mm
Opaženo

Na 16. Plaktivatu zmagalo delo »Vse je kul«

Na 16. Plaktivat je letos prispelo 400 del iz 34 držav, vse od Paragvaja, Združenih držav Amerike in Kanade do Vietnama, Japonske in Nove Zelandije; največ del, 34 odstotkov, pa so prijavili Slovenci.

Namen letošnjega natečaja za družbeno odgovorni mestni plakat je bil na pozitiven način opogumiti mladostnike, da spregovorijo o svojih stiskah. Da gre za aktualno in hkrati univerzalno tematiko, priča visoko število prijav, panorama prejetih del pa s širokim spektrom dojemanja problematike in slogovone raznovrstnosti kaže, da je vsaka stiska zgodba zase, menijo organizatorji natečaja.

Prispevek k soustvarjanju aktivne in empatične družbe

»Dela so bila topla, ledena, strašna, lepa, načečkana, dovršena, včasih vse to hkrati. A že vsak prispeli Plaktivat je v resnici uspeh sam po sebi – več kot 300 posameznikov je svoj čas namenilo spoznavanju morda prej malo znanih stisk mladostnikov. In prav ta izkušnja in pridobljeno znanje o resnosti tematike ju bosta spremljala tudi v prihodnje in morda za kanček prispevala k soustvarjanju aktivne in empatične družbe, ki zna pogledati izven okvirjev. Takšnih in drugačnih,« je delo žirije, ki je bilo tokrat še posebej zahtevno, opisal Peter Zabret, snovalec iz agencije Pristop in predsednik ocenjevalne komisije osrednje kategorije Plaktivat. V njej so bili poleg njega še Julija Somrak (DROM agency), David Fartek (ArnoldVuga), Nina Vrhovec (Multipraktik studio), Špela Drašlar (Saatchi&Saatchi), Anja Delbello (oblikovalski studio AA) in Tomaž Drozg iz TAM-TAM-a.

V kategoriji Sveža kri, namenjeni študentom, je dela ocenjevala komisija mednarodno uveljavljenih oblikovalcev in ustvarjalcev v sestavi Tomato Košir, oblikovalec in predsednik žirije, Sara Sešlar Naraks (DROM agency), vizualna umetnica Lucija Rosc, Gašper Uršič (Studio Kruh) in Mina Fina (Grupa Ee).

Slovenci zmagali v obeh kategorijah

Zmagovalni plakat z naslovom »Vse je kul« sta ustvarila Matej Ferlič in Juš Šoltes, žirija kategorije Sveža kri pa je razglasila dve zmagovalni deli: »Izbrati pomoč ni sramota« avtorja Urbana Šelja in »Cunami stiska«, pod katero se podpisuje Nuša Mihalič.

Plakat »Vse je kul« je žirijo prepričal z že skoraj faktografskim in neolepšanim prikazom konkretnega stanja. »Včasih je že to dovolj, da učinkovito in brez ovinkarjenja opozori na tematiko, ustavi korak težko ulovljivih mladih in začne debato v širši družbi. Slednjo sicer poganjajo podobe, a zmagovalno delo je za osvetlitev stisk mladih raje dalo glavno besedo besedam samim, ki nas popeljejo skozi nezloščeno realnost,« je v utemeljitvi navedel Zabret.

Juš Šoltes, iz agencije Herman & partnerji, ki je poskrbel za kreativno zasnovo in tekstopisje zmagovalnega plakata je ob tem povedal: »Zanimalo naju je, kako lahko na najbolj surov in nazoren način prikaževa razkorak med tem, kar želimo čutiti in tem, kar resnično čutimo. Kako skriti vse neizgovorjene stiske in osvetliti zgolj tisto, kar želimo, da vidijo drugi? Vse se začne in končna z besedo, zato sva hitro spoznala, da bo moral biti plakat izrazito tipografski. S hiperprodukcijo praznih in banalnih formulacij tipa “kul je”, “hudo”, “gremo v kusa” sva zakrila resnične notranje stiske, ki po podatkih pristojnih institucij med mladostniki v kar 40 odstotkov primerov ostanejo neizgovorjene. Matej Ferlič, oblikovalec plakata, pa je dodal: »Želela sva iti dlje od tega, da bi bil osrednji element spet še ena ilustracija. Juš mi je pripovedoval o tem, kako se vsi delamo da smo vedno super, pa da nam je fajn, na družbenih omrežjih smo popolni na vsaki objavi, zadaj pa se skriva marsikaj, o čemer nam je težko govoriti. Kreativna zasnova je straight-to-the-point, tako da lahko vsak dojame sporočilo in se v temu plakatu tudi najde.«

Iz utemeljitev žirije za kategorijo Sveža kri pa je razvidno, da je Urban Šelj s sporočilnostjo ilustracije dokazal, da razume tipično strukturo stiske, hkrati pa je z rabo kontrastnih barv pokazal, da razume naravo plakatnega medija, kjer je hitrost nagovora opazovalca največja primerjalna prednost.

Plakat »Cunami stiska« pa po mnenju žirije odlikuje zelo ustrezna komunikacija: »V sožitju sta ilustracija, ki izkazuje sočutje do ciljne skupine, in geslo, ki daje konstruktivni nasvet. Oboje je odmerjeno z ustreznim tonom komunikacije, tako besedno in slikovno kot tudi tipografsko.«

Razstava izbranih del 16. plaktivata

Izbrani plakati 16. mednarodnega natečaja Plaktivat bodo v Ljubljani na ogled na dveh lokacijah: v TAM-TAM-ovi plakatni galeriji Figovec in plakatni galeriji BTC pred nekdanjimKolosejem. Odprtje razstave bo v petek, 12. januarja, v plakatni galeriji Figovec. Dogodek bo zaznamovalo druženje z oblikovalci in oblikovalkami ter podelitev plakete in megafona avtorjema zmagovalnega plakata.

m

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji