black friday
Vpogled

Kako smo nakupovali na letošnji črni petek?

Čeprav je črni petek pri nas relativno nov nakupovalni »pojav«, se zdi, da smo ga Slovenci že vzeli za svojega. V tržno raziskovalni hiši Aragon so ugotovili, da smo letos na črni petek nakupovali več kot lani in porabili več denarja.

V okviru raziskave, v kateri je sodelovalo 1.020 oseb, so ugotovili, da je akcijske ponudbe letošnjega črnega petka izkoristilo 48 % vprašanih (lani jih je nakupe opravilo 43 %). Potrošniki so za nakupe na letošnji črni petek v povprečju porabili 193 evrov. Tisti, ki so nakupovali tako letos kot lani, večinoma ocenjujejo, da so letos za nakupe porabili več denarja (teh je 45 %), 28 % jih je porabilo enako denarja kot lani, 28 % pa jih je letos porabilo manj denarja.

graf1

Med ostalimi ugotovitvami raziskave Aragon razkriva še:

  • v primerjavi z letom 2019 je letos zaradi okoliščin pandemije koronavirusa opazen porast spletnih nakupov. Večina nakupov na letošnji črni petek je bila opravljena na slovenskih spletnih straneh (67 %), 24 % potrošnikov pa je nakupe opravilo na tujih spletnih straneh.
  • dobra polovica potrošnikov na črni petek nakupuje spontano, brez načrta.
  • slabo polovico nakupov kupci opravijo zase (45 %), 29 % nakupov je bilo opravljenih za druge posameznike in 26 % za celotno gospodinjstvo.
  • 44 % anketiranih poroča, da je nakupe v okviru letošnjih akcijskih ponudb črnega petka načrtovalo vnaprej, 56 % pa, da se je nakup zgodil spontano.
  • v nakupnih košaricah se najpogosteje znajdejo oblačila in obutev (48 %), izdelki za opremo doma (27 %), izdelki zabavne elektronike (25 %) in gospodinjski aparati (21 %). Petina potrošnikov je na črni petek kupovala tudi kozmetiko (19 %) in otroško opremo oz. igrače (19 %).
  • dobra četrtina nakupov (28 %) je bila opravljena za potrebe decembrskega obdarovanja, 72 % nakupov pa je bilo opravljenih za druge potrebe.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji