3 napovedi Martina Lindstroma za 2020
Marketinški strokovnjak Martin Lindstrom je že večkrat pravilno napovedal neprijetno resnico. V svojem najnovejšem prispevku pa izpostavlja tudi tri pozitivne trende oziroma, kot temu sam pravi, dobre novice.
Gašper Meden
Vrnitev neodvisnih
V knjigiNakupologija(Buyology, 2008)je Lindstrom napovedal konec (lokalnih) skupnosti. In, kot pravi, se je žal to res zgodilo.. A ta prispevek je nastal zaradi dobre novice, ki je v tem, da so se skupnosti vrnile. »Prvi znak je pojav malih trgovin, ki odpirajo svoja vrata na ruralnih območjih. Najbolj presenetljivo pri tem pa je, da tekmujejo z globalnimi velikani, kot je Walmart,« je optimističen. Morda vrnitev neodvisnih trgovin ni nekaj posebej »velikega«, toda Lindstrom poudarja, da gre za prvi znak okrevanja nekoč razpadlega ekosistema. Vzpon lokalnih trgovin pomeni rast lokalnega oziroma lokalnih skupnosti, kar pomeni še več neodvisnih trgovin.
Vikend oddih brez telefona
Lindstrom (tudi sam je lani napovedal, da se bo odpovedal telefonu) temu pravi sveti gral dobrih novic, ki je tudi čedalje pomembnejši, saj se za takšen oddih odloča vse več ljudi. Ljudje smo pač nori na svoje telefone, sploh pa na nove. »Vendar pa vsako nihalo pride do skrajne točke in nato zaniha nazaj,« pravi. Veste, o čem govorimo. Manj e-pošte, SMS-sporočil, manj kosil z vilicami v eni in telefonom v drugi roki. Je mogoče, da na telefon celo pozabimo? Skratka, nekaj, kar je bilo še pred dvema letoma utopično, med vikendom postane realnost, vsaj v zahodnem svetu. »To kaže na svetlo prihodnost, kjer se nas vedno več končno zaveda sveta okrog sebe.«
Smisel s KPI-jem
Za Lindstroma imajo družbena omrežja ob vseh svojih aferah vsaj en pozitiven učinek. To je pojav »policaja za blagovne znamke« oziroma kolektivne zavesti, ki podjetja »nadzira« in spodbuja k dobrodelnim dejanjem. »Podjetja so se poskušala izmuzniti v upanju, da jih resničnost nikoli ne bo ujela. No, resničnost te vedno ujame, zato zdaj vedno več podjetij razume, da jim gre lahko bolje z dobrodelnimi dejavnostmi,« pravi Lindstrom. Prvi pokazatelj pozitivnega trenda je zanj povezanost trajnostnega razvoja, kulture podjetij in osredotočenosti na uporabnika s ključnimi kazalniki uspeha, KPI-ji. Dnevi, ko je imel vodja trajnostnega razvoja le naziv in nič moči, so mimo. Blagovne znamke se ne morejo več pretvarjati, da jim je mar. To morajo dokaz(ov)ati.
Martin Lindstrom je eden od vodilnih strokovnjakov za znamčenje in avtor knjižnih uspešnic, kot so Small Data, Nakupologija (Buyology) in Marketinško pranje možganov (Brandwashed). Če ste brali njegoveknjige in blogovske zapise, potem veste, da se pri svojih napovedih redko zmoti.Na primer,knjiga Small Data (ki jo v slovenskem prevodu najdete v MM-ovi knjigarni)govori pravo tem, kako iz drobcev podatkov izluščiti (oziroma napovedati) trende. Naročite jo lahko na info@marketingmagazin.si.