bla
Aktualno

»Ne bojte se biti človeški«

S Tjašo Joksimović, YouTuberko in predavateljico na Akademiji UDO, smo se pogavarjali o tem, kako lahko podjetja YouTube uporabijo kot učinkovit komunikacijski kanal.

Na YouTubu lahko kot podjetje uspete – ali pa tudi ne

Ko se odločate, ali bi bil YouTube pravi kanal za določeno podjetje, si je treba po izkušnjah Tjaše Joksimović najprej in predvsem zastaviti naslednjih nekaj vprašanj, in sicer: Kaj je naš cilj in kaj bi si želeli doseči s svojim kanalom na YouTubu? Je to večja prepoznavnost podjetja? Olajšanje poslovanja s posnetki pogostih vprašanj ali načinov uporabe izdelka? Želimo na ta način doseči nove stranke ali vlagatelje? In nato, ali se ti ljudje, ki jih ciljamo, sploh zadržujejo na YouTubu? »No, po vsej verjetnosti se, saj danes že skoraj vsak uporabnik interneta na neki točki v dnevu odpre tudi YouTube, toda ali ti posamezniki, na katere ciljamo, na YouTubu spremljajo informacije, ki naj bi jih mi ponujali? Če smo si odgovorili pritrdilno na ta vprašanja, lahko nadaljujemo z analizo, ali imamo na voljo dovolj sredstev za ustvarjanje in vzdrževanje kanala. Ohranjanje občinstva na YouTubu zahteva praktično štiri do dvanajst dokaj visoko produciranih videoposnetkov mesečno,« poudarja sogovornica. Svetuje tudi, da se vprašate, ali imate v podjetju ljudi in sredstva za produkcijo vsebin in ali bi želeli najeti zunanjega sodelavca, da pokrije vsaj videoprodukcijski del. »Tista podjetja, ki jim uspe premagati te začetne ovire,  imajo nato veliko boljše možnosti visokega pozicioniranja v iskalnikih, tako na YouTubu kot na Googlu, ter neomejene možnosti za rast na YouTubu,« je povedala.  

Ne pozabite na osebno noto

YouTube je v zadnjih letih postal zelo zasičen tudi s korporativnimi videvsebinami, zato je izstopati še toliko večji izziv. V tem pogledu Tjaša Joksimović svetuje,  naprej  dobro in podrobno razdelate strategijo vašega kanala na YouTubu. Razmislite, kaj bi objavljali, za koga in s kakšnim namenom. Kakšen je naš slog? Kaj bo naša edinstvena prednost, v čem se bomo razlikovali od naše konkurence na YouTubu? »Osnovna vprašanja, ki v bistvu niso prav nič nova, vendar izjemno pomembna za gradnjo stabilne osnove kanala. Svetovala bi jim tudi, naj se ne bojijo biti človeški, nepopolni. Pogosto korporativne vsebine postanejo izjemno rigidne in neosebne, ljudje pa si želimo bolj osebni pristop. Delite osebno zgodbo svojega delavca  ali stranke, dodajte osebno anekdoto ali prigodo. Na ta način se lahko razbije monotonost in obdrži pozornost gledalca.« 

Zgled so Telekom Slovenije, EK Water Blocks in Radio 1

Za konec smo sogovornico vprašali še, katera so tri slovenska podjetja, ki s svojim delovanjem najbolj izstopajo na YouTubu. »Vsako leto opazim več slovenskih podjetij, ki se opogumijo za YouTube. Zagotovo bi izpostavila Telekom Slovenije s svojim kanalom NekiNeki, ki je mladim v dveh letih in pol, odkar je kanal aktiven, s privlačno in zabavno vsebino praktično zlezel pod kožo. Ciljali so na demografsko skupino, ki se slabo odziva na klasične oglaševanske akcije in uspeli pridobiti njihovo pozornost.« 

Poleg tega izpostavlja še družbo EK Water Blocks, vodilnega proizvajalca hladilnih sistemov za računalnike s sedežem v Sloveniji. Svojo prisotnost na YouTubu so razširili tudi z lastnim kanalom, ki se po besedah sogovornice lahko pohvali s podrobnimi pregledi njihovih izdelkov, nasveti za sestavljanje in konfiguracijo osebnih računalnikov, preprostimi razlagami industrijskega žargona ter utrinki iz vsakodnevnega poslovanja podjetja.

»Redno objavljanje visoko estetskih videoposnetkov, polnih strokovnega znanja, podanega na sproščen način, ki specifično zanima njihovo ciljno občinstvo, jim je prineslo skupnost na YouTubu, ki komaj čaka, da vidijo, kaj bo naslednji korak podjetja.« 

Radio 1 pa je za sogovornico primer podjetja, ki je svojo primarno dejavnost razširil s pomočjo YouTuba. »Program, ki ga izvajajo na radiu, so razširili in obogatili z videoposnetki potegavščin, šaljivimi videospoti in videoreportažami njihovih dobrodelnih akcij. Iz svojih radijskih voditeljev so ustvarili prave zvezdnike, katerih videi stalno dosegajo preko 20 tisoč ogledov na video.« 

Z izobraževanjem Akademija UDO za zaposlene začnemo 12. oktobra 2021. Predavanja bodo potekala v živo v prostorih Gospodarske zbornice Slovenije v Ljubljani. Prijave že sprejemamo.  S hitro prijavo lahko prihranite del šolnine.

478-88

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

bla
20. 01. 2022

Klemen Peternel, direktor družbe Kalmia, poudarja, da NFT nosi pravo vrednost šele takrat…

bla
17. 01. 2022

Z Martino Wanis in Janom Šlambergerjem, zmagovalcema 6. sezone Štartaj Slovenija, smo se…

teržan
15. 01. 2022

Z Darjo Teržan, izvršno direktorico poslovnega področja Donat v Atlantic Grupi, smo se…

»V marketingu se vse začne in v marketingu se vse konča. Kdor v poslovnem svetu tega danes ne razume, bo imel resne težave, morda ne letos, a v…

Naši avtorji