Aaron Ross
Intervju

»Na svetu bo vladal le še večji kaos«

Svet, v katerem živimo, je čedalje bolj negotov, tveganja pa vse večja. A hkrati se tudi zato porajajo nove priložnosti za podjetja.

O tem smo se pogovarjali z Aaronom Rossom, prodajnim svetovalcem in avtorjem knjige Predvidljivi prihodki (Predictable Revenue), ki velja za prodajno biblijo Silicijeve doline.

Zakaj pravite, da živimo v kaotičnem svetu?

Mislim, da je »kaotičen« pravilen opis sveta, v katerem živimo. Kaos bo v prihodnosti le še večji. Po mojem mnenju je to preprosto neposredna posledica tega, da smo ljudje bolj povezani med seboj kot kdaj koli prej. Fizično smo bolj povezani zaradi boljših načinov prevoza, povezujejo nas tudi digitalni kanali. To pomeni, da se če se nekaj zgodi na svetu, bo bolj verjetno kot kdaj koli prej prišlo do učinka domin, kot ga je na primer povzročil covid-19. Covid-19 se pred petdesetimi ali stotimi leti ne bi mogel zgoditi na enak način, kajne? Takrat preprosto ni bilo takšne stopnje povezljivosti. Če bi se kaj slabega zgodilo na enem mestu, bi tam tudi ostalo. Danes pa se širi po vsem svetu, bodisi preko medijev bodisi preko okužbe. V prihodnje bomo le še bolj povezani, zato bo tudi kaos še večji, kar prinaša velik izziv za podjetja, kako uspevati v tem kaotičnem svetu.

Kako pa lahko podjetja to storijo, torej ne le preživijo, ampak celo uspevajo v tem kaosu?

Na to lahko pogledamo s kratkoročnega in dolgoročnega vidika. Danes nihče ne ve, kaj se bo zgodilo čez nekaj let, saj bo umetna inteligenca vse spremenila. Umetna inteligenca bo postala naš novi pripomoček. Na neki točki nam bo predstavljala to, kar so zdaj za nas plin, elektrika, voda ali internet. Verjamem, da bomo na dolgi rok morali vedeti več ne le o tehnologiji, temveč tudi o nas samih kot ljudeh. Več pozornosti bomo morali namenjati spoznavanju samih sebe, učenju, kako prisluhniti lastni intuiciji, in gradnji zaupanja vrednih odnosov s svojimi ekipami in strankami; ne nazadnje tudi s svojimi družinami. Takšna povezanost med ljudmi bo vedno presegla hrup, ki ga povzroča tehnologija s poplavo vsebin. Z razcvetom umetne inteligence bo količina vsebin – resničnih in lažnih – še eksplodirala. To je torej dolgoročni pogled, o katerem bodo morala razmišljati podjetja.

Tudi na kratki rok lahko izvedejo nekaj povsem praktičnih ukrepov. Še naprej si morajo prizadevati za še večjo osredotočenost; svojo nišo bodo morala še zožati in se usmeriti le na svoje najboljše stranke, ki jih bodo segmentirale na različne načine, na primer glede na probleme, ki jih rešujejo zanje. V prvi vrsti se morajo torej izogniti temu, da bi hkrati delala preveč različnih stvari. Pomembno pa je tudi, da si še naprej prizadevajo za vzpostavljanje tesnih odnosov z zaposlenimi. To je zagotovo lažje storiti, če so ti na samem delovnem mestu in komunikacija ne poteka le na daljavo, kar se v današnjih časih pogosto dogaja. Toda v vsakem primeru morate svojim ljudem dati vedeti, da so cenjeni in slišani, saj se bo njihova zvestoba do podjetja tako še poglobila. To, kar boste dali svojim ekipam, bodo prenašali naprej, izven podjetja, saj si bodo takšne odnose prizadevali krepiti tudi s svojimi strankami.

Pomudiva se še pri umetni inteligenci, za katero pravite, da bo povsem spremenila pravila igre. Zakaj je prav ChatGPT zanetil takšno vročico, saj ne gre za prvo – in verjetno tudi zadnje ne – orodje umetne inteligence?

Lani je resnično prišlo do zanimivega razvoja dogodkov. ChatGPT, v različici, v kateri je prišel na trg, ni bil več zgolj igračka, ampak resnično uporabno orodje, kar se bo z GPT-4 le še stopnjevalo. Verjetno ste že slišali za primer, ko je nekdo na papirnati prtiček narisal približek spletne strani, ChatGPT pa je zgolj na podlagi risbe s prtička ustvaril resnično spletno stran. Ali pa, ko je nekdo posnel fotografijo čevlja, umetna inteligenca pa je o njem poiskala vse podrobnosti in ustvarila seznam njegovih značilnosti, povsem primernih za opis v spletni trgovini. In to le na podlagi fotografije. To je prav noro in bo spremenilo prav vse. Porodili se bodo veliki problemi, hkrati pa tudi velike priložnosti. V tem trenutku je sicer marsikaj še težko predvideti. Je morda kdo leta 1990 ob pojavu interneta napovedal prihod iPhona, ki je prav tako spremenil vse? Vsaj tako veliko spremembo bo prinesla tudi umetna inteligenca, morda že v naslednjem letu ali dveh.

Kakšne priložnosti pa umetna inteligenca prinaša z vidika marketinga? Bo ljudem resnično omogočila, da v še večji meri izkažejo svojo kreativnost, saj se jim ne bo več treba ukvarjati z dolgočasnimi opravili?

Del problema, s katerim se bo marketing še naprej ukvarjal, je vedno večji plaz vsebin in s tem tekma za pozornost. Umetna inteligenca pa nam bo zagotovo v pomoč pri določenih zagatah. Saj veste, težko je gledati v nepopisan list, če trenutno nimate navdiha. Morda vam bo ponudila vsaj začetni osnutek, na podlagi katerega boste lahko začeli ustvarjati. Ampak v tej fazi je to tudi vse, saj še ne more posnemati pravega človeškega tona ali sloga. Ne dvomim pa, da bo tudi do tega v prihodnosti prišlo. Torej, kar zadeva porajanje idej, lahko služi kot zelo priročno orodje.

Članek lahko v celoti preberete v 503. številki Marketing magazina. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji