brewdog
Aktualno

Kako zaj***ti kot profesionalec

James Watt, soustanovitelj britanske pivovarne Brewdog, v štirih točkah pojasni svoj pogled na obravnavanje napak pri vodenju. Nauk: kako se zmotite je precej bolj pomembno, kot pa kolikokrat se zmotite.

Knjigo Jamesa Watta Startup, d.o.o, Manifest drznega podjetništva za 21. stoletje lahko naročite na info@marketingmagazin.si. Cena je 25 EUR (DDV in poštnina všteta).

»Čas ni denar. Je veliko pomembnejši.«

Watt je prepričan, da je vsem vodjem skupno število napak, le da pri tem nekateri uspešno »krmarijo« podjetje, drugi pa ga potopijo. Zanj je hitrost oziroma odzivnost temelj dobrega podjetja. In hitrost ni nikjer tako pomembna, kot je pri zaznavanju napak. Še več, s tega vidika hitrost po njegovem mnenju spreminja pravila igre.

»Sposobnost hitrega prepoznavanja namreč minimalizira kolateralno škodo in vašo ladjo ohranja v pravi smeri. Bolj ko oklevate, težje bo popraviti napako. Postala bo dražja in bolj bo postala del vaše kulture. Hitreje boste prepoznali napake, bolj boste uspešni. Čas ni denar. Je veliko pomembnejši,« poudarja.

Prevzemite odgovornost

Naslednja Wattova predpostavka je, da se bo vaše poslovanje slej ko prej znašlo v tako nemirnih vodah, da si niste niti predstavljali, da bi lahko kdaj tako »zavozili«. In povrhu vsega  je krivda vaša.  Watt v pri tem poudarja pomen popolnega prevzemanja odgovornosti.

»Vsaka napaka je tudi vaša napaka. Vzpostavili ste kulturo, zastavili ste smernice, zaposlili ste ključne ljudi in jim dali navodila za delo. Za vodjo je vsaka napaka v organizaciji neposredna posledica vaših dejanj.« Zvaliti krivdo na kogar koli drugega kot nase preprečuje prepoznavanje resničnih vzrokov napake (torej vas kot vodje) in dejanja, ki bi pomagala do močnejšega poslovanja in kulture. »Voditeljstvo je težko in voditeljstvo je tudi samotarsko, če se zadev lotite na pravi način.«

Pripravite se na bolečino

Za bolečino (kot posledico napake) po mnenju Watta velja enako kot za samo napako. Ne skrivajte se pred njo in jo sprejmite. Tako kot športniki morajo tudi vodje sprejeti bolečino napak, ki jih oddalji od vrha oziroma uspeha. »Vsi se poskušamo izogniti bolečim trenutkom, a najbolj boleči trenutki so pogosto najbolj pomembni. Če želite v življenju početi velike stvari, sprejmite bolečino in se vprašajte, kaj bi lahko storili drugače ali bolje. Ko se soočimo s hudo bolečino, smo pred odločitvijo. Ali bomo izbrali bolečo resnico ali čudovito zablodo. Ali se naučite, kako sprejeti bolečino, ali pa se naučite, kako sprejeti nepomembnost.«

Ukrepajte

Potem ko ste se zmotili, napako zaznali in zanjo prevzeli odgovornost, je čas za ukrepanje. Pri tem Watt opozarja, da ne smemo živeti v iluziji, da bi moral svet funkcionirati drugače kot sicer in da nam zaradi napake ne bo treba spreminjati ničesar. Tam zunaj vas čaka kruta resničnost, ki je tudi najboljša učiteljica. »Napake so priložnost za izboljšave. Posledično morate pograbiti to priložnost in poskrbeti za spremembe. Spremenite strategijo, in spremenite jo hitro. Na ta način lahko napake spremenite v nekaj lepega in katalitičnega.«

Sklep: ne kolikokrat, ampak kako se zmotite

Watt s vojem načinu obravnavanja napak poudarja dve veliki prednosti. Prvič, s takšnim načinom se boste lažje spopadli s tveganji. In drugič, lažje boste živeli z napakami in jih popravljali, kar pomeni hitrejše odločanje. Večina podjetij se po Wattovih opažanjih boji tvegati, so preveč birokratska, njihov proces odločanja pa je okoren. Agilnost in odzivnost pomenita veliko prednost.

»Skoraj vsi glavni gonilniki, ki so popolnoma spremenili naše poslovanje, so nastali na podlagi velike napake. Napake lahko vedno uporabite za izboljšave, s tem pa imate veliko prednost pred drugimi. Ne gre za to, ali se nekdo zmoti. Gre za to, kako se zmoti.«

Zapis je bil prvotno objavljen tukaj.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji