MMarketinški začetki: Andrej Krajner
Po svojih prvih korakih v marketingu, ki pravzaprav izvirajo iz odnosov z javnostmi, nas je popeljal Andrej Krajner, direktor komuniciranja v NLB.
Gašper Meden
Ko so bili marketing in odnosi z javnostmi dva različna svetova
Andrej Krajner svoje poklicne poti ni začel v marketingu, ampak v odnosih z javnostmi. In to v časih, kot poudarja, ko sta bila to še dva zelo različna svetova. »Konec četrtega letnika fakultete, ko sem zaključeval poletno študentsko delo na Gospodarski zbornici Slovenije, mi je namreč takratni generalni sekretar Združenja delodajalcev Samo Hribar Milič svetoval, naj grem za nekaj mesecev na Pristop, da se naučim kaj novega. Takrat se mi seveda niti sanjalo ni, da se bo 'nekaj mesecev' prelevilo v sedem let in da me bo to katapultiralo v svet, o katerem prej nisem vedel prav ničesar,« se spominja Krajner. Po njegovih ugotovitvah se je panoga odnosov z javnostmi v tem času precej spremenila. Pristop k učinkovitemu načrtovanju in izvajanju aktivnosti mora po njegovem mnenju danes še močneje zasledovati poslovne in predvsem prodajne cilje. »Enako je v marketingu. In to je ena od najpomembnejših lekcij, ki se je morajo zavedati vsi, ki vstopajo v ta svet,« je prepričan.
Zlata leta slovenskih telekomunikacij
Prelomnico na njegovi poslovni poti je pomenilo sodelovanje z Dejanom Turkom, zdajšnjim izvršnim direktorjem in direktorjem trženja nove organizacijske enote skupine A1 Telekom Austria Group Srbija & Slovenija. S Pristopa se je namreč preselil na Simobil, danes A1 Slovenija, kjer je sprva vodil korporativno komuniciranje. To obdobje sogovornik opredeljuje kot zlata leta razcveta telekomunikacijske industrije in fenomenalnih komunikacijskih akcij, ki jih je ustvarjala takratna ekipa Eve Aljančič skupaj z Lunatiki (agencijo Luna TBWA, op, p.). »Vsak dan spremljati, se učiti in stati ob strani takšnemu marketinškemu umu, kot ga ima Dejan, s tako izjemnim radarjem za potrebe strank in z razumevanjem najsodobnejših komunikacijskih trendov, je bila vsekakor neprecenljiva izkušnja, ki sem jo potreboval, da sem lahko v nadaljnji karieri nekako zaobjel celoten spekter marketinško-komunikacijskih aktivnosti,« je povedal Krajner.
Bistvena naloga marketinga ostaja ista
Kot pravi, se njegov pogled na marketing skozi leta ni spreminjal. Čeprav se marketinška stroka z digitalizacijo, novimi orodji, kanali in mediji spreminja tako bliskovito kot le redko katera druga, snovanje in uresničevanje marketinških načrtov pa postaja vse zahtevnejše, je v svojem bistvu naloga marketingarje enaka, kot je bila ves čas. »Razumeti, celo predvideti potrebe in želje strank ter jim učinkovito približati naše storitve oziroma izdelke. Če poleg tega ustvarimo še navdihujoče komunikacijske projekte, ki dosledno povzamejo in poudarijo bistvo blagovne znamke, je to zgolj pika na i,« sklene Krajner.