podkasti3
Aktualno

Bodo podkasti politikov uspešni? Ne!

Politiki so se po družbenih medijih lotili še priljubljenih podkastov. Bodo gledani oz. poslušani? Bodo politiki zaradi njih bolj priljubljeni? Ne.

Politiki, vsaj večina, z družbenimi omrežji in zdaj podkasti (oblika družbenih omrežij) vedno znova dokazuje, da novih oblik komuniciranja ne razume. Edina svetla izjema je Borut Pahor, kralj Instagrama, ki je družbene medije hitro usvojil in jih predvsem začel uporabljati tako kot to počnejo resni zvezdniki. Instagrama ni uporabljal za širitev političnih vsebin in idej, ampak za osebno promocijo, osebno sporočilo: sem tak kot vi, samo na neki začasni funkciji.

Tudi podkasta se je na povabilo Metropolitana lotil šele po izteku mandata. Preko pogovorov z izbranimi gosti sporoča: to so ljudje, ki nam lahko nekaj sporočijo, povedo, predlagajo. Podkasti predsednice in – še bolj bizarno – vlade so namenjeni samopromociji, kričijo: imejte me radi, zakaj me ne marate, zakaj nismo priljubljeni kot Pahor, Aljoša Bagola (predsednik vlade naj bi se z njim pred kratkim srečal in od njega pričakoval instantno rešitev za padajočo podporo javnosti) ali Luka Dončić.

Vsi trije omenjeni so za priljubljenost in sledilce garali desetletja. Bili so odgovorni, marljivi, vztrajni. Ljudje so jih prepoznali kot potencialne in zanesljive ljudi, ki jim predstavljajo nove ideje, način življenja, vsebino ... Na volitvah lahko na glasove  računa nekdo, ki je na družbenih omrežjih resno in redno prisoten leta pred politično kariero, ne more pa na družbenih omrežjih postati priljubljen nekdo, ki se jih je lotil po izvolitvi na določen položaj. Število prejetih glasov na volitvah niso sledilci in všečki na družbenih omrežjih.

Zakaj sploh?

Zakaj so podkasti sploh postali zanimivi za sledilce? Ker so skladni z duhom časa. Dosegljivi so kadar koli, kjer koli (med tekom, vožnjo ...), komur koli (načeloma so brezplačni). Zato, ker določen krog ljudi zelo zanimajo določeni ljudje in posamezniki, zato, ker hočejo o njih vedeti veliko več, kot lahko o njih izvedo preko klasičnih medijev in omejenih formatov the medijev. O posamezniku je skoraj nemogoče veliko izvedeti v 30-minutnem intervjuju na televiziji. Šele če sogovornika »mučiš« na primer tri ure, se bo »izdal«, sprostil, povedal stvari tako, kot so.

Joe Rogan je morda najbolj znan podkaster. V medijski prostor je vnesel številne novosti, predvsem pa daje občutek poštenosti in iskrenosti. Joe Rogan je znamka, njegovi pogovori z znanimi ljudmi vedno prinesejo nekaj več. Bolj kot gostje podkastov so kredibilni voditelji.

Logika političnih podkastov je popolnoma obratna, gre za logiko položaja. Logiko politike s pozicije moči, pri čemer politikom ljudje na splošno ne verjamejo in ne zaupajo, ne glede na to, ali nastopajo na televiziji, časopisu, radiu, reviji ali v družbenih medijih.

Politiki imajo na voljo cel kup zvočnikov, medijev, ki o njih dnevno poročajo. Očitno jim to še ni dovolj.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji