vplivneži
Aktualno

13 trendov v vplivnostnem marketingu za leto 2021

Leto 2020 je bilo leto nepričakovanih težav, ki je tudi v marketingu zahtevalo veliko razmišljanja izven okvirjev. V letu 2021 pa lahko pričakujemo veliki test teh rešitev.

Portal Influencer Marketing Hub (IMH) je za leto objavil 13 marketinških trendov na področju vplivnostnega markeinga, ki sami po sebi niso nič novega ali celo revolucionarnega. So se pa razvijali v »pandemičnem« letu 2020, ki je nekaj let trajajoče procese in spremembe »skrčil« na nekaj tednov. Kaj točno se bo dogajalo, seveda ne ve nihče. Je pa mogoče na podlagi dogajanja iz lanskega leta potegniti smernice, kam in kako se bo panoga razvijala.

Več priložnosti za nano- in mikrovplivneže

Tudi v intervjuju z Kristino Niko Butina iz slovenskega starupa Epidemic smo spoznali, da so časi »zvezdniških« vplivnežev, ki so lahko vsakomur prodali vse, mimo. Vključenost njihovih sledilcev pada. Ljudje se danes bolj poistovetijo z vplivneži, ki imajo 25 tisoč sledilcev ali manj, temu pa sledijo tudi blagovne znamke.

Nove platforme in z njimi nove oblike vsebin

V letu 2020 smo dobili vsaj en dokaz več, da je še prostora za nove platforme. TikTok je dočakal svoj veliki preboj, na ekskluzivnosti in zvoku temelječi Clubhouse pa za zdaj še ni prešel v široko uporabo. »Platforme so spoznanja iz pandemije vzele resno in znamkam olajšale ustvarjanje oznamčenih vsebin, uporabnikom pa možnsot nakupovanja. To se bo nadaljevalo tudi v letu 2021.« Po drugi strani nove platforme z razvojem tehnologije in umetne inteligence omogočajo ustvarjanje novih vsebin z večjo možnostjo – glej ga zlomka – viralnosti.

Več partnerstev, manj projektnega sodelovanja ...

Za leto 2021 napovedujejo več dolgoletnih in manj projektnih sodelovanj med vplivneži in znamkami. Sploh pa napovedujejo manj sodelovanj v obliki objave ali dveh. »Za ta premik je več razlogov, na koncu pa pridemo do enega. Da nekaj prodaš, potrebuješ čas.«

... in več na podlagi učinkovitosti

IMH poleg dolgoročnejših sodelovanj napoveduje več sodelovanj, kjer bodo vplivneži plačani po merilih učinkovitosti, na primer po prodaji in klikih. Na tem mestu vplivnežem pri podpisovanju pogodb svetujejo previdnost. »Prepričajte se v to, kar podpisujete. Dobro preberite, preden se strinjate, da boste zagotovili donos.«

Panoga bo postala bolj nišna

Številni vplivneži so se že uveljavili v svojih nišah, ta trend pa naj bi se v letu 2021 nadaljeval v bolj intenzivni obliki. »Specializirani« vplivneži bodo posledično na svojih področjih zaradi zaupanja sledilcev za znamke še bolj zanimivi. Ob tem pri IMH omenjajo še eno zanimivost: vplivneži, uveljavljeni v svojih nišah, si ne bodo želeli nazivov, kot so vplivneži ali zvezdniki. Želeli si bodo biti kuharji, fotografi, producenti in tako naprej.

Sodelovanj z vplivneži bo še več

Številne raziskave so že v letu 2020 napovedovale, da vplivnostni »balonček« še ni počil in da bo naslednjih mesecih, vključno z letom 2021, sodelovanj z vplivneži še več.

Zakoni načrtovanja in podatkov

V skladu z napovedjo, da bo vedno več dogovorov glede na učinkovitost, se bo povečala tudi vloga načrtovanja in podatkov. Na eni strani bodo z izpopolnjeno metriko znamke vedele, koliko se jim sodelovanje obrestuje, istočasno pa bodo vplivneži morali razumeti, da so dolžni izpolniti dane obljube.

Stara nova zgodba ali priljubljenost videovsebin še narašča

Zadnjih nekaj let nenehno beremo analize in napovedi o povečanju priljubljenosti videovsebin. In kaj je novega pri dejstvu, da imamo ljudje radi video? Da imamo ljudje zelo radi video. Priljubljenost TikToka, predstavitev Instagram Reels in IGTV nakazujejo, da bomo kmalu priča več videovsebinam kot kdaj koli prej. Pri tem ne gre pozabiti na YouTube in Facebook. Samo na Facebooku se je v letu 2020 gledanost videov v živo povečala za 50 odstotkov (!).

Med avtentičnostjo in integriteto

Težnje po avtentičnosti so prisotne od pojava vplivnostnega marketinga (torej od vedno). Nanašajo se predvsem na delo vplivnežev in njihove vsebine, ki bi izdelke približale njihovemu občinstvu. V IMH pri tem opozarjajo, da tudi vplivneži z najboljšo vključenostjo občinstva ne bodo navdušili z izdelkom, za katerega jim je vseeno. Zanje se avtentičnost skriva prav v (avtentični) navdušenosti nad blagovno znamko oziroma izdelkom, ki ga oglašuje. »Popolnoma vseeno je, ali ustvarjate v sobi ali na jahti. No, če oglašujete proizvajalca jaht, je vendarle bolj smiselno snemati na jahti.« To vodi do večjega zaupanja sledilcev in integritete pri sodelovanju z znamkami.

Več aktivizma

Družbena odgovorost in aktivizem sta v marketingu stalnica že nekaj  let, po mesecih takšnih in drugačnih pretresov pa ju lahko pričakujemo še več. Leto 2020 je bilo po opažanjih IMH »leto preloma« in začetek obdobja, ko bodo znamke (res) morale izraziti mnenje o družbenih problemih, kot sta vključevalnost in raznolikost. Temu bo sledilo tudi sodelovanje z vplivneži, vključno z izbiro posameznikov in načinom sodelovanja.  

Z nakupovanjem na družbenih omrežjih ni (več) šale

V letu 2020 so morale biti blagovne znamke pri povezovanju s kupci še posebej iznajdljive. Fizične trgovine so odstopile mesto spletnim trgovinam, pri tem pa naletele na več tekmecev in še več izzivov pri tem, kako potrošnikom poenostaviti nakupovanje. Kot posledico tega v IMH opažajo, da so znamke hitro osvojile nove tehnologije, odgovorni za razvoj tehnologije pa so morali razvoj inovacij pospešiti. Pri nakupovanju na družbenih omrežjih si lahko obetamo več videovsebin in objav, ki bodo omogočale nakup (t. i. shoppable posts).

Zaposleni kot spletni ambasadorji 2.0

V želji po avtentičnosti naj bi znamke še bolj »aktivirale« svoje zaposlene kot ambasadorje. »Jasno je, kako velik vpliv na prodajo in percepcijo znamk imajo vsebine, ki jih ustvarijo uporabniki. Za znamke je tako smiselno, da začnejo tudi svoje zaposlene obravnavati kot vplivneže.« Vedno več se jih tako odloča tudi za posebne programe in izobraževanja na tem področju. Skratka, ljudje želijo vedeti, kaj se dogaja v ozadju podjetja. Kdo drug kot zaposleni bi bil bolj primeren, da pripravi vsebine na to temo?

Več oglaševanja za večji doseg

Zadnji trend v vplivnostnem marketingu je tudi najbolj oglaševalski. Čeprav o oglasih v svoji tipični obliki v vplivnostnem marketingu običajno ni govora, pa v IMH verjamejo, da bodo tako znamke kot tudi vplivneži pridobili s plačanimi objavami/oglasi, ki jih ustvarijo vplivneži. »Preko platform z z možnostmi natančnega ciljanja, kot je na primer Facebook Ads, bodo vplivneži svoje kakovostne vsebine predstavili tistim, ki jih zanimajo, ne da bi se pri tem zanašali na algoritme posameznih platform.«

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji