facebook
Aktualno

Ne le preživeti, temveč tudi uspeti

Malim in srednje velikim podjetjem bodo v pomoč pri okrevanju in iskanju rešitev tudi številna digitalna orodja. Kako jim bodo pomagali pri Facebooku, smo lahko iz prve roke slišali od njegovih predstavnikov za regijo EMEA.

Kot praktično vsi drugi dogodki letos so se tudi novinarske konference preselile v spletno okolje. Na ta način, ko lahko novinarji sogovornikom vprašanja zastavljamo le pisno preko klepetalnika, je sicer težje priti do neuradnih informacij, ki bi nam jih v neformalnem pogovoru v živo lažje zaupali. Informacije podjetij so zdaj bolj nadzorovane in morda še bolj skrbno pripravljene in strukturirane. To smo lahko doživeli tudi na novinarskem dnevu, ki ga je Facebook pripravil na začetku decembra za izbrane novinarje medijev iz Evrope, Bližnjega vzhoda in Afrike; med njimi je bil tudi Marketing magazin. Dogodek so namenili predstavitvi trendov na področju nakupovanja in kreativnih rešitev, ki se jih poslužujejo pri njihovih oglaševalskih partnerjih, in seveda novim funkcionalnostim aplikacij v »družini Facebook«. Pa poglejmo, kako so pri Facebooku doživljali leto 2020, polno negotovosti, in kaj napovedujejo za leto 2021.

V boj proti lažnim informacijam in zavajanju glede covida-19

»Nihče si ni niti v sanjah mogel predstavljati leta, kakršnega smo preživeli. Toda to je bilo tudi leto sprememb, inovacij in duha skupnosti,« je uvodoma povedala Nicola Mendelsohn, podpredsednica za regijo EMEA pri Facebooku. Najprej se je seveda dotaknila Facebookovih dejavnosti, povezanih z epidemijo covida-19. Da bi bili ljudje čim bolj informirani o tem, kaj deliti na Facebooku, so vzpostavili središče za informacije o covidu-19, ki se vsem uporabnikom prikaže povsem na vrhu med rubrikami. Po navedbah Mendelsohnove ga je do zdaj uporabilo že več kot dve milijardi ljudi. Poleg tega so se podali v boj proti lažnim informacijam na vseh njihovih platformah. »V drugem četrtletju leta smo s Facebooka in Instagrama odstranili več kot 12 milijonov delčkov škodljivih podatkov o covidu-19 in 50 milijonov objav opremili z opozorilnimi oznakami,« je med drugim povedala Mendelsohnova in dodala, da bodo zdaj, ko prihajajo prva cepiva proti tej bolezni, začeli odstranjevati tudi napačne in zavajajoče informacije o teh cepivih.

Veliko škodo utrpela več kot polovica malih in srednje velikih podjetij po svetu

»Veseli me, da so v teh časih ljudje stopili skupaj; tolikšne solidarnosti, kot smo ji bili priča, še nisem doživela. Ker smo ljudem hoteli še olajšati medsebojno pomoč, smo vzpostavili tudi pomoč skupnosti (community help), kraj, kjer lahko ljudje prosijo za pomoč ali jo ponudijo svojim sosedom, na primer z dostavo hrane na dom ali pa z donacijami hrane lokalnim dobrodelnim organizacijam,« je izpostavila Mendelsohnova.

Po njenih besedah še zdaleč ne gre le za zdravstveno krizo, temveč še v večji meri za gospodarsko, saj so številna mala in srednja velika podjetja utrpela neznansko škodo. Facebook je namreč v mesečni raziskavi, ki jo izvaja v sodelovanju z Organizacijo za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) ter Svetovno banko, ugotovil, da je 15 odstotkov teh podjetij po svetu zaprlo svoja vrata, tista, ki pa so jih ponovno odprla in (za zdaj) preživela, pa se soočajo s hudimi finančnimi pritiski in zmanjšanjem povpraševanja. Kar 55 odstotkov malih in srednjih podjetij je zabeležilo manjšo prodajo kot v enakem obdobju lani. »Poleg tega jih približno tretjina poroča, da so morali zmanjšati število zaposlenih, kar je zelo zaskrbljujoče. Podjetja so se sicer izkazala za zelo iznajdljiva, kar kaže tudi podatek, da jih je 26 odstotkov povečalo delež prodaje preko spleta. To je še posebej očitno v državah, kjer so imeli zelo stroge omejitve gibanja,« je navedla Mendelsohnova. Da bi jim pomagali, so pri Facebooku uvedli vrsto pobud, od finančne podpore do digitalnih orodij. Med drugim bodo malim podjetjem namenili več kot 100 milijonov dolarjev nepovratnih sredstev, tudi za oglaševanje, s čimer bodo pomagali 30.000 malim podjetjem v več kot 30-ih državah.

FOMO odhaja, prihaja FOGO

»Leto 2021 bodo spremljali veliki premiki v razmišljanju in vedenju ljudi. To bo vplivalo na način, kako ljudje nakupujejo; pojavil se je strah pred tem, da gredo ven (t. i. FOGO, fear from going out, op. p.), zaradi česar še v večji meri brskajo po spletu in vnaprej skrbno načrtujejo svoje nakupe. Meje med fizičnim in digitalnim se še naprej brišejo,« je še nekaj premikov nanizala Mendelsohnova. Če je bilo včasih spletno nakupovanje utalitaristična izkušnja, saj so se ljudje k njemu zatekali zaradi uporabnosti, pa se trgovci zdaj začenjajo posluževati tehnologij, kot je obogatena resničnost, saj si želijo vznemirljivost nakupovanja v fizičnem svetu v čim večji meri prenesti v spletnega. Poleg tega se je močno povečala uporaba aplikacij za hitro sporočanje (uporaba Messengerja in sporočanja preko Instagrama je večja za kar 40 odstotkov), ki se jih ljudje vse bolj poslužujejo tudi za komunikacijo s podjetji.

Obogatena resničnost tudi na delovnem mestu

Zdaj se že vsi zavedamo, da tudi naše poklicno življenje ne bo več takšno, kot je bilo; hibriden način dela postaja naša stalnica. To s seboj prinaša nove izzive za delodajalce. »Pričakujemo, da bo več podjetij uporabljalo obogateno in virtualno resničnost za izboljšanje izobraževanj in uvajanja novih sodelavcev, ker tega pač ne morejo početi osebno. Tudi mi smo pospešili naše delo na področju obogatene in virtualne resničnosti, da bo ljudem lažje sodelovati z različnh lokacij. Eden od primerov je Infinite Office, na napravi Oculus Quest 2, ki vam nudi delovno mesto v virtualni resničnosti, tako da vam ni treba imeti računalnika pred seboj,« pripoveduje Mandelsohnova.

Zavezani trajnosti

Še zadnje področje, ki ga je izpostavila kot prednostno za Facebook, je trajnost. »Čas se nam izteka, ukrepati moramo takoj. Kot globalno tehnološko podjetje imamo globalno odgovornost, da pomagamo reševati podnebno krizo, česar se lotevamo na dva načina. V prvi vrsti si želimo kot podjetje zmanjšati svoj okoljski odtis, zato smo že septembra najavili, da bomo do konca tega leta dosegli neto nič emisij toplogrednih plinov za vse naše dejavnosti. Prav tako smo si zastavili cilj, da bomo do leta 2030 neto nič emisij dosegli za celotno našo vrednostno verigo. To bomo deloma storili z nakupom obnovljive energije – ponosni smo, da smo drugi največji kupec obnovljive energije na svetu. Veliko te energije gre za napajanje naših podatkovnih centrov – v Evropi jih imamo tri –, ki zagotavljajo procesorsko moč za vse naše aplikacije,« pravi Mandelsohnova. Poleg tega uporabljajo svojo platformo za izpostavljanje problematike podnebne krize, pri čemer si želijo nuditi podporo skupnostim in »zelenim« podjetjem. Kot primer navaja nemško skupino Zero Waste, ki združuje 20.000 uporabnikov Facebooka, ki si želijo zmanjšati količino uporabljene plastike v svojem vsakodnevnem življenju. »Seveda naše trajnostno popotovanje še zdaleč ni končano in tudi v letu 2021 in naprej si bomo prizadevali za bolj trajnosten svet,« je sklenila Mendelsohnova.

Od spletne trgovine do trgovine odkritij

Umetna inteligenca torej močno preobraža podobo maloprodaje in vpliva na način nakupovanja ljudi. Kot je povedala Jordanna Whayman, vodja marketinga za komercialne produkte pri Facebooku za regijo EMEA, so v »klasični« spletni trgovini ljudje iskali izdelke, v trgovini nove dobe, t. i. trgovini odkritij (»discovery commerce«), pa so izdelki tisti, ki »poiščejo« ljudi. »Naša vizija je, da bi ljudem ponudili enotno nakupovalno izkušnjo na vseh Facebookovih aplikacijah, torej na Facebooku, Instagramu, Messengerju in WhatsAppu. Želimo si, da bi ustvarjali boljše nakupovalne izkušnje za ljudi, sodobnim podjetjem pa pri tem nudili podporo,« pravi Whaymanova. V ta namen so vzpostavili Facebook Shops, ki je po njenih besedah tudi največja posamična naložba Facebooka v zadnjem letu. »Blagovnim znamkam na ta način omogočamo, da izstopijo iz množice, saj lahko povsem prilagodijo nakupovalno izkušnjo, kot ustreza njim in njihovim strankam,« je izpostavila.

Vplivneži so še vedno »in«, prav tako tudi video v živo

Facebook omogoča blagovnim znamkam tudi številne možnosti kreativnega izražanja, pravi njegova regionalna kreativna direktorica Caitlin Ryan, ki je s pomočjo nekaj primerov nakazala prihodnost kreativnosti. Sodelovanje z vplivneži je še vedno močno zaželeno, pri čemer ni toliko pomembno, koliko sledilcev imajo, ampak to, kako domiselno znajo uporabljati (Facebookova) orodja, s čimer gradijo bolj avtentične odnose tako s svojim občinstvom kot tudi blagovnimi znamkami.

Tudi svet zabave, kot ga vidi Facebook, je bil leta 2020 drugačen kot prej. Louise Holmes, direktorica za partnerstva v regiji EMEA, je med ključnimi trendi izpostavila video v živo, ki je v času ustavitve javnega življenja zbližal ustvarjalce, podjetja, oboževalce in skupnosti, saj so lahko v živo spremljali virtualne koncerte, se udeleževali kuharskih delavnic, sprehajali po živalskih vrtovih ali pa se celo »udeležili« nedeljske maše s papežem. Po navedbah Holmesove so zabeležili veliko rast predvajanja posnetkov v živo tako na Facebooku kot tudi na Instagramu, pri čemer si je video v živo v povprečju ogledalo več kot 800 milijonov ljudi dnevno.

Drugi trend, ki ga zaznavajo, je, da so kreativne industrije inovativne bolj kot kdaj koli prej. »Nastopajoči in produkcijske hiše so svoje studie hitro spremenili v studie na daljavo, spalnice v prizorišča iz zaodrja in kavče v odre ter pripravili nekaj najbolj intimnih in kreativnih vsebin, kar smo jim bili kdaj priča na naših platformah; od glasbenikov, ki so eksperimentirali z zelenimi zasloni, da so ustvarili učinek nastopa, do javnih osebnosti, ki so uporabljale obogateno in virtualno resničnost, da so oboževalcem omogočile resnično poglobljen vpogled v njihov svet,« je pripovedovala Holmesova. Delati dobro je še en trend, ki ga opažajo tudi na področju zabave. »To je odsevalo v različnih oblikah; od globalnih šovov, ki so se predvajali izključno preko spleta, do neodvisnih pobud javnih osebnosti in ustvarjalcev, ki so gostili dobrodelne koncerte ali predstave, kot je bil na primer koncert Davida Guette.« In še zadnji trend, ki ga je navedla Holmesova: velik porast obsega visokokakovostnih vsebin na njihovih platformah. »Naš vsebinski ekosistem cveti. Od posameznih ustvarjalcev, kot je Gary Barlow, ki je med lockdownom vsak dan pel v živo, do globalnih televiizjskih mrež, kot so BBC, Prosieben v Nemčiji, M6 v Franciji ali MBC na Bližnjem vzhodu.«  Ob tem je navedla podatek, da so nedavno zabeležili pomemben mejnik: njihovo platformo FB Watch vsak mesec obišče 1,25 milijarde ljudi, ki si videoposnetke ogledujejo vsaj minuto. »S tem smo dosegli rekordne stopnje vključenosti ljudi, ki se tudi redno vračajo. Watch je postal njihova načrtna destinacija in kraj, kjer odkrivajo videoposnetke z različnih področij, od dogodkov v živo do televizijskih oddaj, od športa do novic,« je še povedala Holmesova.

Kako naprej?

Naj torej povzamemo, kaj so glede leta 2020 in bližnje prihodnosti novinarjem zaupali predstavniki Facebooka. Zelo očitno se je vedenje potrošnikov močno spremenilo le v v nekaj mesecih, saj je covid-19 popolnoma preoblikoval način, kako živimo, delamo in nakupujemo. Digitalna preobrazba je dobila velik pospešek, saj se močneje zanašamo na spletne storitve, da bi od doma lahko zadovoljili svoje dnevne potrebe. Posledično se podjetja v vse večji meri zatekajo k spletni trgovini in si prizadevajo, da bi na spletu pustila močan odtis. Poslovanje z jasnim namenom oziroma smislom je čedalje bolj pomembno, saj ljudje od podjetij pričakujemo, da bodo poskrbela za dobrobit družbe. In če so se podjetja leta 2020 borila za svoje preživetje, se bodo v letu 2021 trudila, da bodo tudi uspešno poslovala in ne le životarila – in Facebook jim bo pri tem stal ob strani, so novinarjem še zatrdili njegovi predstavniki.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji