Podkasti
Aktualno

Podkasti kot priložnost, da se ciljni skupini približate na drugačen način

Svoje naljubše podkaste so nam tokrat razkrili Matjaž Germ, kreativni direktor v Agenciji 101, Blaž Kocjančič, kreativni direktor v agenciji Internavti, in Jure Tovrljan, izvršni kreativni direktor Pristopa.

Matjaž Germ pravi, da podkaste rad posluša (in gleda), saj mu je takšna oblika pretočnih vsebin všeč tako zaradi samega načina spremljanja kot tudi zaradi samih vsebin. Običajno jih izbira glede na temo, ki ga zanima oziroma glede na temo, ki si jo želi raziskati. Kot meni, trg podkastov nikakor še ni zasičen. »Ustvarjanje vsebin je živa stvar in naravno je, da se pojavljajo in dobivajo pozornost vedno nove teme, s tem pa tudi vedno novi ustvarjalci vsebin s svežimi idejami,« pravi.

Med njegovimi naljubšimi slovenskimi podkasti je Aidea, saj so mu všeč razmisleki, ki jih odpira, spremlja pa tudi sveže vsebine ustvarjalcev podkasta Športologija. Med tujimi podkasti je v zadnjem času najpogosteje spremljal ParentData, ki naslavlja tematike, povezane z vzgojo otrok. »Sem pač v tem življenjskem obdobju,« se nasmehne.

Matjaž Germ 

»Upam na čim več sodelovanj podkasterjev z domačimi znamkami«

Jure Tovrljan, izvršni kreativni direktor Pristopa, kot občasni vozač preživi precej časa v avtu, kjer med drugim posluša tudi podkaste. »Nisem pa še 'go-to-guy' na tem področju, ostaja še dosti neodkritega,« pravi. Podkaste raje spremlja v zvočni kot v videobliki, saj ob poslušanju po navadi počne tudi druge stvari.

Za poslušanje podkasta se najpogosteje odloči na podlagi vsebine, včasih pa tudi na podlagi obrazov, čeprav v teh primerih redkeje postane redni poslušalec.

Pa njegovi naljubši? »Med slovenskimi so to RTV-jevi podkasti, Odprto, podkast o prostoru, Selakovičevi Dialogi in frišni Mihilizem, med tujimi pa The Moment z Brianom Koppelmanom, Questlove Supreme in Sending Signals,« našteje.

Kot dodaja, je podkastov sicer veliko, a je po njegovem mnenju le malo dobrih. »Mogoče delam komu krivico in bom še odkril kakšne manj izpostavljene bisere. Verjamem, da se bo scena še razvijala, in upam, da uspe dobrim ustvarjalcem vsebine monetizirati za malo dodatnega vetra v jadra. Obenem upam na čim več sodelovanj z domačimi znamkami, ki lahko na eni strani ustvarjalce podprejo in omogočijo njihov razvoj, vzporedno pa s pravim pristopom blagovno znamko približajo določeni ciljni skupini na malo drugačen način,« sklene.

Jure Tovrljan 

»Zvočne pravljice za odrasle, ki me zazibajo v svet sanj«

Blaž Kocjančič pravi, da mu je koncept podkasta kot nekakšnega digitalnega glasu ljudstva, zelo blizu, zato ga je (p)osvojil zelo hitro. »Tako od leta 2007 redno spremljam podkast The Basketball Jones, ki se je kasneje preoblekel v The Starters, ki se je kasneje preoblekel v No Dunks. Njegovi ustvarjalci so tudi edini podkasterji, s katerimi sem se – kot se za fanboya spodobi – srečal in spil pivo v živo,« pravi.

Ker na podkaste gleda kot na zvočne pravljice za odrasle, ki ga zazibajo v svet sanj, jih izključno posluša, se pa za podkaste, h katerim se vrača, odloča na podlagi kombinacije tematik, ki ga zanimajo, in unikatnosti podajanja vsebin s strani voditeljev.

Prepričan je, da trg podkastov še ni prenasičen, saj meni, da je prostora za kakovostne vsebine vedno dovolj: »Če na hitro preletim ponudbo domačih se – v izobilju podkastov za samopomoč, ki pomagajo ljudem 'loviti ravnotežje' - včasih zamislim, kje smo kot družba zašli. Drugače pa pogrešam predvsem dobro povedane zgodbe, ki te potegnejo vase, tako fiktivne kot tiste, ki so rezultat dobrega novinarskega raziskovanja. Po vzoru ene od pionirk tega žanra, podkast serije Serial, ki smo jo poslušali še na iPod Shufflih.«

Domač podkast, ki se najpogosteje znajde med mojimi kladivci in nakovalci, je Dvokorak. »Poleg teme, ki mi je blizu, avtorji kreativno izrabljajo slovenski ter druge jezike, tvorijo besedne skovanke in interne fore, okoli katerih uspešno gradijo skupnost svojih fenov. Po domače, podkast, ki ni kek,« pove. Kar se tiče tujih podkastov, se v zadnjem času ukvarja z raziskovanjem kulinarične krajine Los Angelesa in okolice. Zato vsak teden redno spremlja kulinarični podkast, začinjen z ravno pravšnjo mero humorja Air Jordan. »Naj vas ime ne zavede. Gre za podkast, za katerega velja star pregovor: ne sodi podkasta po naslovu,« še pove.

Blaž Kocjančič

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji