AD SPENT
Vpogled

ZDA z več kot 40-odstotnim deležem svetovnega oglaševalskega trga

V letošnjem letu naj bi svetovni oglaševalski trg dosegel rekordno vrednost, in sicer kar 1,7 bilijona evrov, pri čemer največji del prispevajo ameriški oglaševalci.

V samo petih letih so oglaševalci po vsem svetu za oglaševanje namenili 4,6 bilijona evrov. V ta znesek so vključene vse oblike digitalnih oglasov, kanali družbenih medijev, iskalno oglaševanje ter televizijski, video in radijski oglasi. Po podatkih OnlyAccounts.io bo v letu 2024 več kot 40 odstotkov celotnih oglaševalskih naložb na svetu ali skoraj 387 milijard evrov prišlo iz Združenih držav Amerike.

Dvakrat več kot Evropa

Kot dom nekaterih največjih blagovnih znamk, korporacij in podjetij  ZDA že od nekdaj zavzemajo levji delež svetovnega oglaševalskega trga. Samo Google, Amazon in Facebook so lani ustvarili več kot 60 odstotkov svetovnih prihodkov od digitalnega oglaševanja. Vendar tudi drugi ameriški velikani, kot sta Walt Disney in Coca-Cola, za oglaševanje namenijo vrtoglave zneske, kar pripomore k temu, da so ZDA na prvem mestu svetovne lestvice največjih porabnikov oglaševalskih storitev.

Razlika med oglaševalskimi naložbami v ZDA in na drugih najpomembnejših trgih je velika. Po podatkih Statista Market Insights naj bi ameriške blagovne znamke za oglaševanje letos namenile približno 387 milijard evrov, kar je 23 milijard evrov več kot lani. Več kot polovica te vrednosti bo izvirala iz iskalnih ter televizijskih in videooglasov, dveh največjih virov prihodkov v ameriški oglaševalski industriji.

Čeprav je 387 milijard evrov šokantnih, je ta številka še bolj impresivna v primerjavi z višino oglaševalskih naložb v drugih regijah. Po podatkih podjetja Statista bodo samo Američani za oglaševanje namenili 15 odstotkov več kot blagovne znamke in podjetja iz vse Azije. Oglaševalska sredstva v tej regiji naj bi letos znašala 343,5 milijarde evrov.

Statistični podatki kažejo, da je razlika med ameriškim in evropskim trgom še večja. Evropske blagovne znamke in podjetja bodo leta 2024 za oglaševanje namenili 184,3 milijarde evrov, kar je skoraj dvakrat manj kot njihovi ameriški kolegi.

ZDA oglaševanju namenjajo največ, a v Aziji naložbe vanj rastejo najhitreje

Medtem ko bo največ svetovnih oglaševalskih naložb prišlo iz ZDA,  pa je azijska oglaševalska industrija v zadnjih letih doživela največjo rast. Leta 2018 so ameriške blagovne znamke za oglaševanje namenile 232,2 milijarde evrov, kar je predstavljalo 37,5 odstotka vseh svetovnih sredstev v tem letu. Od takrat se je tržni delež ZDA povečal za odstotek in bo leta 2024 znašal 38,6 odstotka. Azijski tržni delež se je v tem obdobju povečal za več kot 3 odstotke. Podatki Statiste kažejo, da bodo azijska podjetja leta 2024 prispevala 33,7 odstotka vseh oglaševalskih naložb, pred petimi leti pa so jih 30,6 odstotka. Po drugi strani se je v tem obdobju tržni delež Evrope zmanjšal. Leta 2018 so evropska podjetja oglaševanju namenila 21,4 odstotka svetovnih sredstev, od takrat pa se je ta delež zmanjšal na 18,4 odstotka.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji