m
Opaženo

Pravočasno spremenite navade. Ukrepajte zdaj!

Na Kongresnem trgu v Ljubljani je potekala komunikacijska akcija, v okviru katere so javnost ozaveščali o razvoju odpornosti mikrobov in mikroorganizmov na antibiotike in podobna zdravila.

Slovenska izvedba komunikacijske akcije je del svetovne pobude o pomenu higiene pri preprečevanju bolezni. Maskota v obliki glive Aspergillus fumigatus je konec novembra mimoidočim delila izobraževalno, ilustrirano pobarvanko z opisi mikrobov, bakterij in gliv, ki se širijo zaradi nepravilne rabe zdravil, antibiotikov in drugih protimikrobnih zdravil. To je namreč eden od največjih javnozdravstvenih izzivov 21. stoletja.

Svetovna zdravstvena organizacija (WHO), Evropska komisija in strokovnjaki na tem področju skupaj pozivajo javnost k reševanju te problematike ter želijo povečati ozaveščenost in razumevanje odpornosti na protimikrobna zdravila med prebivalstvom, pa tudi med odločevalci. Evropska komisija je zavezala vse države članice, da do marca 2024 oblikujejo, objavijo in začnejo izvajati nacionalni akcijski načrt za boj proti odpornosti na protimikrobna zdravila. Pobudo so objavili tudi v okviru letošnjega Svetovnega tedna ozaveščanja o protimikrobnih zdravilih (WAAW – World Antimicrobial Awareness Week), kjer strokovnjaki pozivajo k spremembi pristopa javnosti k problemu odpornosti na protimikrobna zdravila.

WHO je objavila spisek gliv, ki predstavljajo največjo grožnjo zdravju ljudi in opozorila na njihovo odpornost na antimikotike (zdravila proti glivnim okužbam) ter njihovo vse večjo razširjenost. Kar lahko ljudje naredijo, je preventiva, kot sporočajo v komunikacijski akciji.

Ta vključuje odgovorno vedenje, higieno, vzgojo, upoštevanje priporočil za cepljenje proti nalezljivim boleznim, še posebej pa odgovorno predpisovanje in uporabo protimikrobnih zdravil ter obvladovanje odpornosti na protimikrobna zdravila.

z

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji