dutch
Aktualno

Namesto na Cannes Lions z »avtodomom kreativnosti« po Evropi

Odpoved letošnjega festivala Cannes Lions je marsikateremu, ki deluje v kreativni industriji, prekrižala načrte. Tudi Ambasadi nizozemske kreativnosti, ki pa ni vrgla puške v koruzo, temveč se je znašla po svoje – kreativno, seveda.

»What a beautiful country you have, Simona«, so bile prve besede, ki sem jih slišala, ko sem se javila na klic z neznane tuje številke. »Jaz sem, Kyra, se me spomniš iz Cannesa? Na kosilu Epice smo bili lani.«

Kyra Roest, »mama« Ambasade nizozemske kreativnosti, je prišla. In srečanje z njo je bilo, kot vedno, vredno naše pozornosti.

Kupili starinski avtomodom in ga kar doma popolnoma predelali

»Za udeležbo na festivalu Cannes Lions smo že imeli rezervirana določena finančna sredstva, zato smo po njegovi odpovedi začeli razmišljati, kako jih čim bolj smotrno uporabiti na drugačen način. Prišla sem do ideje, da bi kupili starinski avtodom, mu nadeli podobo naše ambasade in se podali na pot po Evropi, kjer bi se v posameznih mestih sestajali s predstavniki kreativnih združenj in blagovnih znamk,« nam je povedala Roestova. Zamisel je seveda izpeljala in se na poti ustavila tudi v Ljubljani, kjer se je srečala (le) z uredništvom MM-a. »Ideja je zelo preprosta. Ker naši mednarodni partnerji ambasade niste mogli obiskati v Cannesu, smo mi prišli k vam,« se nasmehne Roestova.

Poslanstvo Ambasade nizozemske kreativnosti (Embassy of Dutch Creativity) je promocija nizozemske kreativne industrije, ustanovili pa so jo panožni partnerji, med katerimi so združenja oglaševalcev, oblikovalcev, digitalnih agencij fotografov in drugih deležnikov. Ambasada vsako leto na kanski promenadi La Croisette najame svoj košček plaže, kjer gosti različne dogodke ter prireja sestanke in srečanja s svojimi poslovnimi partnerji. Tam jih je pred nekaj leti spoznalo tudi uredništvo MM-a, ki se je udeležilo srečanja članov žirije tekmovanja Epica Awards z uredniškim direktorjem Markom Tungateom na čelu. Dogodek je povezovala prav Kyra Roest, izjemno zavzeta promotorka kreativnih projektov njene dežele. Kotiček kanske plaže je letošnjega junija torej sameval in Roestova se je morala znajti drugače, da bi besedo o nizozemski kreativnosti tudi v nenavadnem letu 2020 ponesla čim dlje.

dutch

Ambasada nizozemske kreativnosti se je vsako leto udeležila festivala Cannes Lions, a jim je pandemija letos prekrižala načrte.

Na dvomesečno potovanje od Hamburga do Barcelone – preko Ljubnega in Ljubljane

Na kreativno pustolovščino se je podala s svojim kužkom in 17-letno nečakinjo, ki njune dogodivščine dnevno dokumentira na blogu in družbenih omrežjih. V Ljubljano sta prišli iz Budimpešte, pred tem pa sta že obiskali Hamburg, Berlin, København, Dunaj in Bratislavo, zdaj pa ju čaka Italija; najprej Benetke za malce sprostitve, nato Milano za sestanke. Načrtujeta vsaj še obisk Munchna, Züricha, Pariza in Barcelone, a je vse odvisno od ukrepov posameznih držav proti širjenju koronavirusa. Njuna pot bo sicer trajala dva meseca; nanjo sta se podali 15. avgusta, povratek v domači Amsterdam pa načrtujeta za 15. oktober. »Sploh nisem vedela, kako lepo pokrajino imate v Sloveniji! Ko sva se iz Madžarske peljali proti vaši državi, sva lahko le občudujoče gledali skozi okno. Šele ko sva prespali v kampu Menina, sva od tamkajšnjih gostiteljev izvedeli, da imate prav vse – od gora do morja,« je pripovedovala Roestova, ki je v smehu tudi priznala, da je Ljubno zamenjala za Ljubljano, zaradi česar sta tudi pristali v Menini. »In kako prijazna je šele Ljubljana! Že kratek sprehod od parkirišča, kjer sva pustili avtodom, do središča mesta, kjer sva se dobili z vami, naju je navdušil,« je naš nacionalni ponos še pobožala Roestova.

kyra

Kyra Roest (levo) je obiskala tudi uredništvo MM-a. Poleg nje sta direktorica Ariana Nina Eror in glavna urednica Simona Kruhar Gaberšček.

Nizozemci imajo kreativnost pač v genih

Roestova je sicer prava zakladnica znanja, ko gre nizozemsko kreativnost. »Nizozemska ima ustvarjalnost že v genskem zapisu. Tudi mladi, ki se drugod po svetu malce otepajo dela v oglaševalskih agencijah, so pri nas še vedno zelo ponosni na dejstvo, da lahko svoj kreativni talent izrazijo v obliki oglaševalskih sporočil.« Ko naš pogovor nanese na vsesplošni skepticizem do oglaševanja in oglaševalcev, ki naj bi izgubili svoj kreativni naboj in zgolj »smetili« okolje, kar jim marsikdo očita, se le nasmehne: »Oh, jaz ljubim našo industrijo. Vsak dan spoznam toliko izjemnih projektov in nadarjenih posameznikov, da se nikoli ne sprašujem, ali sem v pravem poklicu. V to resnično nisem nikoli podvomila.«

kyra

Roestova se je na pot podala s 17-letno nečakinjo, ki o njunih dogodivščinah piše na blogu.

Kreativnost za vse čase, tudi koronske

Na Nizozemskem oglaševalci v času koronakrize niso klestili oglaševalskih proračunov, saj se zavedajo, da morajo tudi v tem obdobju ohranjati visoko raven kreativnosti. Ne nazadnje je to opazno na vsakem koraku (vsaj v nizozemski prestolnici), saj so njihovi oglasi vedno oblikovalsko dovršeni in estetski; prava paša za oči. 

Morda pa ji bo s svojim »kreativnim avtodomom« in postanki po drugih evropskih mestih uspelo tudi tja vnesti »virus kreativnosti«. Nas je s svojim navdušenjem že okužila in če nam bodo razmere naklonjene, bomo slovenskim kreativcem tudi pri Marketing magazinu približali čar te dežele, saj jim vrhunskih marketinških in oglaševalskih strokovnjakov ne manjka.

kyra

V Ljubljano sta prišli iz Budimpešte, njuna naslednja postojanka so Benetke in nato Milano.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji