smk2023
Aktualno

SMK: Tudi v spletni trgovini je pomembna vsekanalna izkušnja

»88 odstotkov potrošnikov pravi, da je izkušnja prav tako pomembna kot izdelki oziroma storitve,« navaja Kristen Laina White, podpredsednica za e-trgovino v podjetju Nike EMEA.

»Izkušnja, ki jo imajo ljudje s spletno trgovino, mora biti praktična, osebna in namenska,« je drugega dne Slovenske marketinške konference uvodoma poudarila Kristen Laina White. Tudi v spletni maloprodaji je izjemno pomemben način podajanja zgodbe, ki lahko po njenih besedah močno izboljša izkušnjo potrošnikov, blagovne znamke pa jih bodo na svojo stran pridobile tudi z video posnetki v realnem času, ki vključujejo tudi možnost nakupovanja. »Robustne večkanalne izkušnje pomagajo podjetjem obdržati 89 odstotkov kupcev,« pravi Nikejeva strokovnjakinja za e-trgovino, ki zaznava tudi vzpon »superaplikacij«, ki uporabnikom omogočajo, da se »poigravajo, brskajo in nakupujejo«.

Po njenih besedah kar 71 odstotkov potrošnikov v spletni trgovini pričakuje personalizacijo, ki naj bi prispevala k 10- do 15-odstotnemu povečanju prihodkov. Pri tem je navedla, da personalizirani oglasi na družbenih omrežjih, ki se jih poslužuje Nike, povečujejo število prenosov njihove aplikacije in hkrati znižujejo stroške pridobitve strank (CPA). Zanimiv je tudi podatek, da že 20 odstotkov prihodkov od e-trgovine porajajo nakupi preko družbenih omrežij.

Whiteova se je dotaknila tudi vloge umetne inteligence v spletni trgovini. Od leta 2023 do 2030 bo letna rast uporabe umetne inteligence kar 37,3-odstotna. »Umetna inteligenca je po mojem mnenju odlično orodje, saj vam omogoča, da ste bolj kreativni,« pravi.

Blagovne znamke morajo biti družbeno odgovorne tudi v spletni trgovini, saj kupci to vedno bolj pričakujejo od njih. »42 odstotkov pripadnikov generacije Z pravi, da kupujejo le tiste blagovne znamke, katerih vrednote se ujemajo z njihovimi. 90 odstotkov pripadnikov generacije X je pripravljenih potrošiti 10 odstotkov več za trajnostne izdelke. 57 odstotkov jih je bolj zvestih tistim blagovnim znamkam, ki naslavljajo družbene neenakosti,« je Whiteova izpostavila še nekaj ugotovitev raziskav, ki govorijo v prid blagovnim znamkam s poslanstvom.

Nove kanale dodajajte postopoma in ne vseh naenkrat

Jure Knehtl, ustanovitelj in izvršni direktor podjetja WeScale, se je v nadaljevanju posvetil učinkovitostnemu (performance) marketingu in izpostavil najpogostejše napake, ki jih delajo spletni trgovci, ko si prizadevajo za hitro rast. Prva je prehitro širjenje na nove kanale, pri čemer ne izkoristijo polnega potenciala kanala, razpoložljivi proračun preveč razpršijo, poleg tega pa prepočasi testirajo in analizirajo. Druga napaka je, da ne povezujejo kanalov med seboj, posledica česar je slaba izkušnja za stranke, tretja pa pomanjkljiva analiza posameznega kanala. Knehtl zato svetuje postopno dodajanje kanalov, pri čemer mora biti v ospredju skrb za zvestobo strank oziroma njihovo zadržanje in posledično gradnja skupnosti.

Ne pozabite na sprotno analiziranje!

Najpogostejšim napakam v digitalnem marketingu se je posvetila tudi Mirela Čanić, strateginja za digitalni marketing in razvoj znamk v podjetju GenePlanet, ki je tako kot Knehtl med drugim opozorila tudi na pomanjkanje analitike. »Dnevno je treba spremljati, kako uresničujete zastavljene cilje. V vsakem trenutku morate vedeti, kaj delate dobro in kaj slabo. Morate razumeti svoj posel in vedeti, kje ste – in to v realnem času.« Po njenih izkušnjah je najpomembneje pridobivati povratne informacije in v ta namen izvajati intervjuje s strankami. »95 odstotkov ljudi prebere mnenja strank pred nakupom nove znamke, kar velja tudi v primeru B2B-znamk,« pravi Čanićeva, ki dodaja še, da je spremljanje družbenega vplivanja, social proof, ključnega pomena. In še nekaj njenih nasvetov: »Povejte jasno. Naj vas vodijo podatki. Avtentičnost gradi znamko.«

Hitrost je najpomembnejša

Mark Mavretič, kreativni strateg v podjetju Synthesia, je navedel načela, ki so Synthesio, največjo platformo na svetu za ustvarjanje videovsebin z uporabo umetne inteligence, postavila ob bok najuspešnejšim podjetjem. Povzel jih je takole: »Osredotočite se na eno do dve ključni stvari, saj nikoli ne morete narediti vsega. Iščite preproste rešitve. Ne sprašujte za dovoljenje, večino stvari lahko vrnete v prvotno stanje. Nekdo ve, česar vi ne veste, učite se tudi iz napak drugih.« Po njegovih besedah vas bo vse omenjeno pripeljalo do tega, da boste stvari izvajali hitreje – v tem svetu je hitrost namreč tista, ki največ šteje.

V popoldanskem delu konference se bodo govorci posvetili še kuturi inovativnosti, o čemer bo med drugim govoril tudi Andraž Tori, soustanovitelj Zemante in zdajšnji produktni direktor v Outbrainu, in marketinškim aktivnostim z omejenim proračunom.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji