tudi v nakupovalne namene in da jih 60 odstotkov nakupuje neposredno na družbenih platformah. 

P(re)prodaja med fizičnimi osebami

Kar 75 odstotkov slovenskih spletnih kupcev prodaja in/ali kupuje na področju C2C oziroma »second-hand«. Največji razlog za to je prihranek denarja, sledita mu okoljska ozaveščenost in podpora lokalnim podjetjem ali posameznikom. C2C-trgovina zadnja leta močno raste, saj 38 odstotkov spletnih kupcev te platforme uporablja vsak mesec.

Kaj je pomembno pri dostavi?

Današnji spletni kupci pričakujejo nemoteno nakupovalno izkušnjo, hitro in zanesljivo dostavo, možnost sledenja svojim paketom in svobodo odločanja, kdaj in kam bodo paketi dostavljeni. Raziskava kaže najpomembnejše segmente dostave: poznavanje točnega datuma in časovnega okvirja za dostavo, več možnosti za dostavo in preusmeritve paketov ter dostava naslednji dan.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji