Oglasni plakati, ki so se Slovencem v letu 2020 najbolj vtisnili v spomin
Uporaba znanih osebnosti v oglasih se očitno še vedno obrestuje, vsaj če sodimo po rezultatih raziskave o priklicu plakatov iz leta 2020, ki so jo za Europlakat izvedli v Mediani.
Na prvem mestu po priklicu je plakatna akcija »Prvi in edini« za Spar, v kateri nastopa glasbenik Magnifico; akcijo, ki je delo agencije Futura DDB, je priklicalo kar 82,6 odstotka vprašanih.
Na drugem mestu je Mercatorjeva božična akcija s pevcem Janom Plestenjakom, ki so jo zasnovali v agenciji Herman & partnerji. Njen priklic znaša 75,9 odstotka.
Sledi plakatna akcija »Spar Rekordomania«, ki jo je priklicalo 73,8 odstotka anketiranih.
Na četrtem mestu je »Hofer svežina«, delo agencije Saatchi & Saatchi Ljubljana, s priklicem 72,9 odstotka.
Na petem mestu pa je Telekomova akcija za Neo z igralko Katarino Čas, ki so jo zasnovali v agenciji Pristop; priklicalo jo je 72,4 odstotka vprašanih.
Europlakat je merjenje priklica v sodelovanju z Mediano izvedel v času od 1. januarja do 31. decembra 2020, in sicer za 165 največjih nacionalnih plakatnih akcij. Zbirali so podatke o priklicu, prepoznavanju oglaševalca oziroma blagovne znamke ter odgovore na pet subjektivnih vprašanj, povezanih s kreativno rešitvijo plakata, in sicer všečnost plakata, razumljivost oglasnega sporočila, opaznost oglasa v primerjavi z drugimi, iskanje dodatnih informacij v drugih kanalih, ki je bilo spodbujeno s plakatom, in nakupno namero.