mm
Intervju

»Umetno inteligenco uporabljamo že več kot 15 let«

Že šest let je, odkar je izraelsko-ameriško visokotehnološko podjetje Outbrain prevzelo slovenski start-up Zemanta, a ta se je šele zdaj tudi uradno preimenovala v Outbrain.

Maja se je podjetje preselilo v Delovo stolpnico v Ljubljani, ob slavnostnem odprtju novih prostorov pa so organizirali konferenco in na druženje povabili zdajšnje in nekdanje zaposlene, poslovne partnerje in medije. To priložnost je za večdnevni obisk Ljubljane, enega od največjih vozlišč Outbraina (poleg New Yorka in Izraela), izkoristil tudi eden od dveh direktorjev Outbraina, David Kostman, ki je na tem položaju od leta 2017. V pogovoru za MM je sogovornik razkril, kakšne načrte ima Outbrain z ljubljansko izpostavo in na globalni ravni ter kako v podjetju vidijo prihodnost kakovostnih medijev.

Ali lahko poveste, kakšno vlogo ima nekdanja Zemanta, aktualna ljubljanska pisarna Outbraina, v vaši korporaciji? Andraž Tori, soustanovitelj Zemante, je denimo postal član izvršne ekipe podjetja Outbrain ...

Zelo smo veseli, da se je Andraž Tori pridružil izvršni ekipi, ki upravlja celotno podjetje. To dokazuje, kako veliko nam pomeni in kako zelo ga cenimo. V teh letih, ko se podjetja osredotočajo na krčenje stroškov in nadzorujejo vsak evro, smo se v Outbrainu odločili za širitev, torej selitev v to čudovito stavbo, v kateri imamo tri nadstropja, veliko več, kot smo jih imeli v prejšnjih prostorih nasproti parka Tivoli. Ko je Outbrain prišel v Slovenijo in smo pred šestimi leti začeli delati z Andražem in Boštjanom (Špetičem, prav tako soustanoviteljem Zemante, op. p.), je bila ekipa precej manjša. Z leti smo jo povečali, ključni zaposleni pa so ostali – in to je znak dobre klime v podjetju. Skupno imamo 18 pisarn po vsem svetu, na primer v Nemčiji, Veliki Britaniji, Singapurju, Avstraliji, Tokiu, prej omenjeni Franciji ... Leta 2021 smo imeli milijardo dolarjev prihodkov, od tega 40 odstotkov v Združenih državah Amerike in 60 odstotkov zunaj ZDA. V ZDA je tudi naša borzna hiša Nasdaq.

Kakšni pa so vaši kratkoročni načrti za ljubljansko pisarno?

Večja pisarna pomeni, da bomo tu zaposlovali še več ljudi (smeh). V Sloveniji imate neverjetno nadarjene ljudi. Zemanta nam je prinesla odlične lokalne povezave in vzpostavila visoke standarde za zaposlene. Tu imamo ljudi, ki obvladajo podatke, inženiring, marketing ... Od tu gremo naprej v Vzhodno Evropo.

Povejte mi kaj več o svojih storitvah. Kdo so vaše stranke in kakšne rešitve jim ponujate?

Smo podjetje, ki se ukvarja z oglaševalsko tehnologijo. Služimo obema stranema oglaševalskega trga. Na eni strani sodelujemo z mediji in smo prepoznani kot najboljši premium partner za spletne medije, ki razvijajo lastne novice. Naši partnerji po svetu so na primer CNN, Fox, Washington Post, New York Post, Le Monde, Spiegel, Build, El País in La Repubblica. Nudimo jim tehnologijo, ki deluje v ozadju njihovih neskončno dolgih spletnih strani z novicami. Ko se bralec pomika z miško navzdol po novicah, naleti na nativne oglase, ki jih na spletno stran umešča prav Outbrain. Ti oglasi so umeščeni zelo natančno glede na pretekle aktivnosti in zanimanja posameznega bralca. Oglasi slonijo na tehnologiji algoritmov oziroma umetne inteligence, ki ve, kdo je ciljno občinstvo predvsem zaradi neprestanega strojnega učenja.

Na drugi strani pa sodelujemo z več kot 20.000 oglaševalci in njihove oglase umeščamo na spletne strani najbolj premijskih medijev po vsem svetu. To, da zadovoljujemo obe strani oglaševalskega sveta, nam omogoča posebno pozicijo na trgu, zato so naše pogodbe, sklenjene z založniki, večinoma dolgoročne in ekskluzivne. Naši dolgoletni partnerji vedo, da jim zagotavljamo velik donos in visoko učinkovitost. Naš uspeh pripisujem neverjetni tehnologiji, ki zna najbolje predvideti uporabnikovo vpletenost. Ta tehnologija ve, kaj si želi medij in kaj oglaševalec. Kot njeni ustvarjalci si želimo, da ljudje med branjem novic vidijo tisto, kar jim je všeč in da – tudi zaradi nje – ostanejo vpleteni in angažirani. Outbrain predvsem podpira kakovostno novinarstvo po vsem svetu in te modele gradimo zanje.

S kakšnimi Outbrainovimi funkcionalnostmi povečujete učinkovitost in ciljno usmerjenost vsebinskih priporočil za bralce?

Z umetno inteligenco (smeh)! Da, z njo se ukvarjamo že kakšnih petnajst let, torej še preden je postala priljubljena marketinška krilatica. Je temelj podjetja in tudi v Ljubljani je veliko zaposlenih, ki sodelujejo pri razvoju strojnega učenja. Z umetno inteligenco lažje napovemo boljšo vključenost; do rasti medijev večinoma pride prav z večjo vključenostjo bralcev.

Kakšna je po vašem mnenju prihodnost kakovostnih medijev in kakšna bo vloga Outbraina v njej?

Smo veliki podporniki medijev; naše poslanstvo je podpirati kakovostno in svobodno novinarstvo. To delamo predvsem za prihodnje generacije, za katere si ne želimo, da bi prihajale do novic le iz družbenih medijev. Želimo, da kakovostne zgodbe podpirajo kakovostni mediji s kakovostnim poročanjem, mi pa jim bomo še naprej zagotavljali platformo za privabljanje ljudi. Naša vloga v tem svetu je to, da jih podpiramo.

Kako bi utemeljili, zakaj slovenske blagovne znamke potrebujejo Outbrain?

Zato, ker bomo do njihovega izdelka pripeljali prave uporabnike ob pravem času, one pa bodo ob tem dobile natančno poročilo o merljivih rezultatih vpletenosti uporabnikov, pa naj bodo to komponenta nakupa, pridobivanje novih stikov, obisk spletne strani ali klik. Mi gradimo in predvidevamo vključenost, o tem pa tudi zelo natančno poročamo in tako blagovni znamki prikažemo, kam natančno so vložili sredstva, koliko pozornosti je dobil njihov oglas, kaj je uporabnike najbolj privlačilo in kaj jih je odbilo. Blagovnim znamkam pomagamo na ta način, da ne trošijo preveč denarja za stvari, ki jih z danim izdelkom ne morejo doseči. Na nek način jim tudi svetujemo, kako priti do večje vključenosti ciljnega občinstva, to pa potem tudi izmerimo in jim na podlagi tega svetujemo. V teh časih morajo oddelki za marketing upravi ali lastnikom dokazovati, kako uspešno so porabili vsak evro, pri čemer pa jim vodilni vse bolj omejujejo razpoložljive proračune.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji