milton glaser
Aktualno

I ❤ Milton Glaser – 10 let let pozneje

Z enim največjih grafičnih oblikovalcev vseh časov smo se pred desetletjem pogovarjali tudi v MM-ovi prilogi MMKreativ. Glaser je bil preprosto Glaser: skromen, duhovit in predvsem brez dlake na jeziku.

Če v delu uživaš, boš večno mlad

Včeraj smo objavili prispevek o nedavno preminuli oblikovalski Miltonu Glaserju, kjer sta se mu poklonila tudi slovenska oblikovalca Mitja Bokun in Tomato Košir. Oba sta ga imela namreč priložnost in čast spoznati tudi osebno. Spoznali pa smo ga tudi v MM-u in ga predstavili našim bralcem. Oktobra leta 2010 se je takratna urednica revije MM kreativ Anja Hren z Miltonom Glaserjem pogovarjala, ko se je po enomesečnem dopustu spet vrnil v svoj studio na Manhattnu.

Do intervjuja z Glaserjem ji je uspelo priti prek njegovega dobrega prijatelja, oblikovalca Mirka Ilića. »To je bil gotovo eden mojih najpomembnejših intervjujev in ko se je Milton pojavil pred kamero na Skypu se mi je zatresel glas. S svojimi duhovitimi in iskrivimi izjavami me je sprostil in intervju imam res v lepem spominu,« se spominja. Nekaj let kasneje ga je imela priložnost spoznati tudi v živo, ko ga je obiskala v njegovem studiu v New Yorku. »Takrat se je že približeval devetdesetim, a je še vedno vsak dan prišel na delo. Spomnim se, da je rekel, da bo delal do zadnjega dne in da te delo, če v njem resnično uživaš, dela večno mladega.«

O odraščanju in oblikovanju:

»Pri petih letih sem se odločil, da bom v življenju ustvarjal. Spomnim se, da sem videl bratranca narisati konja na papirnato vrečko. V tistem trenutku sem se odločil, da bom življenje posvetil ustvarjanju različnih stvari. Čeprav takrat seveda še nisem vedel, kaj je grafično oblikovanje

O tem, kako je naletel na poklic grafičnega oblikovalca:

»Pravaprav niti ne vem. Začel sem hoditi v šolo in veliko risal. Šel sem v srednjo šolo, kjer sem izvedel, da da obstaja poklic grafičnega oblikovalca in da se od tega da živeti. Pa sem si rekel, da bom poskusil

O svojem slogu:

»Joj, zdi se mi, da je to razprava za celo življenje. To je težko opisati v nekaj stavkih. Predvsem rad zadeve pogledam in ustvarjam iz različnih zornih kotov. Rad spreminjam in nadgrajujem. Navdušuje me to, da se vedno, ko kaj novega ustvarim, tudi kaj naučim.  Tisto, kar je pri grafičnem oblikovanju najbolj vznemirljivo, je to, da z vsakim novim delom raste tudu ustvarjalčevo razumevanje sveta

O tem, kaj je pri njegovem delu najbolj vznemirljivo:

»Delo samo

O svojem najljubšem projektu:

»To je težko reči. Za sabo imam tisoče projektov. Morda je danes to delo, ki ga ustvarjam v tem trenutku, jutri pa mi ne bo več tako zelo všeč. Rad imam dejstvo, da lahko dela, ki sem jih ustvaril, pustim za seboj, da mi ni treba več razmišljati o njih. Zato verjetno tudi nikdar ne razmišljam o tem, katero je moje najljubše. Gledam naprej.«

O (ne)občudovanju blagovnih znamk

»Sovražim razprave, povezane z blagovnimi znamkami. Sovražim blagovne znamke. Ne maram koncepta znamčenja in marketinga. Ne maram, da ljudje odločajo o tem, kaj je pomembno na svetu

O svoji ljubezni do New Yorka

»Tu sem se rodil, tu živim, New York je moje življenje, je moj dom, imam ga v krvi. Zato sem tudi toliko ustvaril zanj. Navdihuje me.«

Njegovo sporočilo mladim:

»Vedno jim pravim, naj bodo pozorni, naj ločujejo med tem kaj je resnično in kaj so zgolj vnaprejšnja prepričanja, ki jih imajo o stvareh. Pravim jim, naj si oblikujejo svoje lastno mnenje.«

Intervju

dali
24. 07. 2020

Dali Bungič je del agencije Luna že dve tretjini njenega obstoja. V njej je začela kot…

Ozrli smo se na doslej prehojeno pot Lune, se dotaknili tako njenih vzponov kot tudi padcev in se posvetili tudi odnosu med »čustvi in številkami«,…

Maja Čander
10. 07. 2020

Maja Čander se je po dolgih letih novinarske kariere podala na samostojno pot in…

Petčlanska ekipa agencije v prvi vrsti stavi na kakovostne vsebine, ki jih zagotavlja preplet njihovih raznolikih znanj, veščin in izkušenj.

emir mušić
03. 07. 2020

O tem, kako so se pri Šport TV-ju odzvali na krizne razmere in njihovih programskih…

Športne televizije smo bile med najbolj prizadetimi dejavnostmi, saj je bila naša osnovna dejavnost, t. i. core business, prekinjena praktično po…

Naši avtorji