signal
Aktualno

Kaj signalizira priljubljenost Signala?

Trg sporočilnih aplikacij se diferencira in drobi. Eden od »vojnih dobičkarjev« trenutnega dogajanja na družbenih omrežjih je pogovorna aplikacija Signal, ki beleži na milijone novih uporabnikov. Pa bodo ti tam tudi ostali?

Zakaj Signal?

Samo med 5. in 12. januarjem 2021 je Signal zabeležil 17,8 milijona prenosov (konkurenčni Telegram pa 15,7 milijona). Postal je ena od največkrat prenesenih aplikacij v trgovinah z aplikacijami App Store in Google Play. Priljubljenost aplikacije, katere največja konkurenčna prednost so šifrirana sporočila oziroma zasebnost in s tem nedostopnost za neželene »opazovalce«, kot so oglaševalci ali vlade, je po mnenju številnih najbolj jasen pokazatelj vedno večjega zavedanja in še bolj zaskrbljenosti nad (ne)varovanjem osebnih podatkov. Poleg tega je Signal za razliko od večjih tekmecev med pogovornimi aplikacijami neodvisno podjetje, ki sta ga leta 2018 ustanovila nekdanji Twitterjev uslužbenec Moxie Marlinspike in ustanovitelj WhatsAppa Brian Acton. Pod njunim vodstvom aplikacijo razvija družba The Signal Foundation (prav ste prebrali, gre za fundacijo).

Signal gor, WhatsApp dol

Ogromen dodaten zagon pri povečanju števila novih uporabnikov je Signal dobil na račun WhatsAppa oziroma deljenja njegovih podatkov z »očetom« Facebookom. Natančneje, WhatsApp, ki uporabnikom sicer prav tako zagotavlja šifirirana sporočila, je svoje uporabnike obvestil o drugačnih pravilih uporabe in zasebnosti ter z njo povezanim deljenjem uporabniških podatkov z matičnim podjetjem (gre za podatke, kako in kdaj nekdo uporablja aplikacijo in IP-naslove). Veliko uporabnikov je to zmedlo, številne zelo razjezilo in razočaralo. No, to še niso najslabše novice zanje – WhatsApp nekatere podatke s Facebookom deli že od leta 2016. Blamažo je WhatsApp poskušal omiliti s sporočilom za javnost, v katerem zagotavljajo, da se »ni nič spremenilo«.

Za splikacijo Signal se je veliko ljudi odločilo po izgredih v Washingtonu 6. januarja letos in po »izključitvi« Donalda Trumpa iz večine družbenih omrežij. Zabeležili so toliko novih namestitev, da so uporabniki tisti vikend lahko po več dni čakali na registracijsko kodo. »Trenutno beležimo rekordno število prenosov po svetu,« so 9. januarja 2021 zapisali pri Signalu. V svojih tvitih so ga med drugim podprli Elon Musk (Tesla), Jack Dorsey (Twitter) in celo žvižgač Edward Snowden. Signal je dobil celo toliko vsesplošne pozornosti, da se je vrednost delnice majhnega teksaškega tehnološkega podjetja Signal Advance (nepovezanega z aplikacijo Signal) povečala za 6000 odstotkov.

V luči selitve narodov na Signal pa poglejmo malce v prihodnost – ali lahko Signal obdrži tolikšno število novih uporabnikov?

Stiki na aplikaciji so tisti, ki pretehtajo

Ali se bo število uporabnikov Signala obdržalo, po besedah Maka Kordića, direktorja agencije CNJ digital, nima toliko povezave s samo platformo kot s tem, ali bodo ti »novi« uporabniki uspeli prepričati krog okoli sebe, da se premaknejo na tja. »Moje mnenje je, da so vse pogovorne aplikacije med seboj zelo podobne, majhne razlike ne igrajo velike vloge za povprečnega uporabnika, temveč dejstvo, koga ima on tam. Po navadi so skupine, ki jih imamo s prijatelji in družino tiste, ki pretehtajo, ali bomo platformo obdržali ali ne,« ugotavlja Kordić. Napovedi, ali se bo Signal »obdržal«, zato še ne želi podati. »WhatsApp je namreč daleč močnejši in bolj razširjen, po drugi strani pa je val zavedanja o varnosti osebnih podatkov zelo močan, in če kdaj, se lahko zdaj točka preloma iz »mainstream« govornih aplikacij premakne na Signal in podobne platforme.«

V večini primerov bodo vsi pač imeli še eno pogovorno aplikacijo več

Signal je bil po opažanjih Jerneja Špendeta, samostojnega digitalnega stratega, slabše pripravljen na tako bliskovito migracijo, kot npr. Telegram, in je s sesutjem na številne nove uporabnike mogoče naredil slab prvi vtis. A kot poudarja, se jih je v resnici kar nekaj hkrati preselilo na več platform. »Ne zgolj zato, da bi jih preizkusili, temveč kot jata, kjer se člani selijo tja, kamor se selijo njihovi stiki. Določen del uporabnikov morda ne bo nikoli postal zares aktiven, pri drugih bo kot primarna prevladala neka druga platforma, v večini primerov pa bodo vsi pač imeli še eno pogovorno aplikacijo več,« ugotavlja. Kako se bo število uporabnikov povečevalo v prihodnosti, sam sicer težko napove. Opozarja, da je tudi Whatsapp imel na začetku, kot trenutno Signal, status nekakšne alternativne aplikacije, ki skrbi za zasebnost svojih uporabnikov... dokler je Facebook ni kupil. »A bolj kot to je zanimivo kako je bila ravno precej pričakovana prelomljena obljuba Whatsappa in Facebooka, v kombinaciji z nizem družbeno-političnih dogodkov in debat o moči t.i. Big techa, kaplja čez rob za tako znatno število uporabnikov... ki sicer še najprej delijo ogromno svojih podatkov s tem spletnim velikanom (Facebook piksli in vtičniki na spletnih mestih, Instagram, etc), a so tu postavili mejo,« je povedal Špende.

Naslovnica 477

Naroči se na MM in prihrani do 30%!

Intervju

petra grosman
06. 03. 2021

Petra Grosman je že deset let ena od najpomembnejših članic ekipe, ki organizira svetovni…

Ko spremljaš to uspešno zgodbo od samih začetkov, ko si priča dejstvu, da je mogoče iz neprepoznavnega športa narediti privlačen šport s trumo…

lesnina
03. 03. 2021

Po mnenju številnih sta Lesnina in Futura DDB v teh dneh predstavili resnega tekmeca za…

Nastopajoči so absolutno dodana vrednost tega oglasa. Še zdaj ne morem verjeti, da smo imeli takšno srečo.

MITO MIHELIC
27. 02. 2021

Oblikovalski strateg Mito Mihelič se pri svojem delu v največji meri posveča razumevanju…

»Ni vam treba biti oblikovalec, da v podjetje uvajate design thinking; morda celo bolje, če niste. Oblikovalci so najslabši možni design thinkerji,…

Naši avtorji