inorbit
Aktualno

inOrbit: Predvidljive prihodnosti ni več

Bolj ko se svet povezuje, manj je predvidljiv. Zato bomo morali ljudje, ne samo tisti, ki delujemo v (digitalnem) marketingu, postati še bolj agilni, da bomo lahko ostali v koraku s časom.

Poleg tega se bomo morali še v večji meri posvečati osebnostni rasti, saj nas to ne nazadnje ločuje od umetne inteligence.

To je nekaj spoznanj s konference o digitalnem marketingu inOrbit, ki jo je digitalna agencija Red Orbit organizirala že sedmič, tudi tokrat v portoroškem hotelu Bernardin. Dvodnevni mednarodni dogodek je na slovensko obalo privabil preko 400 udeležencev iz več kot 20-ih držav, ki niso pridobili novih znanj zgolj s področja digitalnega marketinga, temveč so se lahko poučili tudi o novodobnem voditeljstvu, psihologiji potrošnikov in osebnostni rasti. Andraž Štalec, direktor Red Orbita in idejni vodja inOrbita, po končani konferenci ni skrival navdušenja: »Dobivam veliko pohval in navdušenih komentarjev obiskovalcev. Vesel sem, da se ljudje, med katerimi je čedalje več tujcev, radi vračajo na inOrbit.«

Na vprašanje MM-a, katera ključna spoznanja konference so se njega osebno najbolj dotaknila, odgovarja, da sta to predvsem dve. »Kot je v svojem zaključnem predavanju povedal Aaron Ross (britanski prodajni svetovalec, avtor in govorec, op. p.), predvidljive prihodnosti ni več. Bolj ko se svet povezuje, bolj je tehnologija dostopna ljudem. Na svetu je toliko impulzov, da preprosto ne moremo nič več predvideti z gotovostjo. To pomeni, da bomo vsi, ne samo mi, ki delujemo v digitalnem marketingu, morali postati še bolj agilni. Pripravljeni moramo biti na to, da izjemno hitro zamenjamo smer,« pravi.

Ko te lovi tiger, ne moreš biti ustvarjalen

Drugo spoznanje pa se dotika osebnostne rasti, čemur so se posvetili govorci prvega dne konference. »Za rast vsakega posameznika in podjetja je ključno zaupanje. Iz zaupanja izhaja vse, od tega, kako bomo vodje, lastniki in direktorji, vodili podjetje, do tega, kako se bodo ljudje v podjetju razvijali. Zaupanje vam omogoča, da začnete živeti v polnosti in se ne počutite, kot da ste v stalnem krču. Eden od govorcev je citiral Elona Muska, da nihče ne more ustvarjati nečesa novega, ko ga lovi tiger. Ko se boriš za preživetje in si v krču, ne moreš iskati novih poti. Šele ko se počutiš svobodnega in v podjetju uživaš zaupanje, dobiš energijo za ustvarjanje nečesa novega,« povzema Andraž Štalec in dodaja, da so prav govorci, ki so govorili o voditeljstvu, osebnostni rasti in čuječnosti, poželi največje navdušenje obiskovalcev.

Kupci so junaki vaše zgodbe

Drugi dan konference so na glavnem odru kraljevale predvsem ženske (pohvale organizatorjem!), ki so se posvetile različnim vidikom sodobnega (digitalnega) poslovanja. Prva je na oder stopila Lohi Omo-Ezomo, Nigerijka, ki je svojo domovino pred petimi leti zamenjala za Slovenijo in se že med študijem na IEDC – Poslovni šoli Bled zaposlila v slovenskem IT-podjetju Comtrade 360, kjer je višja vodja marketinga in strateškega poslovnega razvoja. Kot nam je zaupala v poznejšem pogovoru (intervju z izjemno zanimivo sogovornico si boste lahko prebrali v naslednji številki MM-a), je že na začetku morala vzpostaviti most med marketingom in inženirji, ki v marketingu vidijo zgolj strošek ne pa naložbo. Podobno kot se je sama lotila vzpostavljanja čustvenih vezi s svojimi IT-sodelavci, lahko storimo tudi s svojimi kupci, pravi Lohi Omo-Ezomo, ki se je v svojem prispevku posvetila čustvenemu nakupovanju s pripadnostjo (angl. emotional buy in). To pomeni vključevati vaše ciljne skupine in jih pripraviti do tega, da se dolgoročno zavežejo vaši blagovni znamki, ker si to želijo.

Kako sprejemati dobre tehnološke odločitve v marketingu?

Temu izjemno pomembnemu vprašanju se je posvetila Tamsin Fox-Davies, ki je v španski digitalni agenciji System Seed, specializirani za družbeno odgovorne akcije, odgovorna za rast. Če ne boste sprejemali ustreznih tehnoloških odločitev, boste namreč zapravljali čas in denar, ne bo vam uspelo doseči zastavljenih ciljev, poleg tega pa si boste nakopali tehnološki dolg, ki je posledica napačnih preteklih odločitev, pravi Fox-Daviesova. Ko se odločate za uporabo ustreznih tehnoloških orodij, morate po njenih besedah upoštevati tri elemente. To so poslovni cilji (ali vam tehnologija dejansko pomaga pri tem, kar si želite doseči), skalabilnost in prilagodljivost (ali so združljivi z drugimi orodji, ki jih imate) in prijaznost do razpoložljivega proračuna (kako hitro boste lahko povrnili naložbo).

Kako zasnovati odlično spletno stran?

Vsem, ki snujete besedila za spletne strani in skrbite za njihovo optimizacijo, toplo priporočamo, da si preberete prispevke, ki jih na svoji spletni strani objavlja Gill Andrews, še bolj pa vam bo koristilo, če si boste prebrali njeno knjigo Making Your Website Work: 100 Copy & Design Tweaks for Smart Business Owners (Kako ustvariti odlično spletno stran: 100 trikov za boljša besedila in oblikovanje, namenjenih pametnim lastnikom podjetij). Udeležencem inOrbita je v izjemno poučnem predavanju povedala, kaj naj počnejo in česa ne, če želijo obiskovalce privabiti na svojo spletno stran in jih tam tudi zadržati. »Vaše potencialne stranke natanko vedo, kakšnih končnih rezultatov si želijo, ne vedo pa, kako naj pridejo do tja. Ne želijo tvegati in težko ocenijo, ali ste verodostojni ali ne, zato jim morate pomagati pri tem. Poskrbite, da bo iz vaše spletne strani že na prvi pogled razvidno, kakšno vrednost jim nudite, informacije pa jim morate podajati na jasen način,« pravi Gill Andrews.

Najbolj pereči izzivi marketinga

Maria Bocheva, strokovnjakinja za medijsko učinkovitost v družbi Google iz Dublina, se je v nadaljevanju posvetila izzivom, s katerimi se marketingarji soočajo pri merjenju svojih medijskih aktivnosti. Prvi je usklajenost marketinških s poslovnimi cilji (ali govorimo isti jezik?), drugi je integracija podatkov (ali imamo vse potrebne podatke, da lahko odgovorimo na vsa vprašanja, ki se nam porajajo?), sledi hitro spreminjajoče se okolje (ali se znamo odzvati na to?), četrti izziv pa je dokazovanje učinkov (ali se marketinška prizadevanja odražajo tudi s finančnega vidika?).

Daljše poročilo o inOrbitu si boste lahko prebrali v aprilski številki MM-a, ki izide konec marca.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji