z
Aktualno

Prvi vtisi: Mesec dni delovanja aplikcije Threads v Sloveniji

Mesec dni je dovolj časa, da so Slovenci, ki uporabljajo Threads, zbrali prve vtise o uporabniški izkušnji na omrežju, ki ga je Meta vzpostavila kot konkurenco nekdanjemu Twitterju.

Aplikacija Threads je od 14. decembra 2023 na voljo tudi uporabnikom v EU, med katerimi smo tudi Slovenci. Gre za omrežje, ki deluje kot podaljšek Instagrama, v samem bistvu pa je podobno omrežju X (nekdanjemu Twitterju). Julija lani, po predstavitvi v 100 državah, je Threads postala najhitreje rastoča aplikacija, potem ko je v samo petih dneh dobila 100 milijonov uporabnikov. S tem je prehitela klepetalnega robota ChatGPT, družbeno omrežje TikTok in celo svojega »brata« Instagram.

Kako so novo omrežje po mesecu dni uporabe ocenili nekateri Slovenci, ki smo jih vprašali za mnenje?

Kakšno priložnost nudi blagovnim znamkam?

Jana Jamška iz agencije W3B smo že takoj po prihodu Threadsov v ZDA vprašali za mnenje o uporabniški izkušnji, saj mu je zaradi ameriškega operacijskega sistema na telefonu uspelo ustvariti profil pred drugimi Slovenci. Pol leta pozeje je mnenje razširil: »Opažamo, da so med slovenskimi uporabniki zelo priljubljene objave, ki spodbujajo diskurz in izmenjavo mnenj o najrazličnejših vsakodnevnih temah. Prav osvežujoče je zavedanje, da med vsebinami ni veliko negativnih komentarjev. Zdi se, da trenutno (med slovenskimi uporabniki) prevladuje pozitivna klima in upam, da tako tudi čim dlje ostane.«

Pri tem je Jamšek oglaševalce spomnil, da novo omrežje seveda pomeni tudi nov komunikacijski kanal. »Priložnost, ki jo v tem trenutku vidim za blagovne znamke, se po mojem mnenju skriva v izgradnji visoko vpletene skupnosti uporabnikov, s katero se lahko na dolgi rok vzpostavi pristen obojestranski odnos. Prepričan sem, da bo pozneje na voljo tudi možnost oglaševanja na Threadsih, a za zdaj se moramo zanašati na organske vsebine in pristno interakcijo z uporabniki.«

Prednost je povezava z Instagramom

Jamšek je izpostavil še, da je povezava Threadsov z Instagramom velika prednost, ki jo platforma s pridom izkorišča: »Uporabniki dobijo na domači strani Instagrama v predogled objave na Threadsih. To seveda vzbudi zanimanje za brskanje po sestrski aplikaciji in kreiranje profila, če ga uporabnik še nima. Meta posluša uporabnike in posodablja platformo, uporabniki smo od nastanka do danes opazili že mnogo izboljšav, kot sta na primer možnost pregledovanja objav brez uporabniškega računa in deljenje vsebin med platformami.«

Neverjetno toksična slovenska scena

Maša Muster, vodja kvalitativnih raziskav na Mediani, uvodoma pove, da na Mediani Threadsov ne uporabljajo in jih po njenem mnenju tudi ne bodo. »Bojim se, da bo omrežje postalo Twitter z drugim obrazom, zato se mu bomo tako kot Twitterju izognili. Ne želim nas ponujati na pladnju tistim, ki Mediani želijo slabo oziroma jim gre po glavi le kritiziranje.« Musterjeva je pred leti pobegnila s Twitterja, ki ga je večinoma uporabljala za spremljanje športnih novic. »Razlog za moj odhod je bila neverjetno toksična slovenska Twitter scena, kjer je bilo pod krinko anonimnosti dovoljeno očitno skorajda vse. To žal ni skladno z mojimi prepričanji in vrednotami, saj na vseh družbenih omrežjih uporabljam ime in priimek ter se s tem bistveno bolj izpostavljam, a za svojimi besedami tudi stojim. Sem pa vendarle pogrešala neko platformo, na kateri prevladuje pisana beseda in kjer je najbolj pomembno, kako dobro znaš ubesediti lastne misli,« se spominja časov, ko je še spremljala debate na Twitterju.

»Ali bodo Threads zadovoljili moja pričakovanja, je še prezgodaj reči. Predvsem je verjetno to odvisno od tega, ali bomo uporabniki k njemu pristopili kot k platformi za lahkotnejše vsebine in razprave – kar bi bilo glede na povezavo z Instagramom na prvo žogo pričakovati –, ali pa bo to le še eno družbeno omrežje, ki bo kaj hitro postalo poligon za radikalne in pereče družbeno-politične razprave, ki bodo uporabnike razdirale in ne povezovale. Vsekakor pričakujem, da se bodo omrežju pridružile tudi mnoge blagovne znamke, zato bo zanimivo spremljati, kako bodo upravljavci družbenih omrežij prilagodili tip komunikacije, če sploh.«

Musterjeva zaključi, da imajo Threads potencial, da postanejo prijeten prostor za druženje, a to bo v celoti odvisno od uporabnikov, njihove kulture in medsebojnega spoštovanja: »Navsezadnje Threads na sceno vstopajo tako pozno in brez kakšne posebne dodatne vrednosti za uporabnike, da imamo ljubitelji družbenih omrežij dovolj drugih alternativ, če se izkažejo za razočaranje.«

»Želim, da bi Threadsi ohranili začetno lahkotnost«

Vplivnici in podjetnici Sanji Grohar se je omrežje sprva zdelo zabavno, nato pa so se po njenem mnenju pogovori sprevrgli v prerekanja in nasprotovanja. »Sicer je normalno, da različni ljudje objavljajo različna mnenja, a vseeno so mi zabavne objave in lahkotne tematike na tovrstnih omrežjih bolj pri srcu, zato se tega držim tudi pri ustvarjanju lastne vsebine.«

»Wolt je hitro zgradil bazo sledilcev«

Manca Šalehar iz Wolta se je omrežju pridružila takoj, ko je bilo to mogoče. »Tako kot pri TikToku smo začutili, da je to kanal, ki nam je pisan na kožo, saj spodbuja dvosmerno in transparentno komunikacijo. To, da smo se omrežju pridružili takoj na začetku, je bila velika prednost, saj smo bili med prvimi ustvarjalci in je naša vsebina dosegla veliko novih uporabnikov. Na ta način smo hitro zgradili bazo sledilcev in tudi tistih, ki so soustvarjali vsebino, v katero je bil vključen Wolt. Posebnost tega kanala je namreč ta, da se zelo organsko spodbuja dialog.«

Mnogi uporabniki in vplivneži so namreč Woltove vsebine vključili v svoje vsebine in na ta način soustvarjali zabavna komunikacijska sporočila. Šaleharjeva nadaljuje: »Slovenci obožujemo debate, vezane na hrano, in imamo vedno mnenje, ki ga z veseljem delimo v tekstovni vsebini, obožujemo pa tudi komunikacijo z gifi. Komunikacija je v večini pozitivna, so se pa v zadnjih tednih začela pojavljati tudi določena 'jamranja'; seveda pa je tudi to zelo odvisno od dneva in algoritma.«

Omrežju se je že na začetku pridružilo veliko vplivnežev in podjetij

Blaž Vižintin, direktor kreativne agencije Velven Studio, ki se ukvarja z ustvarjanjem vsebine na različnih družbenih omrežjih, se pridruži vsakemu novemu omrežju in je na tekočem s trendi. »Dejstvo je, da negativni komentarji so in vedno bodo, a se sam na to ne oziram, saj sem pristaš konstruktivnih debat, tudi s povsem različnimi mnenji. Pozdravljam tudi to, da se je omrežju v prvih dneh pridružilo veliko vplivnežev in podjetij, ki začenjajo zanimive debate ter se na ta način, ko je virtualni prostor bolj odprt in se debatam lahko pridruži kdor koli, zagotovo bolj približajo svojemu občinstvu,« je komentiral za MM.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji