100 let Coca-Colinega božičnega oglaševanja
Letos Coca-Cola obeležuje 100 let, odkar je prvič začela s prazničnim oglaševanjem. Ob tej priložnosti predstavljajo nekaj zanimivosti, ki Coca-Colo povezujejo z božičem.
Ena od njih je, da je Haddon Sundblom, umetnik, ki je ustvaril Coca-Colinega Božička, ta lik sprva oblikoval po potezah prijatelja, upokojenega prodajalca Louja Prentissa. Ko je Prentiss umrl, je Sundblomov znanec predlagal, da ni boljšega naslednika lika Božička od umetnika samega. Ko se je Sundblom pogledal v ogledalo, se je z oceno strinjal. Tako v nadaljevanju ni več iskal drugega modela za lik Božička, njegove slike pa so bile do danes razstavljene v številnih muzejih in nakupovalnih središčih po vsem svetu.
Tudi letos cenimo tiste, ki jih imamo radi – virtualno kot fizično
Vinko Kovačić, vodja komuniciranja v družbi Coca-Cola Adria, pravi, da je povezava Coca-Cole z božičem nekaj posebnega in da so v tem času leta neizmerno ponosni na močno dediščino in tradicijo znamke: »Upamo, da bo naša nova božična oglaševalska akcija »Pismo« z ikonično in ljubljeno podobo Božička razširila praznično sporočilo ob koncu zelo težkega leta za toliko ljudi po vsem svetu. Akcija nas nagovarja, da cenimo in smo prisotni v družbi tistih, ki jih imamo radi, tako virtualno kot fizično. Najboljše darilo, ki ga lahko podarite nekomu za božič in pravzaprav kadar koli čez leto, ste – vi.«
V sklopu prazničnih aktivnosti Coca-Cola predstavlja tudi svoj digitalni adventni koledar, na katerem bodo potrošnikom na voljo »čarobna presenečenja«, ki bodo zbližala ljudi.
Božično oglaševanje od leta 1920 do danes
V dvajsetih letih prejšnjega stoletja je Coca-Cola začela z božičnim oglaševanjem v tiskanih medijih. V tistem času so prvič predstavili tudi slogan »Žeja ne pozna letnih časov«, da bi s tem spodbudili prodajo Coca-Cole tudi pozimi. Takrat je bil Božiček bolj resen možak, a s prijaznimi obraznimi potezami.
Pozneje so božične motive začeli dodajati na embalažo – na primer na zamaške in pozneje tudi na nalepke na steklenicah. Božiček se je na njihovih promocijskih gradivih (na primer na tablah, ki so jih obesili v barih) pojavljal že takrat, a vedno so kupci nanj gledali kot na nekoga, ki se je preoblekel v Božička. Od leta 1931 pa je bil Božiček vedno isti, in sicer tisti, ki ga je narisal Haddon Sundblom.
Narisal ga je vsako leto – včasih ob jelki, včasih v družbi kakšnega otroka, včasih z darili, vedno pa tudi s steklenico ali kozarcem Coca-Cole. Božiček ni označeval le začetka praznikov za potrošnike po vsem svetu, njegove igrače so odražale tudi aktualne trende obdarovanja tistega časa. V zgodnjem oglaševanju je Božiček prinašal lesene igrače in lutke, pozneje se je igral z električnim vlakom in helikopterjem. Tudi med drugo svetovno vojno je v svoji vreči prinašal darila – vojne obveznice v podporo vojnim prizadevanjem.
Sundblomove slike so nato uporabili za oglase v časopisih in revijah; vse do šestdesetih let prejšnjega stoletja so namreč oglaševali večinoma le v tisku. Tiskanim oglasom so nato sledili tudi televizijski, ki imajo prav tako svoje elemente, ki se vedno znova pojavljajo – to sta na primer ikonični božični tovornjak in glasbeni vložek »Prazniki prihajajo« (»Holidays are Coming«). Med priljubljenimi oglasi so tudi tisti s s polarnimi medvedi, v nobenem pa ne manjka Božiček.
»Mnogo ljudi nas sprašuje, ali smo »izumili« Božička. Nismo ga, a dejstvo je, da smo »izumili«, kako si ves svet predstavlja Božička – kot prijaznega možaka z belo brado, v rdeči obleki z belim krznom in polno vrečo daril,« pravijo v Coca-Coli.