labello
Aktualno

Iz novega MM: Labello poljublja ustnice že 111 let

Labello je najbolje prodajan izdelek za nego ustnic na svetu, letos pa praznuje že 111. obletnico. Več kot stoletje je torej že minilo, odkar je podjetje Beiersdorf na tržišče poslalo balzam za ustnice, ki so ga vzljubili uporabniki po vsem svetu.

Podjetje Beiersdorf je leta 1882 ustanovil farmacevt Paul Carl Beiersdorf v Hamburgu, osem let pozneje pa ga je prodal Oscarju Troplowitzu, nemškemu farmacevtu in poslovnežu. Kdo ve, ali bi podjetje čakala tako uspešna prihodnost, če ne bi bil dr. Troplowitz marketinško izjemno dobro podkovan. Prepričan je bil namreč, da morajo biti izdelki, ki jih prodaja, oznamčeni, saj bodo tako potrošniki imeli občutek, da so resnično kakovostni. Idejo za Labello je dobil kar sam dr. Troplowitz, ki si je zamislil negovalni izdelek, prvotno poimenovan »pomada za ustnice«. To je bilo leta 1902, sedem let pozneje pa so predstavili prvo različico Labella. Ime je izdelek dobil iz skovanke latinskih besed labium (ustnice) in bellus (lepe) in prav to je bil »cilj« Labella – da svojim uporabnikom zagotovi lepe ustnice.

Majhna embalaža, velik učinek

Izdelek je hitro pritegnil pozornost kupcev, ker se je razlikoval od podobnih, ki so bili takrat na tržišču. Labello ni bilo revolucionarno le zaradi svoje negovalne formule, ampak tudi zaradi embalaže. Drugi balzami za ustnice so bili naprodaj tako, da so trgovci od velikega kosa preprosto odrezali manjši kos in ga zavili v folijo. Labello so najprej prodajali v kositrnih škatlicah, kmalu pa so uvedli inovativno embalažo z drsnim ohišjem – in to že dolgo prej, preden so na ta način začeli izdelovati rdečila za ustnice. Leta 1922 je kositer zamenjal aluminij; to pa je bilo tudi leto, ko se je klasičnemu belemu balzamu prvič pridružila obarvana (rdeča) različica.

labello1

Izdelek je bil najprej naprodaj v Nemčiji, Švici in na Avstro-Ogrskem, po uspehu na teh trgih pa so ga pet let pozneje predstavili tudi v drugih evropskih državah – na Danskem, v Veliki Britaniji in na Nizozemskem. Leta 1935 je bil na voljo že v 30-ih državah vsega sveta in njegovi priljubljenosti ni mogel oporekati več nihče.

Prvi oglas že leta 1910

Že leta 1910 so Labello tudi prvič predstavili v oglasu – ob fotografiji lepe gospodične je bil napis, ki je obljubljal, da bodo z uporabo Labella ustnice postale nežne in rožnate. V naslednjih letih oziroma desetletjih so v oglasih poudarjali predvsem to, da je Labello negovalni in ne dekorativni izdelek – torej, da gre za balzam in ne za šminko. Prav tako so v oglasih jasno dali vedeti, da izdelek ni namenjen le ženskam, ampak tudi močnejšemu spolu.

labello2

Leta 1953 so v zgodovini znamke zabeležili še en pomemben mejnik – aluminijasto embalažo je zamenjala plastična, zaradi česar je izdelek postal bolj barvit in na videz sodobnejši, leta 1963 pa je embalažo, kjer si balzam moral s prstom potisniti iz tulca, zamenjalo vrtljivo ohišje, kakršnega poznamo še danes. Še deset let je minilo do naslednjega velikega koraka – leta 1973 so namreč javnosti izdelek prvič predstavili v klasični modri embalaži, na katerega verjetno najprej pomisli večina ljudi, ko sliši besedo Labello. Do danes so prodali več milijard kosov tega izdelka.

labello3

Novi izdelki si sledijo drug za drugim

V Beiersdorfu tudi v naslednjih desetletjih niso počivali, ampak so nabor izdelkov nenehno širili. Najprej so predstavili kolekcijo Labello Med, ki je bila namenjena uporabnikom z občutljivimi ustnicami, izdelek pa je že vseboval tudi zaščito pred škodljivimi sončnimi žarki. Na to, da je treba ustnice zaščititi, so opozorili tudi z izdelkom Labello Sun, ki so ga predstavili leta 1979, sledili so kamilica Labello, pa Labello Rosé – rožnati Labello, ki so ga vzljubile predvsem deklice. 

labello4

Pomislili so tudi na aktivnejše uporabnike, ki so jim namenili izdelka Labello Sport in Labello UV Alpin; za tiste, ki potrebujejo več vlažilne nege, pa so predstavili Labello LipBalance, ki je bil tudi prvi Labello v tubici.

Na novo tisočletje so se pripravili s številnimi novimi izdelki. Leta 1999 so predstavili kar 17 balzamov z različnimi sadnimi okusi, od tropskega do češnje, jagode, lubenice, pasijonke in drugih sadežev. Korak v smeri dekorativne kozmetike so naredili z izdelkoma Pearl & Shine ter Care Gloss and Shine, ki sta pritegnila predvsem mlajše uporabnice. Vse nove izdelke so pospremili z oglasi, ki so igrivi in pozitivni, saj želijo poudariti, da so v življenju pomembni drobni trenutki, ki te nasmejijo in zaradi katerih čutiš hvaležnost.

labello5

Labello – stoletnik

Leta 2009 je blagovna znamka dopolnila sto let in ob tej priložnosti so svojim uporabnikom sporočali: »Labello je več kot le blagovna znamka. Labello je sto let izkušenj ter obljuba lepih in negovanih ustnic.« Ob jubileju so poudarili, da v širokem naboru izdelkov prav vsak lahko najde pravega zase ter ponosno povedali, da je Labello najbolje prodajan izdelek za nego ustnic na svetu. Za stoti rojstni dan je Labello Classic dobil novo preobleko s srebrnimi dodatki in zapeljivimi viticami. Pripravili so tudi številne promocijske aktivnosti ter predstavili jubilejni slogan »Še naprej se poljubljajte« (»Keep on kissing«).

Zadnje desetletje je prav tako prineslo številne novosti, na primer novo kolekcijo Vitamin Shake ter izdelka Labellino in maslo za ustnice v različnih okusih.

labello maslo

Zvesti svojim vrednotam

Ob vsem tem v Beiersdorfu ves čas ostajajo zvesti svojim vrednotam. Ena od njih je skrb za ustnice, saj želijo svojim uporabnikom zagotavljati vrhunsko nego. Druga je, da so njihovi izdelki čim bolj naravni. Večina sestavin, ki jih uporabljajo, je naravnih ali naravno pridobljenih. V Labellu Original je več kot 96 % sestavin naravnega izvora; med njimi so ricinusovo, jojobino in avokadovo olje ter čebelji vosek.

Vse svoje dobavitelje skrbno izbirajo in spremljajo, da zagotovijo ohranjanje standardov glede visoke kakovosti, čistosti, varnosti oskrbe, delovnih pogojev in varstva okolja. »Vendar tudi tu ne počivamo: v partnerstvu z dobavitelji smo zavezani k nenehnemu optimiziranju formul in trajnostne embalaže z uporabo najnovejših ugotovitev in tehničnih izboljšav,« so med drugim zapisali na svoji spletni strani.

Slovenke imajo raje nežnejše odtenke

Anita Bogataj Melihen, področna vodja blagovne znamke Labello, pravi, da je po njenih informacijah Labello v Sloveniji prisoten že skoraj petdeset let, vendar so ga takrat po licenci izdelovali v tovarni Pliva Zagreb. Slovenski Beiersdorf ga je prevzel v trženje leta 1996, zdaj pa je proizvodnja v Nemčiji.

»Labello je v Sloveniji pogosto sinonim za balzam za ustnice. Velikokrat zasledim potrošnice, ki se na forumih pogovarjajo o novih 'labelih', pa v bistvu mislijo na balzame različnih blagovnih znamk. Je pa Labello zagotovo zelo dobro sprejet med slovensko javnostjo, saj smo številka ena v negi ustnic že ves čas poslovanja. Kot zanimivost naj povem, da v Sloveniji po prodajnih podatkih zelo visoko kotira balzam Labello Pearly Shine – to je balzam s srebrno-roza leskom, ki mu pravimo princess look. Na splošno imajo Slovenke raje nežnejše odtenke. Na Hrvaškem pa je recimo bolj priljubljen balzam Labello češnja, ki ima rdeč lesk. Klasični balzam Labello Original pa je še vedno nesporni zmagovalec v vseh državah in je na trgu že 111 let po skoraj identični formuli,« pravi Anita Bogataj Melihen.

labello6

Kratka, »sočna« sporočila z zanimivo sliko so najučinkovitejša

Za MM je povedala, da oglaševanje za Labello sicer snuje centrala v Hamburgu, nato pa lokalno prilagajajo oglase potrebam slovenskih potrošnikov, še bolj pa se lokalnemu občinstvu približujejo s posebnimi lokalnimi dogodki in na družbenih omrežjih. »Ta so se izkazala kot odličen medij komuniciranja z mladimi, pa tudi z generacijo X. Kratka, 'sočna' sporočilca z zanimivo sliko delujejo bolj učinkovito kot na primer nekateri tiskani oglasi, hkrati pa je viden takojšen odziv potrošnikov. Tudi nam v marketingu zelo koristi, da dobimo takojšnjo informacijo v obliki komentarjev s strani potrošnikov, kateri izdelek jim je všeč in zakaj. Zgodilo se je že, da smo glede na njihov odziv tudi že spremenili kreativno rešitev oglaševalske akcije, če so potrošniki zaznali še kakšno drugo bistveno prednost izdelka, ki je mi nismo videli ali izpostavili. Tako imenovani social listening, 'poslušanje' uporabnikov na družbenih omrežjih, je v današnjem marketingu zelo pomembno in za znamko Labello lahko velikokrat že na podlagi prvih komentarjev ocenimo približno nakupno namero. Redkokateri medij ponuja tako hiter odziv s strani potrošnikov in dvosmerno komunikacijo, zato ga mi v marketingu še posebej cenimo,« pravi sogovornica.

Dodaja, da je v Sloveniji sicer še vedno najučinkovitejše televizijsko oglaševanje, in sicer zaradi velikega dosega, v zadnjih letih pa še v kombinaciji z digitalnim oglaševanjem, predvsem zaradi dosega mlajše ciljne skupine. »Labello je zelo hvaležna znamka za oglaševanje v družbenih medijih, saj je pri potrošnikih zelo priljubljena in vedno dosega najboljše organske dosege ter največje število všečkov, komentarjev in delitev,« zaključi.

labello111

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji