bla
Aktualno

Kaj prevzem The Athletica pomeni za evropske ljubitelje športa

V medijskem svetu odmeva prevzem športnega portala The Athletic, ki je v Evropi priljubljen predvsem med ljubitelji nogometa. Medijski velikan The New York Times ga je kupil za več kot pol milijarde dolarjev oziroma 483 milijonov evrov.

Ko vojna napoved časopisom postane ... časopis

Pred slabim tednom je The New York Times (NYT) v sporočilu za javnost napovedal prevzem športnega portala The Athletic. Portal s sedežem v ameriškem San Franciscu si je v šestih letih delovanja na zelo konkurenčnem področju športnih vsebin pridobil zavidljivo veliko število sledilcev, a kupnina je bila na začudenje številnih zelo visoka. »The New York Times si želi več naročnikov. The Athletic ima veliko naročnikov, ampak izgublja denar,« so prevzem in višino kupnine komentirali na tehnološkem portalu Recode.

Prevzem postane še bolj zanimiv, če upoštevamo izjavo ustanovitelja The Athletica Alexa Matherja, ki je prav za The New York Times samozavestno napovedal, da je njihov cilj »zamenjati vsako časopisno športno sekcijo«. »Bdeli bomo nad vsakim lokalnim časopisom in jih pustili krvaveti, dokler ne bomo edini obstali,« je povedal.

Bitka za evropske kupce

Na prvi pogled je po mnenju Jureta Gostiše, direktorja digitalnega razvoja pri Časniku Finance in vodje podatkovne analitike v švedski medijski skupini Bonnier, kupnina za medijsko podjetje, ki še nikoli ni poslovalo z dobičkom in trenutno posluje s skoraj 50 milijoni evrov izgube letno, nerazumno visoka. »Vendar pa NYT stavi na naročniške prihodke, to pa je dolgoročen posel. S prevzemom The Athletica pridobivajo dostop do novih kupcev, ki jim ni tuje plačevanje naročnine za digitalni medijski produkt in hkrati večinoma še niso naročeni na produkte NYT. Še večja priložnost je v združevanju produktov v skupni paket in posledičnem dvigu cene za paket NYT.«

Glavni razlog za nedobičkonosnost The Athletica je po besedah Gostiše v njihovih velikih naložbah v vsebine, v lokalne novinarske ekipe. S tem so močna konkurenca lokalnim medijem v ZDA, katerih pomembna prednost pred nacionalnimi je bilo prav pokrivanje lokalnega športa. »Odločitev, ali biti naročen na lokalni časopis ali pa se naročiti raje na nacionalni oziroma globalni NYT, ki pa podrobno pokriva tudi lokalni šport, je tako vse bolj v prid slednjemu. Kako to vpliva na medije pri nas oziroma vsaj na medije v Evropi? NYT in The Athletic sta (preko nogometa) oba z eno nogo že v Evropi in ciljata na angleško govoreče bralce. Tako da bitka za kupce in predvsem njihovo pozornost že poteka,« opaža.

Kot še bolj zanimiv vidik Gostiša poudarja dejstvo, da gre za prevzem oziroma investicijo v medij, katerega poslovni model temelji na naročninah. Preteklo desetletje je bilo predvsem v znamenju prevzemov in naložb v medije, ki temeljijo na prihodkih iz oglaševanja, za kar pa potrebujejo velik doseg in vsebino (kričeče naslove), ki se dobro deli preko družbenih omrežij. »Prilagajanje temu modelu je negativno vplivalo na kakovost vsebin in je močno zamajalo verodostojnost medijev in zaupanje vanje. Če je prevzem The Athletica znak, da bo v naslednji dekadi več vlaganj v medije, ki prodajajo naročnine s produkcijo kakovostnih vsebin, bo medijska krajina čez 10 let boljša kot danes.«  

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji